Érdekből, nem szerelemből...egyetértek.
Szöveges ítélet
1. 18-as alufelni, Unkari útjain eléggé gyorsan kell keresni valakit, aki értelmes áron tud alig használt 225/40-es gumikat árusítani, illetve downgrade szükséges. 16-os, vagy 17-es felnikre.
2. 168LE épp elég az élvezetes autókázáshoz. Óra szerint 230km/h-ig viszi a mutatót, amit amúgy viszonylag gyorsan elér, de tovább nem hajlandó kúszni.
3. Kényelem: a plüss ülések nem rosszak, de nem is Recaro szintűek, a középen lévő könyöktámasz nem eléggé nagy, így egyszerre csak egy könyök fér el rajta kényelmesen, viszont az ajtón lévő botrányosan kényelmetlen. Helyhiány nincs, se az utas (elöl/hátul), se a csomagtérben.
4. Ergonómia: na ez az, ami ebben a kocsiban nincs! :D Egy franciához képest ótvar. Minden szögletes, a kapcsolók-gombok általában nincsenek rossz helyen, de valahogy mégsem túl jó érzés hozzájuk nyúlni egy kis bizbaszolásért. Szinte minden a funkcionalitásért van, talán a belső szemüvegtartót kivéve. Azt mindenki szereti.
5. Hang: V6...nem egy V8, és nekem kicsit túl nyugis, de általában megjegyzik, hogy nagyon szép hangja van. Egyáltalán nem tolakodó, és hosszú pályaautózáskor sem gáz, ha gyorsan megy az emberfia.
6. Dinamika: hát nem rossz, nem rossz. Dacára a gyári 8.3 vagy 8.4sec-es 0-100-nak szerintem városban bohóc, de azért országúton szépen lehet vele menni. 1-2-t nagyon gyorsan leforogja, viszont 3-4 jól autózható (negyedikben óra szerint 205-öt vitte).
7. Vezetési élmény: azt szeretem benne, hogy nem kell olyan finoman bánni a gázzal, a fékkel, a kormánnyal. Mindent rendesen meg kell taposni, rúgni, tekerni. Suzuki Swift 2-n pl ha a fékre ráfingok, és kifejelem a szélvédőt, míg ha a gázra, akkor 5000-en pörög...Seat Ibizánál detto. De a féket itt adagolni kell bőven.
Futómű korrekt, nagyon lehet vele menni, bár az igazán élvezetes csapatáshoz ez túl hosszú autó. Ha megindul oldalra, akkor már komoly gond van... :D
Kormány: Jó fogású, bőr bevonattal. Pontos, és azonnal reagál. Hajtási befolyások (egy újságban olvastam) a kormányon azért érezhetők, főleg a khmm hogy is fogalmazzak finoman..."férfiak által kilövellt örökítőanyag-fekália" (G***-SZ**) minőségű magyar utakon, mikor nem érintkezik a hajtott kerék az útfelölettel.
Fékerő nem az igazi, de azért teszik a dolgukat huszáros böcsülettel fékek.
Váltó: na ezt szeretem. Pontos, nem szarakodik, nem lehet vele tejbegrízt kutyulni, mint Juli néni a fakanállal a lábosba´ ha már egyszer betoltam a kívánt fokozatba.
8. Fogyasztás: hát korábban valahogy megállt vegyesen 9.3-9.6 között, idén felment úgy 10.2-10.5-re. Talán azért, mert a klíma akkor megy, amikor neki olyan a kedve? :D
Összességében jó autó, jó nagy. Megy is derekasan, ha kell, nyugis, ha az kell. Mivel 5 ajtós, örömlányra sokat lehet bele pakolni lehajtott ülésekkel. Sőt még aludni is lehet benne...de azért előtte kérdezze meg masszőrét, valamint feleségét.
Egyáltalán nem feltűnő, sőt. Jó színt választva totál eltűnik a tömegben, mint egy Vectra.
Hibalista
- - Jobb első spirálrugó eltört. Levágta a gumit, de nem mentünk le az útról. Párban cserélték.
- - Jobb első ajtó szigetelése tönkrement, nagy esőben beázott alul. Tömítőgumi csere: 17000.-
- - Fűtött szélvédő csak bizonyos helyeken olvaszt, kb. olyan tenyérnyi széles csíkok mentén váltakoznak az "olvaszt-nem olvaszt" zónák.
- - Bal első ülés ülésfűtése nem működik: két párna cseréje 2*18000.-
- - Kesztyűtartó zárszerkezet eltört. Már nem emlékszem mennyit kósztet.
- - KP-i zárat nem nyitja a kulcs. Bal hátsó ajtó zárjának a cseréje: 40000.-
- - Továbbra sem nyit, bal első ajtó zárjának is a cseréje...további 40000.-
- - Most már zár, csak belülről nem tudom magamra zárni, mert a másik kettő oldalon nem zárnak be az ajtók. Ki akarták cserélni azokat is 4000 HUF/db áron. Inkább nem kértem.
- - Hátsó szilentek: 40000.-
- - Generátor: 80000.-
- - Xenon fényszóró mosó sapkájának az illetszékei eltörtek, komplett teleszkópos (gém) egység cseréjével orvosolandó: 20000.- (nem cseréltettem)
- - Deréktámasz mechanikája elromlott.
- - Klíma hol működik-hol nem...szerviz szerint klímakompresszor kuplung cseréje megoldaná azt, hogy a kuplung nem húz be. Szerintem nem, mert néha megy a klíma úgy is, hogy a bekapcsoló gomb nem világít, ergo kikapcsolt állapotú az A/C.
- Továbbá ha teljesen kikapcsolom a légkondit/szellőztetést, akkor a lábra még mindig fújja a levegőt. Érdekes, és megmagyarázhatatlan!?! :(
- Ennyi ugrik be most hirtelen, ha később még más is eszembe jut, vagy előjön, akkor frissítek.
Ide hordtam szervizbe
AutoFort - munkafelvételis ürge egy nagyképű idióta (volt). Lehet, hogy most már nem az, aki régebben is intézkedett. Drága.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Fót - nagyon rendesek, pontosak is, csak a gyári technológia az mindig: csere. Sajnos ez sem garancia arra, hogy tutira jó legyen az autó a javítás után. És hát a gyári (gyári minőségű) alkatrészek azért jó húzós árban vannak.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mondeo MKI 2.0 GLX 1995 | Következő autója? | passz |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
