Elm street
Szöveges ítélet
Nem sajnáltam, bírta a 210-et óra szerint autópályán persze. De megálláskor tocsogott a gázolaj a hengerfejen és persze füstölt. Az automata váltó gyakran rángatott, pl 4.-ben 50-nél olyat tett, hogy visszakapcsolt, felkapcsolt másodpercenként, és majd szétesett, úgy rángatott, de kis gázadás után vagy elvételkor megszűnt, de furcsa, hogy ezt elő lehetett hozni. Turbólyuk: mint a ház. Behajtás lendülettel kereszteződésbe, 60-70, erősebb fékezéssel le 25-30-ra, majd hirtelen kiugrás, mert kiférsz. Na ezzel nem. Padlógáz esetán kb. 1,5 mp szünet és csak akkor ugrott. Sokszor inkább meg kellett állni. Ha mégis kiugrás, akkor meg a padlógáznál 5 ezerig felpörgött (bőven a pirosba), majd szétesett. Az utcán azt hitték a jócsávó menőzik. Fék, futómű jó, (IPS), fűtött szélvédő hasznos, ezek jók. Ablaktörlő lapát cserénél (hidegben, vizesen) kicsúszott a kezemből a kar és megütötte a szélvédőt. Berepedt, 3 hónap múlva csere. Ha mondjuk egy kis gumibak lenne az alján nem törne el. Meg ha ügyesebb lettem volna, de nem ütött nagyot, talán a körömre se fájt volna. Az a szar megrepedt 5 cm hosszan. Hátsó ülés rosszabb, mint a Trabantban. Vízpumpa csere 80 ezernél. Na és a csoda. Menet közben leáll a motor.
Semmi rángatás, csak leáll, mintha levennéd a gyújtást. 2. verzióban villog az izzítás jelző, gyengül a motor teljesítmény. Ha megálltam, laállítottam, újra indítás, mindjárt jó. Van mikor indítás után hazafelé ugyan ott, kb. 700m-re az indulástól leállt. Csak kanyarodáskor. Ilyenkor váltó üresbe, gyújtás le, indítás, vissza sebességbe. Meg figyelj közben, a kanyarodásra, fék alig, kormány szintén. Jó játék. Na most 60 ezer után jött a hiba, és 160.ezerig megvolt, a szerviz csak pislogott. Fehérváron azt mondták valószínű kábelköteg csatlakozóban a hiba. Kanizsán nem tudták mi a baj, mert a kód törlődik ha újra indítod. 1 hétig ott volt a kocsi, állítólag jártak vele, de nem jött elő. Nálam volt olyan nap, hogy 15x állt le. Utána 1 hétig csak 1x. Szóval szépen csomagolt szar. Csak úgy mertem kiszállni belőle, hogy ugyanott cseréltem Focus-ra. 7,8M volt újonnan, 2,6M 4 évesen. BULI. A Focus sokkal jobb. Kényszer csere, de Mondeo soha többet. Ja és Pesten egyszer bevittem szervizbe, mert újonnan 3.000 km-nél füstölt, de az első kérdés: Itt vette? Nem. Hát csak 1 hét múlva van idő. Legnagyobb: már tudtam, hogy becserélem. Gárdony és Adony között van egy jó hullámos út. Megeresztettem. A futóműnek minden dícséret, ahogy az úton tartotta a kocsit. Amikor kifordultam a 6-os útra, balról jött egy kocsi, de elég messze. Simán kiférek. Kifordultam és padlógáz. Autó nem megy. Gázfröccs. Semmi, mintha 5.-ben lenne egy kocsi ami nem rángat, de nagyon lassan gyorsul, nem gyorsul inkább lassul. Mögöttem villogtak. Vészvillogó, lehúzódás. Dudával előznek. Ja nem én voltam marha, a kocsi. Motor leállít, újraindít. Nem megy. Na akkor ez lehet váltó hiba. Átkapcsolva manuálisra jól ment, pofoztam egész 5.-be, 140, minden ok, vissza automatába de nem jó és megálltam. Megint nem jó. Gondoltam beszart valami vezérlés. Aztán kb.15 km után meggyógyult. Gondolom az olaj a váltóban úgy összerázkódott, hogy nem volt meg a vezérléshez szükséges nyomás, azért nem kapcsolt. Ja és még a váltó olaj is szivárgott. De azt mondták ki kellene venni, mert a motor váltó közötti tengely szimmering. Inkább töltsek rá. A mázli: vasúti síneken sosem állt le, igaz a hibát ismerve sose mentem 50 alatt a síneken. Motorhang=kapálógép. Szörnyen kopogott. Újonnan is. Fogyasztás ha kibírod: 5,5L, ha nem 10L (autópálya 180-190-nél), városban 8,5L.
Hibalista
- Bal első kerék ABS sensor. Vízpumpa. Bóvli automata váltó felár 800 ezerért. Nagynyomású csövek tömítése. gázolajfolyás.
Ide hordtam szervizbe
Nagykanizsa: az eladó: készség volt, de a váltóval nem tudtak mit kezdeni, ami szerintem a leállásba is beleszólt. Vezérlési gond lehet. Volt programcsere, de nem lett jobb.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Boglárlelle, főúton, maszek: kényszerű fékbetét csere azonnal. Korrekt ár, gyors munka. Sajnos nem emlékszem a nevére. Autósbolt és szerviz együtt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lumina APV | Következő autója? | Chrasler Grand Voyager Stown and Go 2.8 Automata |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
