Jó is, meg nem is
Szöveges ítélet
A kapcsolatunk a "meglátni és megszeretni" szituációval kezdődött. Dízel, nagy, hatalmas csomagtér, letisztult elegancia, 6-gang... stb. Sokáig nem is volt semmi panasz, a vásárláskor tisztában voltam vele, hogy a kettőstömegű lendkerék oda van, már akkor zörgött, de attól a világ nem áll meg, el is húztam pár hónapig. De ugye az ember ha igényes, nem várja meg még szétesik magától, meg már érett a nagyszervíz, nem tudva majdnem semmit az autó előéletéről. Hát megcsináltam. Rá egy hónapra az önindító adta fel a harcot, de az nem volt nagy összeg, csak az bosszantott, hogy elég fontos lett volna elindulnom vele, mikor ezt elkövette(Szerencsére van otthon másik verda). A turbóm még a nagyszervíz után kezdett rejtélyes zörgölődésbe, de az sem a nagy kiadásokat gyarapította(hála Istennek). Az legutolsó nyűgje a turbó elektronika volt, azt sajnos nem tudták megszakérteni, cserélni kellett. Persze ínséges időszakban, karácsony előtt.
A rengeteg Javítási malőr mellett persze vannak jó tulajdonságai. Jó vele közlekedni, öröm a hátulját pakolni, minden befér. Kényelmes, a műszerfal egyszerű, elektromos hiba soha nem volt(a turbóét leszámítva). 160-as utazótempó autópályán meg se kottyan. Hidegben "ritty"-re indul. És az agresszív vezetési stílusomhoz képest sokat sem eszik. átl. 7,5 l/100km.
Ami idegesítő, hogy a 6sebes váltó hidegben emberessé vált, rükit váltani kész agybaj hideg motornál. Állítólag ez sok mondeónál van így...
Mindenesetre Fórumokon sokat tudnak segíteni bevált ötletekkel, hogy hogyan tompítsuk a vad kiadások élét, én egy év alatt kb. 800e Ft-ot költöttem rá, ráadásul úgy, hogy az alkatrészeket húzós kedvezményekkel vettem.
A lényeg, hogy szerethető volna a járgány, mert méretes, relatíve erős, kényelmes, de... Túl sok a hiba 170ezer Km környékén, és kíméletlenül produkálja egyiket a másik után. Most úgy néz ki megválok tőle, de az "egyik szemem sír, a másik nevet" érzéssel...
Hibalista
- -Kettős tömegű lendkerék (Mindennel együtt ~200e Ft) - -Turbó (pucolással, és minimális javítással megúsztam, 25e Ft) - -Turbó elektronika 140e Ft - -Önindító (Rosszat beszámolták, 25e Ft) - -Porlasztók(szerencsére volt ismerős, így fillérekből megúsztam, de állítólag 200e Ft alatt aligha állt volna meg) - És a szokásos, amire az ember számít: - -Fék, szíjak, görgők. - -Az utángyártott alsó motorburkolatot 1 hónap alatt 5ször hagytam el(de ez már csak csemege)
Ide hordtam szervizbe
Haver+ÉnCsak a sörfogyasztás jelentős...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mány-Szervíz Kft.Segítőkészek, gyorsak, lehetetlen nincs :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | VOLVO V70 2.5TDI | Következő autója? | VOLVO V70 D5 AWD |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
