Ideális nagy autó-ésszel választásnál megkerülhetetlen
Szöveges ítélet
Nekem nagyon tetszik a mérete és olyan kis szép a műszerfala (bár a Ford nagyon elmaradt az elektronikus kijelzők területén, az Opel szöveges kijelzős verziója már 12 éve is fényévekre volt a mostani a Fordtól) kényelmes elöl-hátul, tehát igazából nagyon szerethető és ha megnézzük a méreteit, nos, az akkori Passatoknál és Audi 6-osoknál is nagyobb, ha jól néztem :-). Többször beülök szalonokban új neves és nagy modellekbe, de eddig mindig örömmel és jó érzéssel ültem vissza a Mondeo-ba (csak több LCD-s / világítós /... kijelző lenne benne...:-)). Futómű nagyon jó, kellemes a vezethetőség, a váltó nagyon kellemesen és szabályosan kapcsolható (az 1997-es előd Mondeo-mat is nagyon szerettem ezek miatt). Szerintem tehát használtan is nagyon jó választás egy jó példány.
Most 2013-ban 11 éves a kocsi, megbízhatóan jön-megy, már benne van 214 000 km, soha nem hagyott ott az úton és most simán be mernék vállalni vele egy Totalcar-os összehasonlító használttesztet - jó esélye lenne az első helyre BÁRMILYEN szempont szerint (szinte semmi kopás belül, 0 olajfogyasztás, teljesen jó váltó, tökéletes motorértékek, minden működik rajta... mondjuk vigyáztam is rá és garázsban tartom).
Hibalista
- Három évesen hidegben (reggelente) mindig be volt ragadva a gázpedál - azaz nem lehetett gázt adni - aztán egy-két-három perc után lassan "kiengedett", a motornál valami műanyag csappantyú (levegőbeengedő) szorult, cserélték, kb. 25.000 Ft (3 évvel később ugyanez előjött, a profi maszek szervíz nem cserélt, hanem szinte ingyen - 500 Ft - kitisztította - azóta semmi gond). - - Kormány nyikorgott, de szervízben újrazsírozták, megjavult. - - Automata légkondija nekem borzadály, jellemzően nem azt a hőfokot fújja, ami éppen jólesne és ezt nem is lehet beállítani (én vagy max-ra vagy min-re teszem, de az meg nagyon körülményes, mert nyomógombos és nem tekerőgombos a hőmérsékletállító). - - Eredeti gyári gumijai dübörögtek (egy puha és halk téli gumira cserélésnél derült ki, hogy a gyári nyári gumiktól volt addig "régi Ikarus kardán zaja"). - - Ez nem az autó hibája: első 2 évben gyakran magától beindult a klíma - télen is, hideget fújva -, de mint kb. 7-8 szervízlátogatás és hajtépés után kiderült, egy nem márkaszervízben beszerelt riasztó vezetékezése okozta a hibát, fals jelet adott a vezérlésnek - tanulság: sajnos rizikós n e m márkaszervízben riasztót vagy bármit beszereltetni; pl. a váltózárat is félrefúrták külsősők, elfúrták a kézifékvisszajelző vezetékének burkolatát és utólag jó eséllyel az okozhatta az ABS-modul elromlását, aminek a cseréje drága mulatság...) - - 120.000 környékén bal hátsó ajtó zárcsere: 50.000 Ft körül, ez fájt - - 200.000 km után jobb hátsó csapágy kezdett morogni, cseréltük (kb. 20.000 Ft) - - Szintén ekkor vezetőoldali első ajtó zár csere (miután össze-vissza kezdtek működni a zárak): ez is volt vagy 50.000 Ft, ez is fájt, DE: ezzel rögtön megjavult a csomagtér-ajtó, azóta nincs vele gond (régebben - napokra - hetekre - főleg hidegben - feladta látszólag a működést a mikrokapcsoló, de mint ezzel a cserével egyértelműen kiderült, nem a mikrokapcsoló volt a rossz korábban sem (szerencsére soha nem is cseréltük), hanem a bal első ajtó kombinált zárja...). (A csomagtartóajtót egy másolt keskeny kulccsal nyitottam, ha a mikrokapcsoló nem ment, de mint 10 év után rájöttem, az indítókulccsal mint távirányítóval egy külön gombbal is nyílt volna). - - Ezeken túl nem volt semmi komoly baja.
Ide hordtam szervizbe
SZUM Autó Kft Bp IV. ker. korrekt cég nagyon
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 214000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | lehet Mondeo (ha több lesz benne a kijelző :-)) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
