Fekete Párduc
Szöveges ítélet
Nehéz elfogulatlannak lenni, mert szeret(t)em, de azért igyekszem.
Jó tulajdonságai: Kényelmes és nagy - ez utóbbin még mások sem szoktak vitatkozni. Az eddigi példák - lásd Stohl és családja borulását, a tesztekben nem hiszek - alapján biztonságosnak is mondható. Kisebb motorral nem vettem volna meg, mert azokat lomhának találtam - ez nekem minden célra megfelel (2001-ben még nem volt ST220, azon elgondolkodtam volna azért:-) ), a fogyasztása is elfogadható, vegyes használatban 10 liter alatt marad. A motorhang halk, de határozott, füleimnek kelleme zene:-) A formája, bár nekem tetszik, nem túl attraktív, de éppen ezért valószín?leg évek múltán sem fogják rondának tartani. A belsejét illet?en: a kezel?szervek jól kézre esnek, jól is használhatók. A f?tés és a h?tés egyaránt hatékony és gyors. A felszereltség az akkori árhoz képest kiemelked?en jó volt, amit a keresked? hajladósága az alkura tovább javított.
Gyenge pontok: A hátsó ajtó szélzaját nem sikerült azóta sem teljesen eltüntetni, bár javítás után már kevésbé zavaró mérték?. Más tulajokkal beszélve és ebb?l következtetve bátran típushibának nevezhetjük (a 2003-as modellfrissítés utániakon állítólag kijavították). Az els? ajtók bels? behúzófogantyúja melletti m?anyag meglehet?sen gyorsan, meglehet?sen ocsmányra kopott (a csere nem drága, de azért ezt jobban is megoldhatták volna). Aki a menetstabilizáló/kipörgésgátló kikapcsoló gombját oda tette, ahol van, azzal vezetés közben ki-be kapcsoltatnám párszor, rögtön áthelyezné. A tempomat kormányon lev? kapcsolóit kivilágíthatnák, bár felfedeztem, hogy Braille-írás szer? pöttyökkel megkülönböztették ?ket, hogy sötétben is használhatók legyen, de így sem az igazi. A légkondi lehetne két- vagy többzónás és az automata f?thetne/h?thetne kicsit finomabban is (a beállított h?mérséklet eléréséig túlságosan intenzíven h?t, illetve f?t - ebb?l engem a h?tés nem zavar, de nem mindig én vagyok a többség:-) ).
Elérte a gépet egy típushiba is, rozsdásodik a bal hátsó ajtó alja. A javítás kb. 100 forint lesz, csak tartozom vele az igazságnak:-)
Hibalista
- - Bal hátsó ajtóból szélzaj - ez kezdetekt?l megvan, a szerviz csak csökkenteni tudta, megszüntetni nem.
- - Els? alsó leng?kar szilentek mindkét oldalon (leng?karcsere).
- - Jobboldali xenonizzó csere (ez nem hinném, hogy tipikus lenne, csak én 90%-ban sötétben használom az autót - átlagos használat mellett valószín?leg kiszolgálja az autót).
- -Szeleprugócsere. Ez állítólag nagyon ritka (mármint a rugótörés), így alkatrész csak Kölnb?l volt rendelhet? - ez azt jelentette, hogy az autó 2 teljes hétig szervizben volt. Ez bizony elég balfék logisztikai megoldás (tudom, tudom, ócsítani kell, de akkor is).
- -Gyertyakábelcsere. Állítólag a V6-os Mondikon a gyertyakábelnek kb. ennyi kilométernél (142000) jó szokása beadni a kulcsot (a tünet némi rángatás volt).
-
- Az eddigi összes javítás garanciában történt - 4 éves kilométerkorlátozás nélkülit választottam -, így az árakról nem tudok nyilatkozni.
-
- Innent?l a már nem garanciális javítások:
-
- -Gyertyakábelcsere, ezúttal a másik három hengerhez, 8920 Ft +1800 Ft munkadíj. Egy gyertya is bánta a dolgot 1800 forintért. A cserét - akárcsak az el?z? kábelét - a solymári márkaszervizben végezték. Ezt azért írom ide, mert nem fér ki több szerviz a lentebbi rovatba, pedig dicséretet érdemelnének (nem volt raktáron kábel, 2 óra alatt áthozatták másik kereskedésb?l). Mondhatjuk, hogy így kellene, de mindenki tudja, hogy nem ez a jellemz?...
- -Keszty?tartó zár elromlott - és, bár nem biztos, hogy kellett volna, mert némi gányolással meg tudtam volna javítani, kicseréltem (sajátkez?leg). A zár 5739 Ft. Egyszer?ségéhez képest nincs ócsítva.
- -Az egyik lambdaszonda a 4-ből megadta magát. Valami állat megrágta a vezetékét, magától valószínűleg még bírta volna. 40 rugó a szonda, a nyestek monnyanak le!:-)
- -160 ezres szerviznél a "normál" (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) tételeken kívül: lengéscsillapítók 86e Ft, szíjak és feszítők 40e Ft, ködlámpa (kőfelverő kamion monnyonle) 16e Ft. Munkadíj ugyanezek cseréjéhez 20e Ft. Most éppen semmi hibája nincs. Vagy csak nem mérték fel elég alaposan - pont, mint az embereknél az orvos:-)
- - Na, tényleg nem mérték fel jól:-) A hátsó hídtestet tartó szilenteket kellett cserélni (165 ezer km-nél), a 4 db összesen 16 rugó. Szerelés apám szerelőjénél, ahova a Sierrát szokta vinni, vicces 10 rugó (6 órás munka, plusz a préselés, plusz a hibafeltárás 2-3 órája), asszem máskor is találkozom még vele:-), ha kell.
- - 172 ezer kilométernél baloldali lámpában (xenon) izzó és vezérlőmodul csere, 172K HUF. Szívás.
- - 177 ezer kilométernél tök hibátlan állapotban családon belül átadtam - az ítéletet azért majd továbbra is folytatjuk.
-
Ide hordtam szervizbe
Auto Kanizsa Kft
Nagykanizsa, Balatoni u. 33.
A hozzáállás dicsérhet? els?sorban - nem ráznak le semmivel kapásból azzal, hogy "ez ilyen". A kerékőröm azért miattuk törött, ejnye-bejnye:-)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Auto-Fort Kft
Bp., Váci út 82-84
A szerviz szerintem átlagos, viszont az alkatrészbolt ellátása jónak t?nik, a gyakran kopó-tör? cuccok mindig vannak. Vevőiket jól kezelik, barátságosak (ez a szervizre is vonatkozik).
Az előzőeken kívül két másik szervizben is voltam, de csak egyszer - ennyi talán elég is. Még egy kivétel van, ezt lásd feljebb a szöveges ítéletben...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 177000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Honda Civic | Következő autója? | Volvo S60R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
