Garázst cseréltem miatta!
Szöveges ítélet
Őszintén szólva, ennél jobban felszerelt autót nem is vehettem volna. Gyakorlatilag minden benne van, ami egy modern autóba kell. Had ne soroljam fel, mert az elég sokáig tartana, de a kedvencem a dvd alapú érintőképernyős navigációs rendszer, ami egyben mp3 lejátszó is. Sajnos csak tőlünk nyugatra használható ki, mert kis hazánkat még nem sorolják Európához.
A külseje nem hivalkodó, inkább elegáns. A fekete színét nagyon jól feldobja a kómozott hűtőrács és más alkatrészek.
Kombi lévén, garázst kellett cserélnem, mert kis híján 5 méter hosszú. Belül egyszerűen hatalmas! Szerintem a SuperB elbújhat mellette. Vezetni olyan akár egy hadihajót, kellemesen ringatózik, de szilárdan tartja az irányt. Érdekes módon, a Magyar utak is sokkal simábbak lettek. Megelégedve az öregapós poroszkálással, csak le kell rúgni a pedált és gyakorlatilag bármely sebességi fokozatban alapjárattól iszonyúan húz. Hatodikban, 180-nál forog 3000-et.
Viszont városban ne is akarjunk közlekedni vele. A sebességi fokozatok nem oda lettek kitalálva. A három, sok, a négy, kevés. A kuplung pedig a legrosszabb amivel eddig találkoztam. Hírtelen fog, minden átmenet nélkül. Gyors elindulásról ne is álmodjunk. Első nap kb. 8x fulladtam le, volt, hogy kikanyarodáskor. Életveszélyes! A motor karakterisztikájából adódóan, vékony az átmenet a harmatgyenge és a bivalyerős között. Gyakorlatilag 2000-es fordulatra kell felpörgetni, ha el akar indulni vele az ember. Ha ennél több, akkor már füstöl is gumi, ha kevesebb, egy rándulás és ott állunk keresztben az út közepén. És az nagyon ciki. Nem sport verda, a hangsúly a kényelmen van. Az olyan apróságok, mint a tempomat, is inkább a hosszú távú utazásra vanak kitalálva. Sebességérzet lényegesen alatta van a valóságnak, 120 vagy 160 nincs különbség. Az automata hangerő szabályzás elnyom minden zajt. Apropó zaj, motorhang menetközben semmi, csak egy kis diesel-es csattogás alapjáraton.
Összességében csak ajánlani tudom mindenkinek. Kiforrott technika, nagyon jó diesel motor, királyi kényelem, extra felszereltség hegyek és 3 évesen 3-3.5 millióért igazán megéri.
Hibalista
- Mivel külföldröl behozott vas és állt pár hónapot, a fékpofák alatt oxidálódott a féktárcsa, ezért rázott fékezéskor.
Ide hordtam szervizbe
FORD Kálmándy Pécs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 (93-as) | Következő autója? | Nem kell másik. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
