Nagy kényelmes jó, mi kell még?
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem.Ez a harmadik Mondeóm,nagyon elégedett vagyok a típussal,így benzines kivitelben.
Az első Mondeómat 2001-ben vettem mk2-es már a szilva hűtőrácsos 1.8-as benzines volt.7 évig volt meg 200.000 km-ert tettem bele,nagyon elégedett voltam vele.
A második 2008-ban jött ez egy ugyanolyan, igaz facelift előtti 2002-es 2.0-es benzines szürke 5 ajtós kocsi volt Ghia felszereltséggel,mivel 6 évig volt meg erről írok elsőként,majd utána a faceliftes (szögletes ködlámpás) kombiról.
Visszaemlékszem még 7 évvel ezelöttre(2008) mikor bújtam a Mondeo-Focus hirdetéseket,egyszer csak 1.6 misért feltűnik egy szürke Ghhia 2.0-es Mondeo(akkoriban ez nagyon jó ár volt 2-2.5 milliós kocsik voltak).
Megvettem 146.000km-el,volt közép-felső vezetői ex cégautó volt,szervízkönyvel,de a kocsi elölről törve volt,illetve leis lett fújva Petrányi szakszervízben régebben.
Amit költeni kellett rá kuplung,önindító,lengéscsillapító,kutyacsontok,légszűrő,meg valamelyik trafó egyszer elszállt de nem volt drága a javítatása.
Motor,fogyasztás: Voltunk vele Horvátországban,az autópályatempót 190-200-ig simán bírta hazafele.Ezenkívűl rengeteg volt Pest-Balaton útvonal vele,a nagyátlagom Pestel 8.5 körül alakult,de ha csak város sok dugóval lekopogom de 10.7-nél többet nem mutatott sosem a fedcomp az elmúlt 7 év alatt. A rekordfogyasztásom szintén Pest-Balaton útvonalon hátsó utakon 90-105 között 5.7!!!! Ami nevetségesen kevés egy 146le-s 2.0 benzines motorral,de ez tényleg csak nagypapásan elérhető,amúgy számoljunk normális tempóval 6.5-7-el.A fogyasztása jó,megbízható,megy is bár egy dízel jobban meglódul.És sok év után tudtam meg hogy ez a 2.0 Durateq ami a kocsiban van nem más mint egy Mazda motor,tehát japán de amúgy az összes Mondeo 4 hengeres benzinese az tehát az 1.8-as is!Amit hiányoltam az egy 6-ik sebességfokozat mert 140-145 körül kb 4000-et forog a motor.
Így hát a 2.0 benzinest mindenkinek ajánlani tudom,dinamikus,ahhoz képest takarékos hogy mekkora testet kell húznia,nekem talán az 1.8 as gyenge lenne(főleg a 110le-os),de normál használathoz azis elég!
Nagyon kényelmes autó,egy 4 milliós 2008-as a6-ból átülve (ismerősömé) felveszi a versenyt,már-már olyan mint egy hajó,ugyanakkor futóműve nagyon stabil,és feszes.A Ghiának puhább,komfortosabb a futóműve mint a Titaniumnak.
Mindenképpen a faceliftes (2003.07 utáni) venném újra,sokkal jobban össze van rakva, a műanyagok minősége is kategórákkal jobb,nem nagy a szélzaj bennük,nem recsegnek a műanyagok,ja és ami a legfontosabb nem rohad!!! A rozsda határozottan a facelift előtt 2000-2003-ig gyakori jelenség a Mondeókon,főleg a belül az ajtók alján szeretnek rohadni,illetve átrohadni,szóval mindenképp szöglet ködlámpás facelift! De egyébként ki kell próbálni mindkettőt,és akkor lehet érezni a külömbséget.Tehát a szürke kocsink rohadt a fekete kombi egyáltalán nem!
Viszont a váltó a régebbiben jobban bejött,jobb volt a fogása,meg a váltási érzete is jobb volt.Amúgy a facelift 2-ben (2005 júniúsától,sedanban hátul csíklámbás,meg az oldalajtókon nincsen küszöb) visszarakták a régi váltót amiben az autó kijött 2000-ben.
Tehát mindenkinek ajánlom a típust,így 14 év Mondeózás után (ebből 7 évig volt mk3 2.0 benzin 146 le).
Fenntartási költsége nem vészes,kategóriájában olcsón fenntartható,alkatrész sok van hozzá,pláne ugye sokat hoznak be jobbkormányosan !
Sajnos kiköltöztem Münchenbe(munka miatt),és itt vettem egy e46 318i-t,mivel pár napja van meg az autó véleményt még nem tudok írni róla,amúgy egyik barátomé volt itt kint és azért vettem meg.
Képek a kocsikról:(Az első képen a régebbi,utolsó kettőn az újabb)
Hibalista
- Szürke 2002-es(6 évig volt meg az autó): Kuplung,önindító,lengéscsillapító 11.000Ft/db,kutyacsontok,légszűrő,meg valamelyik trafót is cseréltem,olaj-légszűrő - - Fekete faceliftes 2004-es kombi(1 évig volt meg a kocsi):Komplett csapágy csere az elsők:12.000Ft/db, a hátsók:40.000ft/db (ESP,ABS miatt),olaj-légszűrő
Ide hordtam szervizbe
Pál Autóház gépjárműjavító 15.kerület
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 benzin (2002) | Következő autója? | 318i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
