Legeslegjobb
Szöveges ítélet
Az autót 2003. januárjában vásároltuk. Volt már egy mondeónk korábban, csak az tdci volt, külföldről behozott, kereskedőtől vett, tekertórás, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, itt a balkánon. Ezen negatív tapasztalatokból kiindulva ezúttal benzinest kerestünk, magyarországit, magánszemélytől, lehetőleg szervizkönyvvel, ismert előélettel. Némi tanakodás után leginkább a 2500 köbcentisek akadtak fenn a rostán, mivel a lehurbolt fosokon kívül ezek tűntek úgy, hogy egész jó az áruk.
Kis kitérő: Nyilván sokan gondolják úgy, hogy ez a kocsi sokat fogyaszt. Valóban nem annyit fogyaszt, mint egy dízel. Nem megy el 5-6 literrel, de 7-8-cal sem. 78.000 levezetett kilométer után bátran kijelenthetem, hogy a fogyasztása normális közlekedéssel, többnyire külvárosi forgalomban 9,2 - 9,5 liter. Télen sem megy 9,7 fölé. Autópályán, klímával, 8,3. Sok ez? Ha az autóstársak által nagymértékben kedvelt jónéhány alulmotorizált járgány 8 litert kajál (bevallva-bevallatlanul), akkor én inkább egy 170 lóerős autóban ülök ennyi fogyasztással, őszintén szólva. És talán nem halok bele az első félresikerült előzésbe. Ja, és a klímát se kell kikapcsolni hegymenetben. Persze, ha a zsoké tapossa a gázt tartósan és erősen, ez a fogyasztás hamar túlmegy a 11 literen.
Nos, végül három darab autó maradt fenn a rostán. Az egyik Nagykanizsán volt. A másik automata váltós volt. (Van automata váltós autónk, amelynek élemedett kora ellenére - 32 éves - semmi baja nincs. De az amerikai. Én is fáztam az európai automatától, a szerviz is figyelmeztetett, hogy nemigen mennek ezek többet száznyolcvanezer km-nél a felújításig, ami viszont horror költség, közel félmillió) Tehát megvettük a budapesti kéziváltóst, pestiek lévén. A kocsi a Ford Motor Hungária vezetői autója volt újkorában, majd az első használó egyik ismerőse vette meg. Tőle került hozzánk, mondhatni tökéletes állapotban.
Azóta meg csak megyünk vele, kötelező szervizekre figyelünk, nagyon szeretjük és nem hajtjuk :). Nagyon kényelmes, csendes, lehet vele menni nagypapásan is meg dinamikusan is. Alacsony fordulaton nyomatékos, 3500-as fordulat felett vezérlést vált és olyan vágtába kezd, ami egy családi kombitól meghökkentő. Minden istennyilával felszerelt, abs, esp, tudomisén mi, de még szándékosan sem hajlandó a havon pörögni, pedig próbálkoztunk erősen. Maximálisan biztonságos érzést nyújt, óriási a csomagtere, 180-200-zal is ugyanolyan kényelmesen utazik, mint 130-cal. Szél nem kap bele, rezzenetlenül fekszik az úton nagy sebességnél is, bár ezt nem nagyon van alkalmunk próbálgatni. :) Hegyi úton stabil, nem billeg, a futómű feszessége nagyon jól eltalált, a 4 tárcsafék jól megfogja az egyébként meglehetősen nehéz kasznit. Kormányzás közvetlen, gáz pontosan adagolható, a váltó talán lehetne kicsit sportosabb, elég hosszúak a váltóutak.
Tele van apró kis figyelmességekkel, mint a gyári xenon, a fényre sötétedő belső tükör, automata klíma, pohártartó, tempomat, 6 cd-s rádió, naptető, elektromos ablakok, elektromos tükrök, fűthető első szélvédő. Ja, és működnek, ugye.
A kopó alkatrészek nem nagyon kopnak. Fékbetét-féktárcsa cserék elöl-hátul természetesen voltak már. Olaj, szűrők cseréje rendszeresen. Futómű semmi. Egy hangja sincs. 193.000 km van az autóban. Gyári akkut nyolcévesen cseréltük. Az alkatrészárak nem horrorak. Pl hátsó féktárcsa+fékbetét+munkadíj 52.000 forint (2008.)
Mindezt ötévesen annyiért kaptuk, amiből már akkor se futotta volna egy új, full fapad suzukira. (Ez nem fika, van egy full fapad öreg suzukink is, szeretjük őt is ám.)
Úgy gondoljuk, nem adjuk el ezt az autót soha. Ez lesz Magyarország első oldtimer MKIII-as Mondeója :))
Hibalista
- Xenon hiba. Már úgy vettük, hogy néha nem kapcsol fel az egyik. Egyébként gyári a xenonja. Utánanéztünk itt-ott, és arra jutottunk, hogy a belső gyújtó a hibás. Ez az alkatrész elvileg nem cserélhető, hozzáférhetetlen. Tanulmányozási céllal vettünk egy törött xenonlámpát 5.000 forintért (mivel az új ötszázezer, ezt inkább kihagytuk érthető módon). És hopp, a "cserélhetetlen" alkatrész néhány nap múlva már benn figyelt a helyén, csak egy ügyes, itthon készített célszerszámocska kellett hozzá. Azóta hibátlan. - - Gyertyahiba 140.000 km-nél. Gyaníthatóan a gyáriak voltak még benne. (Ezek 120.000 km-t tudnak, tehát mondhatni, bőven csereérettek voltak) Biztonság kedvéért - a szerviz tanácsára - minden cserélve lett kábelestül trafóstul gyertyástul. Munkadíj+alkatrész az alább említett szakszervizben (2009-ben) 75.000,- forint. - - 2010. ősz. 183.000 km. Enyhe olajfolyás az olajteknőnél. Kapott alá egy kis pasztát. (nem emlékszem már, mennyi volt a paszta ára, elég drága a ford gyári paszta, talán valami hatezer forint) A munkát magunk végeztük. - - 2011. nyár. 193.000 km. Vezetőoldali zár hülyéskedett kicsit mostanában. Időnként nemcsak bezárt (elindulás utáni automatikus zárásra volt programozva), hanem reteszelt is (ez amolyan dupla zárás, ilyenkor az ajtó belülről nem nyitható), szóval nem tudtunk kiszállni, csak a távirányítóval. Szétszedtük itthon, de sajnos csak odáig jutottunk, hogy amit valójában szét kéne szedni, azt már nem lehet. Nevezetesen, a zárról nem lehet lebontani az elektronikát. Valami mikrokapcsoló gondja van valószínűleg. Mindegy, kiprogramoztuk belőle az automatikus ajtóbezárást, szóval most jó. Gyanítom, nem lenne olcsó egy új zár, tehát a problémát elnapoltuk. - - Kissé rozsdásodni kezdett az ajtó alja. Semmi más, de a 4 ajtó, az igen. Szóval ezzel rövidesen kezdeni kell valamit, amíg még felületinek tűnik.
Ide hordtam szervizbe
Ford Théta, Budapest X., Maglódi útAjánlom mindenkinek. Épeszű árak (márkaszerviz alatt, sarki Józsi felett), gondos, ügyfélbarát vezetők és szerelők. Maximálisan korrekt hozzáállás, nincs lehúzás, sunnyogás, átverés. Látszik, hogy nem csak messziről látták a típust.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 206 SW | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
