A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDCI 130LE Tiptronic 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

!!!Családi Autó!!!

Szöveges ítélet

Egyre jobban megkedvelem a gépet,mert a fenntartása egy hasonló méretű géphez képest nagyon olcsó, ehhez persze kiemelném,hogy megfelelő karbantartás,odafigyelés kell...
Szemléltetésként az üzemanyagra fordított összeg egy ilyen kategóriás benzineshez képest ennyi km alatt 1.5mill-val kevesebb.
És ez átlagos futásteljesítménynél...

Minden kifogástalanul működik rajta, a klíma gyári töltéssel jó még mindig,
fékek még erősek,kormányzás hibátlan...
Belső térre vigyázok,az ülések nem lapulnak el,tartósak,kormánybőr kicsit fényesedik,egy kesztyűtartó zár adta meg magát,az is mert rosszul lett betéve valami...pár karc van már kívül rajta,de ez egy 8éve minden nap használt géptől nem csoda...amúgy tartós a gyári fényezés is...
Futómű ami mániám,hogy rendben legyen,hátsó gátló cserénél kiderült,hogy
mintha gyári lenne hátul minden,egy szilent se volt kikopva a lengőkaroknál...eléggé meglepődtem pozitívan,mert már 2-3éves autókon sokkal rosszabbul néz ki...bár akkor sem érdekelt sose ha valamit cserélni kell,használom...belefér...
Egyenlőre ennyi,és mindezek ellenére hozzáteszem,hogy sose voltam egy
FORD párti,de kétségtelen,hogy némi odafigyeléssel szinte örök darab...
Még jó ideig megmarad,max.azért lesz eladva,mert lesz újra keret...


A futómű nagyon jó,stabil,a kormányzás is jó(egy családi autónak pont ennyi visszajelzést kell hogy adjon a kormánya,ez nem egy Mitsu Evo).
A fékek jól adagolhatóak(nem harap az ember a kormányba kisebb fékezésnél),
több erős nagy tempórol való lassítás után sem fárad még terhelten sem(hegyi szerpentinek).Érekesség:a fék és pár elem a Jaguar X-Type-al azonos.

Tehát a vezethetőség (családi autó ellenére) kellemes,utazás komfortos még a rosszabb minőségű utakon is.A gyári kerekek a jók erre,nagyobb,peresebb kereket-gumikat nem érdemes rá rakni,mert a futómű és a kényelmünk látja kárát.

Használat :A csomagtartó önmagáért beszél(kombi),de a limuzinok is tekintélyes befogadó képességgel bírnak.
Nagyon kényelmes az utazás elöl és hátul is,nem "pattog" az úton a kocsi,
könnyű,nyugodt vezethetőséget biztosít.

Nagyon jó dolog,hogy átlagosan 800km-t lehet megtettni egy tank gázolajjal,
országúti használatnál közel 1000km-re nőhet a megtehető távolság.

Aki kényelmesen,nyugodtan szeret autózni,és városi forgalomban se akar 1km-en 1000X gangolni,annak ajánlom az automata váltóval szerelt verziókat.
Nem megy szét a kupplung-kettős tömegű lendkerék(több mint 200e HUF),
nagy ritkán(100e km)váltó olajat és szűrőt kell cseréletetni és
kimegy a világból.


Fent említettem az újabb hibákat, de azért gyarapodik a km,és az évek száma is.A futómű-fék továbbra is nagyon tartós,kényelmes.
Ma már nem vennék dízel-t,mivel kevesebb km-t teszek meg,illetve mivel másik kocsi egy elképesztően csendes autó,ráadásul több km-el kevesebb hiba
jön elő rajta,és főleg nem ilyen bosszantó hibák.
Igaz,az 2-3L-el többet megeszik(rövidebb távokon szinte azonos),de ma,mivel nincs a dízel üzemanyagnak árelőnye,és a szervízköltségek hosszú távon sokszorosa,ezért aki nem megy sokat,ill.nem tudja elszámolni cégre a költségeket,nem biztos,hogy megéri.
Más volt a helyzet sok éve.
Sajnos ez nem csak ennek a sajátossága,bármi más egyéb dízel-t említhetném
tapasztalatok alapján márkától függetlenül.
Ahogy látom, a pozitív dolgokat hangoztatják(kedvező fogyasztás,nyomaték,meg jaj,de jó,hogy részecskeszűrő,meg EGR,stb.)
,de amikor cserélni kell dolgokat,akkor gyorsan rá lehet költeni
a 8-10éves dízel kocsi vételárát a javításokra.
Persze lehet gányolgatni is,hiszen ki lehet iktatni a katalizátor,
DPF szűrőt,érzékelőjét is,a főtengely szíjtárcsa már remeg, a feszítők
miatt majd leesik a szíj,a lendkerék már szétrázza a kocsit,jó lesz olcsó olaj is már,stb.stb,de ez gyors autó elhalálozáshoz vezet,illetve
az üzembiztonság,környezetvédelem rovására megy.
A sok évi tartós használat során szervízre költött pénzeket nem említik.
Amennyiben van megbízható,jól dolgozó szerelőnk,kedvező alkatrész ellátás,
így sem lesz olcsó.
És akkor tegyük hozzá,hogy ezen a konkrét példányon nem volt sem CR pumpa hiba,sem porlasztó,sem motor,vagy váltó hiba,nem hibásodtak meg jeladók,stb.

Szóval mivel viszonylag újszerű állapotban lett vásárolva,és akkor még jóval olcsóbb gázolaj volt,megérte,már behozta az árát,de ma már nem ez lenne,hiába azóta olcsón kínálják nem csak ezt,bármelyik hasonló dízelt,
óvatosnak kell vele lenni,és nem árt,ha vételáron felül néhány 100e ft
jut a következő időszakban a karbantartásra.

Ez persze csak egy vélemény, leírtam a sok pozitív tapasztalatot is,meg
néhány negatívot is,melynek lényege:
Aki nem sok km-t megy(évi 15-20ekm),ill.sok a városi használat,és nem tud költséget elszámolni, annak bármennyire is csalógató a dízel kedvező fogyasztása,nem éri meg,egy szempillantás alatt szertefoszlik
a spórolgatás,elég csak rákeresni,hogy az a min.10-20db drága kopó alkatrész,amit ezekben a tervezett amortizáció szerint készítenek,mennyibe kerül.

Aki meg abban a szerencsés helyzetben van,hogy megteheti,hogy új autót vesz,cégre veszi,elbírja az évi milliós buktát,márkaszervízes javítást,annak meg úgysem érdekesek az előzőleg leírtak,és az sem érdeki,hogy ki fogja javítgatni majd korosan,neki kibírja,az első években nem érdekes évi 60-80e km sem(persze 10évesen már csak 150e lesz).

Hibalista

- Vízpumpa-szervószivattyú, a kötelező olajcsere,szűrők,fék. - Tartós darab,ha odafigyelünk rá,és a megfelelő minőség alkatrészek kerülnek bele. - Olaj kizárólag 5W30 WSS-M2C913-B API SL ILSAC GF-3 ACEA A1/B1 minősítésű. - 1év vagy 20000km,városi használatnál 10000km. - Jó a Ford olaj is és kedvező árú,de pl Castrol Magnatec A1 5W30 is kiváló. - !!!Gázolajszűrő csere 20e km,jó minőségű!!! - Érdemes utánakérdezni egy használt-autó vásárlásnál egy hozzáértő tulajtól a költségekről,és az adott modellt úgy vásárolni meg,hogy tisztában legyünk ezekkel! - Telik az idő és az autóban lévő km, nem sok minden kellett hozzá,ha pár dolog betartunk,örök darab... - Fék betét és tárcsa lett közben cserélve,hátsó tárcsa még mindig gyári, - és hátsó lengéscsillapítót is kicseréltem(BILSTEIN-re),filléres tétel, - ezt is azért mert szeretem ha minden kifogástalan,a gyári gátló a vizsgán - jó volt... - Váltó-szervó-fékolaj lecserélve ahogy illik... - Egy akkumulátor volt még időközben,eddig húzta a gyári(7 ÉV)... - Előjött a dízel betegség,főtengely szíjtárcsa,feszítő-vezető görgők... - - Pár hiba előjött újabban, kormányműnél folyik az olaj,elég ronda és környezetszennyező dolog,ráadásul töltögetni kell utána,gyorsan tejes felújítás,garanciával,futómű állítással több mint 60e ft. - Ezen kívül az önindító,elég kellemetlen,még jó,hogy nem távoli helyen történt a hiba, ez is szereléssel több mint 50e ft. - Ezeket a hibákat a legtöbb hasonló korú autónak behúzhatjuk,ha már javítani kell, érdemes jó minőségű alkatrészt/munkát tenni bele,így évekig nem lesz gond. - - - - -

Ide hordtam szervizbe

undefined

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Renault,Toyota,Mitsu Következő autója? ONLY MADE IN JAPAN
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)