Érdekb?l, nem szerelemb?l...
Szöveges ítélet
Cégautó, a szük választékból ezért döntöttem mellete: nagyon jó ár-érték arány, ennyiért ilyen kényelmes, ilyen erös hathengerest ilyen felszerelésel nemigen kapni.
Elötte Alfa 156-ot hajtottam 4 évig, alattam nem esett szét, de garanciában sokat kellett javíttatni, mire "összeállt".
Az szerelem volt: négy év után is megdobbant a szívem, ha megláttam az idomait, magas fordulaton pörögtünk együtt, bukkanón repültünk, kanyarban sodródtunk, direkt kormányzás, beton futómü, maximális élvezet - ha szeretsz vezetni, egyszerüen feldob!
A Mondeo épp az ellentéte mindennek, gondoltam, de ennél kedvezöbb a helyzet. Egyedül csak a szívet, azt nem dobogtatja meg, sem formával, sem vadulással, egyszerüen nincs karaktere.
Gyorsan (megkockáztatom: élvezetesen) menni azért ezzel is lehet, csak át kell hangolódni fordulatról nyomatékra (az Alfa után elöször mindig meglepödtem, hogy jóval hamarabb leszabályzott).
Tetszik a tágassága, hátul is, csomagtartó is - mindenki, minden elfér. Korrekt minöség és összeszerelés, megfelel annak is, aki nem "gondoskodó" típus, az autó igénytelen, megy. A Ghia kivitel az én kényelmi igényeimet kielégíti. Gyorsul (jól), fékez (átlagosan), halk, teszi a dolgát - és a hathengeresnek nagyon szép hangja van.
Nem tetszik, hogy a 2,5 literes hathengeres többet fogyaszt, és kevesebb lóeröt ad le, mint pl. egy bömös motorja, plusz van egy nagy nyomatéklyuk is. Én szeretek gyorsulni, de az átlag 14,2 liter akkor is soknak tünik, és közben csak 170 lovas. Ez az átlag igaz türelmetlen városi használatra és gyors autópályázásra is. Egy tankkal ritkán kerülök 400 megtett kilométer fölé...
De nem ütnek gerincen a kátyúk, a futómü mégis hülyebiztos - kényelmes is, stabil is. Igaz, sodródásra nem is csábít. Az egész autó jól egyben van, és sok célra kitünö: üzlet, család, napi város, nyaralás, szinte mindenre.
Viszont: szenvedélymentes.
Annak tudom ajánlani, akinek mellette van még egy szenvedéllyel szerethetö, vezethetö autója / motorja, vagy akit ez a dolog hidegen hagy - mindenkinek, aki számára az autó praktikum, a vezetés pedig fárasztó dolog :-).
Hibalista
- Xenon baloldalon csak parázslott, nem mindig gyúlt fel, föleg téli hidegben. Tolatólámpa átvételkor nem müködött. Az elsö gyari rádió egyik csatornája megnémult, a csererádió pedig minden bekapcsoláskor "végignyálzza" a hat CD-t - kb. másfél perc, mire megszólal a CD. Elsö futómü szilentek, hamarosan lengéscsillapító is.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | 156 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
