Hosszú távú befektetés
Szöveges ítélet
Tisztában voltam a Mondeo betegségekkel amikor vásárolni indultam, ezért nem is értek meglepetések, de erről később.
Az autó kényelmes, a futóműve feszes, de nem vesz fel minden úthibát, számomra tökéletes. Kicsit tompíthattak volna a futómű és szélzajon, enyhén zavaró. A 130 lóerős motor mesés, hegyen völgyön pályán megrakva gond nélkül elmegy és a fogyasztása sem ugrik az egekbe. A 6 sebességes váltó 120-nál 2000-et, 150-nél 2500-at, 180-nál 3000-et forog :) nem lehet széthajtani!
Kerüljük a görcsös alacsony fordulatot! A fogyasztás sem lesz jobb és a motort sem kíméli jobban, sőt tapasztalataim szerint az eszi meg a lendkereket, ott kell a legnagyobb vibrációt kiegyenlítenie. Tartsuk a fordulatszámot 1500 felett, nem fog szétpörögni a motor, viszont úgy jár mint a vaj.
205000-rel vettem a kocsit és 340000-nél adtam el. A legfontosabb tapasztalatom hogy amikor elkezdenek a porlasztók kopni akkor lemegy a fogyasztás bő fél literrel. Ez lassú folyamat. Autópályán 130-nál 6 liter alatt lehet gyanakodni. Felújítás után 6.2-6.3 tankolás alapján a fogyasztása pályán. A magyarázat a jelenségre hogy a kopott porlasztóból résolaj veszteségként vissza folyik az üzemanyag egy része a tankba ahelyett hogy befecskendezné. Teljesítményben nem annyira észrevehető. Padlózásnál 3000-es fordulat környékén éreztem némi torpanást.
Az új Mondeom 2010-es sokkal jobb minden téren. Inkább fizessetek rá és azt vegyétek.
Hibalista
- bal első csapágy, két hátsó féknyereg kétszer is, kézifék bovdenek, első futóműben két lengőkar, jobb lengés csillapító vszg baleset miatt, lendkerék, önindító, szivattyú és 4 porlasztó teljes javítása.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz: nevetséges árak és a tetejében még hülyeségeket is beszélnek, az embert teljesen hülyének nézve (az olaj leeresztő csavart minden olajcserénél ki kell dobni, mert a gumi tömítés szétmegy ratja. Az új csavart valami 2500 Ft-ért adták és jómagam azóta 10x cseréltem olajat ugyanazzal a csavarral és semmi baja)1 liter olaj 6000 Ft, hagyjuk már!
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Dieselgodollo.hu: teljes rendszer ellenőrzést kértem, a szétszedett alkatrészeket megmutatták hol kopott, 350 nettóért teljes felújítást kértem. 30000 km után összeomlott a rendszer megint. Garancián belül voltam így kértem a javittatást mire azt felelték az anyagot nekem kell állni ami 220000 ft. Hosszas vita után a porlasztókat működőképes állapotba hozták a többit rendes szakszervizben csinaltattam 650000ért. Senkinek sem ajánlom ezt a bandát. Fizetés után a telefont sem veszik fel a munkájuk fillért sem ér. (külföld): legyen elég, hogy a lendkerék csere egy szerelőnek rutin munka, nem kell a szakszervízbe szaladgálni vele. 156000 lett a vége LUK alkatrésszel.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | mondeo | Következő autója? | mondeo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
