Fordeó Mondi-A szerelem vak
Szöveges ítélet
A hibái ellenére mindig elvitt mindenhová és hazahozott onnan ahová elvitt. Gyorsulása átlagos a 100-as sprint: 12 sec, fogyasztása óra szerint: 6.8 lit., vegyes használatban ami nem rossz egy 1600 kg-os, majd 5 méteres autótól. A futóműve nekem kicsit pattogós viszont így rendesen fekszi az utat. Az első szélvédőfűtés q-va jó dolog télen, azt nem adnám semmiért. A 115 lovas motor elég a batár mozgatásához bár leginkább csak nyomatékból autózom. Pöccre indul a legnagyobb hidegben is. A fényre sötétedő visszapillantó viszont csak "parasztvakítás". Remek utazóautó, nekem nagyon kényelmes, és biztonságos is a súlyával és a 8 lufival, a család is szereti. A lábtér elől megfelelő, hátul majdnem királyi. 3 éve belémrongyolt Debrecenben egy Nissan Micra hátulról, neki 300 e, én meg fényeztettem a hátsó lököst egy 10-esért. Németországból hozták be 4 évesen, 2005-ben vettem, óra szerint 85.000 km-el 2.7 M-ért. Később kalandos úton sikerült megszereznem a szervízkönyvét, ebben a 140.000 km-es szervíz még benne volt, szóval csak a felére tekerték vissza az órát. 7 éves koráig semmi komolyabb baja nem volt, nem kellett nagyobb összeget rákölteni, de hazugság lenne azt mondani, hogy hibátlan volt.
Ha nem rúgod neki állandóan, és odafigyelsz rá igen hálás autó. Én nem bántam vele éppen kesztyűs kézzel, egy párszor kitapostam a belét is az M3-ason 210-el tartósan. A Ghia felszereltséggel elégedett vagyok, bár a tempomatot hányolom. A beltérben használt anyagok elfogadhatóak, nem zörög benne semmi még most sem. A világos színű kárpittól eleinte tartottam, de könnyen tisztítható. A gyári Becker navit itthon nem tudtam használni, de szépen szól a hifire nem költöttem.
Kicsit elfogult vagyok vele, (nem kicsit, nagyon) de a hibái ellenére is imádom.
Számomra a drágább autók (Opel Vectra, BMW 5, Audi 4, VW Passat, Rover 75, Hunday Tucson,)sem nyújtanak sokkal több kényelmet, bár tudom kisebb a presztizsértéke. Mivel hitelre vettem, és nem tudtam kiszálni belőle időben, így a kamatokkal, az értékvesztéssel, és a hatalmas szervízszámlákkal óriási pénznyelő. 4 évesen az új árának csak a 40%-át érte 10 évesen csak a 15%-át fogja, nem tudom ez mennyire jó? vagy sem. Amit tudok, magam szerelek rajta, de sokkal többe került volna ha hivatalos szervízbe hordom, akkor már biztosan nem így vélekednék. Szerintem nem fogom eladni, alattam fogja kilehelni a lelkét, én marha meg minden évben ráköltök még 2-3 kilót. Magam ellen beszélek, de aki hosszabb távra vesz ilyen idős autót az számoljon az anyagi következményekkel.
Hibalista
- Első 3 évben amiket cserélni kellett:
- 2 hátsó gátló, első féktárcsák, fékbetetétek, ablakmosó szivattyú, a központi zár 10 celsius alatt időnként önnállósítja magát, az vezetőülés magasságállító és az ülésfűtés azóta sem jó. Télen csak belülről nyitható a csomagtérajtó.
-
- A 4. évben( 9 éves korában ) 220 e km-el a motorban:
- klímakompresszor 80 e, szíjak, görgők, feszítők 72 e,
- turbócső 10 e, izzítógyertyák 24 e, magam cseréltem,
- a központizár nem nyit 5 e, a jobb hátsó ajtó nem nyílik+kipufogó heggesztése 10 e,
- Porlasztócsúcsok...hm az sok lesz (250-300e, bontottból a fele), a kuplung javítása (szintén 250e), akárcsak a futómű felújítása köszönhetően a remek magyar utaknak.
- Tulajdonképpen nem értem miért szeretem még is.
Ide hordtam szervizbe
OpelTomi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra B | Következő autója? | Marad még egy ideig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
