Költséges és bosszantó jószág
Szöveges ítélet
Munkaeszköznek vettem. Sokat használom. Az egész országot bejártam már vele, így elég sok tapasztalatot szereztem. Sok szempontból elégedett vagyok vele és sok mindent vérlázítónak tartok. Íme:
Ami tetszik:
- masszív karosszéria, telis-tele légzsákokkal (a kollégámat egy teherautó támadta le hátulról a piros lámpánál. Csomagtartó, mint olyan megszűnt létezni. Konkrétan kb. 30 centimétersre harmonikázta össze az idióta. Ennek ellenére mind a négy ajtó problémamentesen nyílott. Csak ilyen, vagy ennél jobb kocsiba merem beültetni a családomat.)
- masszív, kellemes futás teljesítmény mind komfortban és mind teljesítményben
- fogyasztás igen baráti. Csak ilyet lenne szabad kiengedni a gyárból.
Amit vérlázítónak tartok:
- számtalan alkalommal cserben hagyott (EGR szelep, porlasztócsúcs). Konkrétan vissza kellett fordulnom az üzleti útról.
- A "márka"szervízek pofátlansága (lehúzás, ár) Lsd. szervíztapasztalatnál részletesebben
- Mondeohoz értő dízel és sima szervízek hiánya (szerintem egy 1-2 normál szervíz simán megszorongathatná a szakszervízeket) Nyilván a garancián túli kocsik esetében értem ezt, amikor egy olajcseréhez, v. porlasztócsúcs cseréhez már nem kell pecsétes cég.
- Porlasztócsúcscserét csak "szak"szervízben vállalnak. Fel kell programozni a nyavajást amihez naná, hogy csak a Fordosoknak van computere. Ezért aztán 120 ezer HUFnál indul a csere, amit különösen pofátlannak tartok. Csak hogy tudd! 4 napra vállalják a cserét, mivel nincs az országban cserecsúcs! Gratulálok Ford mérnökök és Ford Hungária! Ez igen. Így kell szervízelhető kocsit tervezni és bevezetni.
Előző kocsim egy focus volt. Azt is használtan vettem és a 70ekm alatt sose hagyott cserben. Jelenleg a Mondeom lecserélésén fáradozom. Csak olyannak ajánlom, akinek nem munkaeszköze és nem gond, ha ott hagyja az útszélén, vagy ha nem ő fizeti a számlát, hanem a cége és mindig kap majd csereautót.
Hibalista
- - EGR szelep (gyakran eltömődik, nekem már 2X, gariba tiszítattam),
- - porlasztócsúcs (1 már tönkrement, gariba cseréltem. Egy újjabb most haldoklik. 120ezerHUFot mondtak rá alaphangon),
- - stabilizálórúd (már a másodikat cseréltetem, Tisztelt felelős kormánynak és polghiv.nak nevezett ingyenélők. Köszönöm.Nektek is kívánom.)
- - CD váltó (összeakadt, gariba szétakasztották)
- - feszítőgörgő (gariba cserélték)
Ide hordtam szervizbe
A Petrányit leszámítva minden Bp-i "szak"szervízt kipróbáltam már. Katasztrófális a helyzet. A Ford Hungária töketlenjei és a mamlasz vásárlók miatt odáig pofátlanodtak a szervízek, hogy csak totális kontroll mellett hagyhattam ott a kocsimat. Mindent előre le kell papírozni velük. Pl. Mit és mennyiért fognak cserélni. Ha v.mi mégis "felbukkan" - ugye ismerős ! - legyen az akár egy izzó, csak az én hozzájárulásom után vagyok hajlandó kifizetni. Ellenkező esetben a saját zsebükre ment a csere. Sok - sok utánajárás, balhé és mogyorózás után jutottam el oda, hogy már nem néznek baleknak.
A "garázsos" szervízek computer hiányában motorproblémát (pl. porlasztócsúcs csere) nem képesek felvállalni. Hiba. Gyorsan szerezzen már v.melyik szervíz egy ilyen computert! Biztosan lesz benne üzlet, mert a TDCi Mondeok állománya öregszik és egyre több 150-200ezer km-es autó lesz. -> álladó piac: porlasztócsúcscsere, stb.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | focus | Következő autója? | megbízhatóbb: pl. Toyota v. Honda |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
