Hálás vas
Szöveges ítélet
2013 májusában vettem az autót 350.000 valós km-rel, vezetett szervizkönyvvel. Miután állapotot és nem óraállást veszünk, így az ár-érték arány alapján döntöttem. Természetesen voltak hibái az autónak, de első tulajdonostól vettem, ami egy cég volt és csak egy ember vezette, egy üzletkötő. Többnyire pályán, országúton gyűjtötte össze a kilométereket, ami a kavicsfelverődések mennyiségével igazolható is volt. A vásárlást megelőzően utána olvastam a típusnak, ezért csak a 2005 utáni évjáratok jöhettek szóba. Mindazonáltal meggyőződésem, hogy a korábbi évjáratok is megbízhatóan tudnak működni, hiába van az üzemanyagrendszerükre annyi panasz. Sok a megtekert órás, „kannából olcsó csak neked” gázolajat ivott példány. Véleményem szerint, hogyha csak a OMV és MOL kutakon tankolunk, kizárólag a prémium dieselt, nem elképzelhetetlen a 6-800.000km futásteljesítmény sem. Hozzátartozik a „karbantartáshoz”, hogy ne kíméljük a kocsit. Ezalatt azt értem, hogy bizony szeret hosszan pályázni, ahol kiéghet rendesen a kipufogórendszer. A fogyasztás télen, nyáron 5,5-6,5 liter/100km.(150km/h-nál nem szoktam jobban hajtani, azt is csak a „német autópályán”) 50/50% város, ill. országút. A vásárlás óta ráköltöttem a vételi ára 2/3-át, mert napi használatban (200-300km/nap) nem engedhető meg, hogy ne induljon.
A rendszeres és minőségi karbantartást, megbízhatósággal hálálja meg. 8000-10.000km-ként olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő csere. Ezt az autót még lehet karbantartani, mert „van benne anyag” és nem csak egyszerűen „fogyasztási cikk”. Nyílván semmi sem tart örökké, de ha az ember autója a hobbyja is egyben, akkor……….:)
2015.01.03.
406.000km. Csak tankolom és a hideg miatt egy kis cetánszám növelővel adagolom az amúgy is prémium gázolajat (igen ez fanatizmus ) Mínusz 18fokban is pöccre indul. Tavasszal kap egy alsó motorvédő burkolatot. A porlasztócsúcsok csak az átlagos kopást mutatják. A SZERELŐM szerint, semmi ok az aggodalomra, nincs még itt a rettegett nagyjavítás ideje. (de azért lassan gyűjtögetek rá).
Hibalista
- Amiket a megvétele után cseréltettem, javítattam rajta: hűtőventillátor, 4db lengéscsillapító, szervószivattyú, vízpumpa, minden ékszíj és az ezeket vezető görgők és feszítők, Hátsó nyomatékhatároló, stabilizátor pálcák, akkumulátor, a klíma csőben van egy szűrő, ami eldugult, a klíma szárítószűrője, első-hátsó fékbetétek, izzító gyertyák, számtalan apróságot és kapott egy riasztót is. EGR szelepet ledugóztuk, amikor a szívócsövet tisztítottuk. A szívócső el volt repedve, de hála a SZERELŐMNEK, nem kellett újat venni több tízezer forintért, vagy bontottat venni, hanem egy ügyes műanyagos meghegesztette . Újszerű komplett belsőre lett kicserélve a sok-sok kilométer alatt szétült ülés szett. Azóta semmi, csak az olaj stb. cserék.
Ide hordtam szervizbe
Gönczöl Lajos autószerelő mester Göd.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 1.8 benzin | Következő autója? | Mondeo MK4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
