Megy, megy, megy, megy, megy, megy....
Szöveges ítélet
Amit legjobban kedvelek benne, hogy alig kell váltani, nem köhög, nem rángat alacsonyabb fordulaton sem - és csodás a hangja! Egyáltalán nem túlmotorizált, nem rántja ki a kezedből a kormányt, nagy erejű elindulásnál sem igen pörög(ne) ki a kerék - ekkora motor minimum dukál egy amerikai kombiba. A futómű kiváló, tökéletes kompromisszum keménység és lágyság között, a kormány pontos és jó visszajelzéseket ad. Nem kamu családi autó, mint 1-2 kategóriával lejjebb, ebben valóban bőséges a hely hátul is, 3 gyerek jól elvan, meg végtelen sok motyó is jöhet veled.
Ami nem tetszik: a vezetőülés legalacsonyabb pozíciója is túl magas nekem, és nem lehet állítani a hátsó övek magasságát. Az első övek bekapcsolására figyelmeztető hangtól megőrülök, marha idegesítő, hogy amikor az ember parkolásnál kiköti magát, elkezd üvöltözni. A klíma jó, de lehetne kétzónás. Összességében csak ajánlani tudom, nem feltűnű autó, nem bámulnak a képedbe egy mondeóban ülve, nem flancra van kitalálva és valahogy a nagyon egybe´ van érzetet adja, átjön, hogy Ford 100 éve épít autókat, nem ma kezdte a szakmát, kiforrott munka, na, élvezet vezetni. Hiába, ez a V6-os... - semmi pénzért nem cserélném dízelre, és amúgy is, ki nem tojja le a a fogyasztást?
P.S.2: Eltelt egy csomó idő, már 2 éve gyúrjuk egymást, beleraktam 50000-et, s eközben semmi, de semmi hiba. Csak megy, megy és megy... Baromi jó vétel volt és még tartani fogom pár évig. Ennyi együtt tölött idő után is azt gondolom, amit elsőre, az autó legnagyobb erényei ezek:
1. bivalybiztos útfekvés, jó vezethetőség, a futómű a legnagyobb király
2. elegendő teljesítmény és jó fogyasztás (egy 1.4-esel is meg lehet itatni 9 litert, de az nem megy)
3. megbízhatóság, alacsony szervízigény
Hibalista
- jobb hátsó kapaszkodó kiszakadt, újabban valami nyiszorgás jön a jobb hátsó ajtó felől, köténylemez leszakadt, mert lepadkáztam, szélvédőt kétszer is cserélni kellett kőfelverődések miatt - 50000 km alatt ennyi volt az összes "hiba"
Ide hordtam szervizbe
Ford Piramis (Bp. Szentendrei út)- alapvetően elégedett vagyok velük, nem vettem észre semmi sumákságot vagy lehúzást, úgy 80 rúgó körül van egy éves szervíz tokkal-vonóval. (Nem tudom, hogy ez sok-e vagy kevés, nincs összehasonlítási alapom.) No, azóta új fejezet van, leadtam a kocsit éves (120 000-es) szervízre meg vizsgára, vizsga meglett, éves szervíz elmaradt, olajat se cseréltek, gyertyát se cseréltek, és ez csak 10000 km múlva derült ki, amikor elkezdett kihagyni 1 henger. Brrrr. Erősen gondolkodom, hogy szervízt kéne váltani.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | octavia | Következő autója? | vagy marad a mondeo (persze csakis V6!), esetleg s-max 2.5 T |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
