Így vagy úgy de mindig hazavitt
Szöveges ítélet
Na hát hol is kezdjem... 2012 novemberében került hozzánk. Olaszból importált órában és szervízkönyvben 125000 km-rel. 1.4 f astra után imádtam!!! Gyönyörű 225/45 17es alufelnivel, hihetetlen tágas csomagtartóval, 130 lovas motorral maga volt az álom. Alap felszereltség volt ami az astra után nekem full extrának tűnt. 10 000 kilométerenként cseréltem benne az olajat, olajszűrőt és levegőszűrőt. 30e km gázolajszűrő és pollenszűrővel együtt.
///Kb 175000km lehetett benne amikor amikor jöttek az első hibák, elősször csak emelkedőn klímával vészüzembe kapcsolt de később volt hogy leállt menet közben 150el az autópályán. Kulcs alaphelyzetbe gyújtás, indít és ha mi sem történt volna ment tovább. A porlasztókat kellett cserélni 40e/db volt a felújított a régiekért cserébe.
///180ezer km felett nemsokkal jött a kettőstömegű ami helyére jött az egytömegű potom 200 ezer forintért.
240ezer km volt benne mikor menet közben megint elkezdett leállni de már nem csak gyorsításkor hanem minden alkalommal amikor a kuplungra léptem. 30km után este letettem hogy majd másnap szervíz de már csak húzni lehetett. Pár nap múlva hívtak hogy magasnyomású szivattyú, porlasztók, tank átmosása 360ezer.
Ennél a pontnál ajánlotta a szerelő hogy csak prémiumot tankoljak bele és azt is a jobb nevű kutaknál. Azóta semmi gond.
///300ezer környékén jött a generátor, szíjszakadás ausztriában, az első szerelő mondott 700eurót, többet meg sem kérdeztem, akksi feltölt vesz hozzá mégegy irány 300km. 200km-ig bírta egy. Itthon 60ezer volt szíjjal mindennel egyben.
///350ezer-nél az önindító adta meg magát 1 óra alatt kicserélték alkatrésszel együtt 60 ezerért.
///355 ezer 35 fok úton a reptérre klíma leáll, hűtővíz 120 fokon, motor vészüzemmódban. 1 hét mülva éjszaka mentem érte, másnap szervíz de nem tudják mi lehet a gond. Itt kellene hagyni.. 2 hétig állt náluk a kocsi 120ezerért.
///358 ezer kmnél újra melegszik, újra nem megy a klíma. Most 160 ezer mert valami más is rossz..
/// 370000 ezer km márciusi jóidő újra klíma, másik szerelő 3 perc alatt megmondta hogy hűtőventillátor az egyik gond a másik pedig hogy 100e+ vezérlővel együtt a legolcsóbb.
///385ezer van most benne és napi szinten használom.
Mellékesen: 2 napos korában szlovákiában belementem egy 5 centis útfelmarásba ami miatt görgőztetni kellett a kerekeket de a futómű alkatrészekhez még nem kellett nyúlni.
A hátsó ablaktörlő motort kellett cserélni egyszer, bontóban 5eft.
Hibalista
- Porlasztók 2x - Magasnyomású üzemagyagszivattyú - Generátor 60eft - Önindító 50e+15e szerelés - Hűtőventillátor100e+ - Hűtővíz keringető szivattyú - Klíma 120+160 - Kettőstömegű lendkerék+kinyomócsapágy 200eft - Hátsó ablaktörlő motor 5eft - Meg a szokásos kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Inkább nem írom le de a pénzlehúzás a végén már nagyon látványos volt...2 hónap alatt 2x vittem be hozzájuk hogy nem működik a klíma és melegszik a víz...első alkalkalom 120e a második 160e ft volt.Következő tavasszal ugyanaz a probléma jött elő... A hűtőventillátor motorja adta meg magát elősször is mint kiderült csak pont arra nem gondoltak..
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 270000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra f | Következő autója? | C5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
