Megengedhető luxus
Szöveges ítélet
Legalább az első autóját szeresse az ember :)
Ezért nézzétek el az elfogultságomat :)
Ez a típusú Mondeo már régóta szívem csücske volt, ezért is döntöttem mellette. A másik fő indok, hogy viszonylag sokat megyek vele hosszú távokon (fél év alatt ~22000 km) ezért szükségem volt egy megbízható kényelmes autóra. Ha már 8-10 órát ücsörögsz az autóban hetente, akkor az legyen kényelmes.. ;)
Teljesítmény:
Egyszerűen lehengerlő, még mindíg szoknom kell, hogy igen, nyugodtan belevághatok az előzésbe, mert biztonságosan be tudom fejezni... :)
Visszakapcsolgatni autópályán felesleges(6.-ban 100km/h-tól kezdve húz a végtelenségig). Közúton is csak a biztonság kedvéért.
2010.07.12 23000km után:
Fogyasztás:
Személy szerint az alábbiakat mértem a megtett kilométerek alatt, ezek mind autópályás értékek:
100 km/h: nyár: 4,3 tél: 5,2
130 km/h: nyár: 5,5 tél: 6,2
~170 km/h: nyár: 6,7
Szervíz:
Eddig csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni (fékek, gumi) valamint a rendszeres szervízeket végeztettem el az autón. Mindezeket egy magán autószerelőnél.
A nagy "porlasztó mumust" elkerülendő a rendszeresen ciklusonként cseréltetem a gázolajszűrőt is, de egyébként is Ausztriában tankolok ami a pénztárcán és a fogyasztáson is meglátszik.
Egyéb:
nagyon kényelmes (190cm magas vagyok és még így is elférnek mögöttem),
kellemes beltér (vaj színű bőr, feszes kényelmes ülések),
megfelelő méretű csomagtartó (sosem gondoltam volna, hogy egy cselló keresztbe befér. :) )
Egyelőre csak pozitívan tudok nyilatkozni, megérte a pénzét, nagyon meg vagyok vele elégedve. Csak tankolok és megyek...
Frissítés:
2011.09.30: 61000km után:
Egy hibája előjött, EGR szelep csere 100 eFt-ból megvolt. De javára legyen írva hogy nem hagyott ott, haza tudtam vele jönni.
Ezt leszámítva még mindig tartja magát a kijelentésem, csak tankolok és megyek.
A fogyasztás:
2010: 37000 Km-en 5,78
2011: 31000 Km-en 5,02
Frissítés:
2013.10.15: 115000km után:
Tolató lámpa kapcsóló tönkrement ezért elment a lámpa és a radar. Míg ki nem cseréltem rémálom volt minden tolatás (ilyesztő, hogy mennyire hozzászokik az ember a technikához, meg ugye ennek hiányában vajon észrevesz e a többi közlekedő). De kb 1,5 óra alatt baráti segítséggel otthon kicseréltem.
A kijelentés egyébként továbbra is tartja magát, csak tankolok és megyek.
Eddig 20e kilométerenként cseréltem az olajat de mostantól áttérek 15e-re egyébként semmi feltűnő olajfogyást nem produkál.
A fogyasztás:
2012: ~24500 Km-en 4,87
2013 eddig: 19500 5,22
Eddig beváltotta a hozzáfűzött reményeket, tökéletes autó hosszútávú autópályás utakra ha pedig az ember figyel a lábára akkor 5 alatti fogyasztással is simán el lehet vele menni.
Update 2014.08.15:
2014 januárban fura csörgés hallatszott kinyomott kuplungnál, úgyhogy elérkezett a kinyomócsapágy cseréje. Szétszedték és megállapították, hogy a kettős tömegű is hamarosan csereérett lesz szóval gondoltam ha már amúgyis darabjaiban az autó akkor mindjárt kicseréltetem azt is, legalább egy szétszedés munkadíját megspórolom.
Tehát kuplung szett + kettős tömegű lendkerék + kinyomócsapágy + csavarok, olaj stb csere (LUK alkatrészekből, mert a gyári is LUK) + munkadíj = ~350000.
Mindez kb. 240000 km-es óraállásnál.
Nem esett jól az összeg kifizetése, de tisztában voltam vele megvételkor (és bele is kalkuláltam), hogy ez 200000km felett bármikor előjöhet.
Ezen kívül csak helyzetjelző izzó cseréje volt.
Fogyasztás:
2013: 25460km-en 5,15
Hibalista
- - Helyzetjelző izzó (elöl + hátul) - - Bal első ködlámpa búra (egy kavicsnak köszönhetően ~12000 Ft) - - Ablaktörlő lapát (~7000 Ft) - - Fényszórómosó fedőlap (3800 Ft + fényezés) - - Fékbetétek elöl+hátul (~20000 Ft) - - EGR szelep csere + munkadíj (~70000 Ft + 30000 Ft) - - Update 2013.10.15: - - Tolató lámpa kapcsoló (~4800) kb 1,5 óra alatt cseréltem otthon - - Update 2014.08.25: - - kuplung szett + kettőstömegű lendkerék + kinyomócsapágy + csavarok, olaj stb csere (LUK alkatrészekből, mert a gyári is LUK) + munkadíj = ~350000. - - Féktárcsa elöl ~ 16000
Ide hordtam szervizbe
Szentendre - Geyer: Magán Nagyon korrekt, hozzáértő, gyors munkát végez. Rugalmas időpont egyeztetés.Ford Solymár: Az EGR szelep hibájára rájöttek és cserélték
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
J.Manhardt Ford szervíz Bécs: Ötletük sem volt, hogy mi lehet a gond (mint később kiderült EGR szelep probléma) de azért kitörölték a hibakódokat amiért 40 EUR-t számítottak fel, majd mehettem a rossz autómmal... szóval nem ajánlom.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 136000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Prius III |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
