A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDCI 131 ps 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

megbizható barát

Szöveges ítélet

Kocsit 2010ben vettem 6 évesen kb 100 ezer körüli kilométerrel, valószínűleg vissza állították az óráját de amúgy állapota szerint max 150 ezer lehetett benne. Próbálom röviden.. Több mint 400 ezret tettem bele szóval van némi tapasztalatom a kocsival. Alap dolgok. Szigorúan max 15 ezres olajcsere (és jóminőségű olaj, 6 liter kb 20-22 ezer ft), varosi használat esetén inkább 10 ezer után. Hirhedt delphi gyártmányú a magasnyomású rendszer, ami nagyon érzékeny a szennyeződésre, viszont relative olcsón javitható, 1 befecskendező kb 30 ezerből felújitható. 2000 től 2003 végéig gond volt a magasnyomású szivattyúval, úgynevezett "pikkelyes kopás" fém részecskékkel szórta tele a rendszert és tankot is, ami nem tett jót a befecskendezőknek, faceliftel javitották a problémát. Én lehetőleg csak prémium üzemanyagot tankoltam, itthon (Magyarországon) ha tehettem OMV-nél. Igy kb 200 ezret birtak a befecskendezők nálam, 2x lett felújitva a 4 db. A commonrail dizeleknél felejtős az innen onnan kapott "olcsó" gázolaj, 2 tank "rossz" gázolajjal ki lehet nyirni az egész rendszert, a kannában tartott 1-2 éves gázolaj is romlott. A gázolajban lévő ,(bekevert) adalék keni az egész magasnyomású rendszert.. Én ingázásra vettem ezt a kocsit. Németországi munkahelyemtől havi 1 szer jöttem mentem 8 éven át.. Németországi szakaszon, (560 km) éjszaka simán tartottam a 180-220 as tempót. 180 nál 3 ezret forog a motor hatodikban. Ezzel a tempóval kb 8.5 literes/100km volt az átlag fogyasztás miután kapott a motor egy optimalizálást (és +30 lóerőt 131->160) . elötte kb 10 liter volt a fogyasztás ennél a tempónál. Egr be lett dugózva , mert teljes szivócsőben centis koromréteg volt..Atom stabil 200 nál is, nem kellett terelgetni, egyszerű de jól beállított futómű. Egyszer egy busz levágta az enyhe kanyart a 2 sávos úton városban és rászorított a járdára 50 es tempo mellett, vagyis felugrattam a járdára 50el. Téli 16" acélfelni volt rajta, jobb első felni berogyott, hátsó felnin csak perem nyomódott fel. Szerelőm szerint , ránézésre , "drága" buli lesz... Aztán csak a első kerék csapágyat kellett cserélni mert morgott (14 ezer ft), futómű 1 millimétert nem mozdult el..Állítólag passat vagy audi ezt nem élte volna túl ilyen simán. 400 ezer km alatt nálam vezérműlánc , de más szijj se volt cserélve (ok erre nem vagyok büszke).. Motor se volt megbontva. Igaz ,az hogy generátorra került szabadonfutó, sok problémát orvosolt. Nem feltünő kocsi, de okoztam vele meglepetést párszor, mert optimalizálás után lazán pörgött 4 ezerig, és igy 180 nál raktam 6ba ha "játszani" akartam valamelyik bajor autómárkával, 237 (gps szerint) volt a legtöbb amit mentem vele.. A szerelő barátom azt mondta , 2 év alatt kinyírom, ehez képest 10 évet volt nálam , és lábon adtam el. Ami nagyon rossz ötlet volt az a kettöstömegű lendkerék átszerelése simára (ez nem az én ötletem volt hanem a szerelő barátomé, mert próbálták és az úgy jó).. kb 1 év után zörgős lett az egyes, kettes fokozat, 1500 as fordulat alatt. Negativ az hogy 160 felett hangos, tükrök felöl dübörög a levegö. A középső konzolnál tévedésből forditva tartották mérnökök a rajzot, igy a rádió került alulra, a sebváltó gomb magasságába, és a klima panel meg felülre... Nem sok értelme lett volna kicserélni a sony (ami amúgy nagyon jól szól miután hangszórókat kicseréltem jobbakra) rádiót valami androidos navigácios szerkezetre. Vezetés közben a váltó gomb magasságában leshettem volna térképet, értelmetlen.. 16 évesen már itt ott kezdett rügyezni. Mondeo betegség, a 4 ajtó alsó éle csúnyán tud rozsdásodni, enyém is elkapta , de kívül nem látszott. Én évek alatt relative sok kilométert tettem bele (kb 400 ezer km) soha nem kellett trélerezni, soha nem hagyott ott, alkatrész árak vállalhatók, fogyasztása kiváló, 220 körüli tartós tempónál se érte el a 10 litert (nekem ez is szempont volt). Azért kellett eladnom (2020 jan) mert euro 3 mas motorja miatt minden nagyobb Német városból ki voltam tiltva vele. Meg döntenem is kellett, vagy ráköltök, 4-500 ezret ( új kettöstömegü/kuplung, kinyomócsapágy , bontott váltó, klima kompresszor nyögdécselt, vezérműlánc csere, minden szijj és feszítő csere.) és akkor még mindig van egy euro 3mas kocsim amiben kb 500ezer km van. Vagy ezt az összeget beledobom ugy ujjabb kocsi árába.. Családon belül se kellett senkinek. "gombokért" eladtam...Amugy imádtam...

Hibalista

- 2X turbó levegö cső szakadás (7 ezer ft). utoljára kék kinai szilikon cső, azzal többet nem volt gond. Szervó szivattyú felujitott 50 ezer . Turbó olajcsöve, rozsdamentes valami és 27 ezer volt.. - 4db porlasztócsúcs 2x kompletten felújitva , 4 csúcs egyben újitva 115 ezer volt. Magasnyomású szivattyúban nyomó elem forditás és tömités csere 35 ezer.Kettős tömegű lendkerék/kuplung kiváltása "sima" lendkerékre 170 ezer ft (ez anyag ár, szerelés ingyen volt). 2X minden rugó cserélve mert kb 3 évenként eltört valamelyik és párban kell cserélni , darabja 6 ezer ft. Mind a 4 kerék csapágy cserélve legalább 1X, elöl 14 ezer mert kisajtolható a házábol, hátul komplett egység 25 ezer ft.Gyári akkut 5 év után cseréltem, először Banner , 2 évet birt, cella zárlat aztan Motocraft calcium plus akku került bele, az birta. 76 Ah, akkor 30 ezer volt. 1x ablakmosó tartály mert szétfagyott ,18 ezer ft. 1x hátsó ajtó teleszkóp (5 ajtós) csere , 2 db 6 ezer ft. Többször teljes fék felújitás (4 tárcsa és pofák) 70 ezer. 1x teljes alsó hővédelem csere (2 db alu lemez) 45 ezer ft.

Ide hordtam szervizbe

autó szerelő barátom szerelte otthon

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

"olajos" dolgok Kiskunmajsa dizeles a Zrinyi Miklós úton. Korrekt ár, értenek hozzá..

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 400000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? mondeo MK5 2.0 tdci 180 ps
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)