Kicsit gyenege de szeretem.
Szöveges ítélet
Autóvásárlás 2011 Február.Km óra állás 147000. 147 le 190nm. Még megvan az autó. Nem ez volt a cél de megtetszett.Fekete szürke belső Ghia felszereltség. A hátsó lökhárító javítva volt. A csomagtér alja és a hátfal sértetlen, mert bár a kereskedő nem engedte én szétkaptam a csomagtér kárpitot 2 perc alatt a spanommal. Ára 1150000 ft. Elsőre furcsa a gáz és kuplung kezelése a Bmw után de megszoktam.Hazavitel után olaj és szűrőcserét követtem el mert az kell ilyenkor 18000ft-ért. Kaptam egy pamat papírt hozzá amiben átnézés közben megtaláltam a szervízkönyvet. A kereskedő szerint nem volt hozzá.Érdekes. Az utolsó bejegyzés szerint 2009 Decemberben volt utoljára szervízben. Az akkori km óra állás 196000. Érdekes. nem höbörögtem mert banki hitel bejátszott és egy kis kápé is amit nem akartam elbukni. Az autó állapota számomra kifogástalan volt. Az olajcseréket 10000 km-enként azóta is elvégzem. A második olajcserekor kicseréltem a gyújtógyertyákat is 14000ft-ért. Két év hibamentes használat után megszólalt a szervószivattyú. Lecseréltem az olajat de csak egy évet nyertem vele mert elkezdett folyatni. Bontóból vettem 15000ft + az olaj 3500ft. Rá fél évre nem indul az autó! Mi a vér van?? Benya van a tankban, akku jó, gyújtás ok. Gépjármű hazahúz /még jó hogy falun belül voltam/ aknára betol, tank alulról megütöget, gépjármű indul. Konklúzió: üzemanyagpumpa beállt. Ismerős alkatrészes másnapra hozott 35000ft-ért. Kicserélni nem egyszerű mert felülről a Fordos mérnökök nem terveztek akkor lyukat hogy kiférjen rajt, így marad a szerelőakna. Tank levesz ac pumpa kicserél, próba. A kocsi indul de! Próbaúton mikor a 80at elértem szétszaladt a ménes! Mi a franc? Mikor visszalassult 50re megint ment de nem volt az igazi. Irány szerelőhöz aki megmérte az üzemanyag nyomást. A gyári érték 3.6bár a mért érték 1.8. Tök jó. Ac pumpa kicserél másikra +10000ft-ért. Így már jó a verda. A szerelés közben vettem észre hogy könnyezik a lengéscsillapító. Megrendeltem 40000ft párban a Bilstein gátló. Porvédőt és szivacsot ennyiért nem bírtak beletenni így megvettem 5000 ért.Cserénél frankón beletört a csavar a tengelycsonkállványba! Nna most mi lesz? Telefon, internet, káromkodás. A csonkot lebontottam majd a csavart kibuhertam belőle a menet sérülése nélkül. Még jó hogy volt "raktáron" Lada hátsó futóműből származó csavar mert pont méret volt. A másik oldalon már gázlámpa használatával megspóroltam 1/2 napot. A hátsó lököst kicseréltettem Casco biztosításra/ha már fizetem/ miután még megadtam neki a kegyelemdöfést tolatáskor. Ezt 30000 kp bánta. Az ülésmagasság állító műanyag fogaskerékről letört 2 fog így /http://www.fogaskerekgyarto.hu/ / itt megcsinálták és 10000 ft bánta. Ezeken kívül elektromos hibák voltak amiket szintén javítottam kontaktspray-el. Jelenleg a hidrotőke kopog és két olajcsere közt 4 liter olaj megy a lecsóba a kipufogón keresztül valószínüleg a szelepszár szimering miatt mivel kéken nem füstöl. Eddig 66000 ft anyagköltség számoltam. Szervízben 150-200000 ft-ot montak rá. Most a célszerszámokat nézegetem a javításhoz.Vezérlésrögzítő: https://lincos.hu/2376-vezerlesrogzito-ford.html. És a szimeringszerelő: https://lincos.hu/3360-szelepszarszimering-szerelo-keszlet.html.
Most a pozitívum: Digit klíma, 4 el. ablak, 8 légzsák, sötétedő belső tükör, kényelmes, könnyen kezelhető, pakolható. A két első ülésen gerinctámasz is van. A motorhoz és a lábamhoz mérten /mert ütöm rendesen/ jó fogyasztás 7.1-7.3L . Sokat 5 személyezek vele. Az utazó tempóm 120-130.Nem kell hetente havonta szervízbe rohangálni vele. Az alkatrész olcsó /ha kell/ és könnyen beszerezhető. Amióta nálam van 2 hátsó égőt cseréltem csak. Az akksi azt se tudom hol van szinte.
Hibalista
- Lengéscsillapító /hátsó/ 45000 - Üzemanyagpumpa 45000 - Szervószivattyú Bontott 15000 + olaj - Hosszbordásszíj 20000 - Ülésmagasság állító 10000
Ide hordtam szervizbe
Otthon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 525 Tds 143le | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
