Meghálálja a törődést
Szöveges ítélet
Ezt a hozzászólást azért írom elsősorban, mert olyan sok megkeseredett autós lesajnáló véleményét olvastam az oldalon, olyan sokan lehordták, hogy rossz volt olvasni. Korábban már volt 2 Fordom, mindkettő kombi Escort volt és hibátlanul üzemeltek éveken át, pedig használtan vettem őket. 2006 novemberében vettem át a 0 kilométeres, most is használatban lévő Mondeomat, tehát néhány hónappal az új, IV-es széria megérkezése előtt. A szalonban azt mondták, hogy, mint kifutó darab, már kiforrott, a korábbi hibák kijavítása után áll és nem utolsó sorban tele volt rakva extrákkal / Titanium X felszereltség. / Elsőre lenyűgöző volt a belső térkínálat még hátul is, az anyagminőség, a csomagtartó pazar mérete, sokszor szükségem is volt a nagy helyre, sokszor kellett nyújtózkodnom, ha egy apró tárgy a mélyére gurult. Jelenleg 214000 km van benne és semmi, de semmi más hibája nem jött elő, mint, amit a hibalistában leírtam. Egy taxival utaztam egyszer reptérről jövet, amikor még csak 120 000 km volt benne, a taxis Mondeojában 150000 volt és nyugtatott, hogy, majd innentől kell mélyebbre nyúlnom a pénztárcámba. Nem kellett. 160 000 km volt benne, amikor egy másik taxisnak dicsértem, hogy mennyire nincs bajom vele, mire ő: "várjam ki a végét, fogom én még szidni, napok kérdése és jönnek a hibák". Hát semmi sem jött. Ellenben elsőre indul mínusz 15 fokban is, igaz, kerreg, mint egy kávéfőző, de aztán kisimul a hangja és kellemesen húz minden fordulattartományban, nem fogyaszt többet 5 liternél, igaz, az utak 90 %-át országúton teszem meg. Újkorában ez 4.6 körül volt, talán ez jelezhet némi kopást, elöregedést a rendszerben, de csak annyit füstöl, amit egy dízelnek szabad. Ami talán nem tetszik, hogy az ablaktörlő intervallumkapcsolója szűk teret hagy az időközöknek, melegedhetne gyorsabban a motor, ezáltal az utastér, de ezen túl tényleg semmi. Nekem így, ahogy van bejött ez az autó, tudom, hogy nem egy Mercedes, vagy egy BMW, de az ára, biztosítása, a fenntartása, a "lopásérzékenysége" sem az.
Azért alapvető igazságokat ne feledjünk el: az autógyártásban is vannak rosszabb napok, állítólag a hétfőn és pénteken gyártott kocsik több hibát rejtenek, mint a hét közepén gyártottak. Szerencse is kell hozzá, de főleg a használat sokat változtat az állapotán. Én végig odafigyeltem a kocsira, nem hajtottam ki a lelkét, mondjuk ilyen nyomaték mellett nem is szükséges. Az időszakos szervizekre mindig is elvittem, még a garancia lejárta után is, a szerelőm sosem rak bele gagyi anyagot. A napokban láttam meg a legújabb Mondeo képeit és egyre biztosabb vagyok benne, hogy egy csere esetén ismét Mondeora fog esni a választásom.
Hibalista
- Jobb hátsó lengéscsillapító rugó - Hűtőventillátor -
Ide hordtam szervizbe
Mosonmagyaróvár, FOR-TOP
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 214000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
