Egyszerre imádom és utálom
Szöveges ítélet
Eleinte a Cromaxhoz, de találtam egy Fordra szakosodott srácot is, aki rendkívüli odafigyeléssel dolgozik és olcsóbban is.
Sajnos többször előfordult, hogy a kicserélt alkatrész újból elromlott, ezek a következők:
EGR szelep
garanciában újból kellett cserélni a kuplung szerkezetet és a főtemgely szimmeringet is, mert folyt az olaj újra és a kuplung is vibrált, de nem kicsit. Ezek mind gyári alkatrészek voltak, a szemem láttára szerelték be őket, az előírásoknak megfelelően.
Egyszer a vízpumpát is kellett másodjára cserélni, de az utángyártott volt. Azóta az utángyártott vízpumpával megjártam: letörtek a lapátjai. Garanciában kicserélték. Aztán a következőnek is letörtek a lapátjai. Kiderült, hogy hibás volt széria, de szerintem a legfőbb gond az volt, hogy műanyagból készültek a lapátok. Újabban állítólag a gyári is műanyagból készül, nekem vadásznom kellett a fémlapátosat. Azóta jó.
A gyári Ford motorolajat (5W30) érdemes elfelejteni, mert olcsóbban 5W40-es Castrol olajat is lehet kapni, ami nem kicsit jobb.
Az elhasználódott alkatrészek tönkremenetele szerintem benne van a pakliban ennyi km-nél, azzal azonban nem kalkulátam, hogy ilyen eszetlenül drága az alkatrész ehhez az autóhoz. De pont emiatt sokkal olcsóbban lehet hozzájutni, mint mondjuk a Mazda 626-hoz és a végösszeg még így is jobb, arról nem beszélve, hogy ez egy nagyobb autó, ami számomra fontos, mert sokszor utazunk sok cuccal, biciklikkel, s ennek ellenére minden belefért.
A világítása addig nem ért semmit, amíg nem szereltettem bele xenont.
Hibalista
- vízpumpa, utángyártott: 9000
- ékszíj vezető görgő
- ékszíj vezető feszítő görgő: 21000
- termosztát, gyári: 28000
- szívósor, gyári: 80000
- Első-hátsó féktárcsák: kb 17000 / db
- Első-hátsó fékbetétek
- kormányszervó szivattyú: 60000 (felújítás)
- kuplungszerkezet(kinyomószerkezet, tárcsa, lendkerék, féltengely támasz csapágy és munka): 275000
- EGR szelep: 42000
- két db vízcső (munka+alaktrész a kettőre): kb 14000
- Csak a gyári fagyálló jó hozzá, 1 L ára: 1100
- benzinszűrőt kellett cserélni
- bal első ajtó zárjában eltört egy apróság, bontóból: 1200
- Első-hátsó legéscsillapítók: kb 17000/db
- főtengely szimmering: 23000
Ide hordtam szervizbe
Cromax: valamivel olcsóbb, mint a gyári márkaszervíz, érdemes a munkavégzést végigkövetni
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Ő egy igazi Ford specialista. Bármikor zavarhattam, hétvégen, este, s nagyon ismeri a Fordokat. Emellett olcsóbb is. Ha ő nem lett volna, már el kellett volna adnom az autót, mert olyan bosszantó hibákat is megtalált, amit más nem (alapjárati motor tisztítása, beszívott levegő hőmérsékletének érzékelőjét kellett tisztítani - ő megtudta csinálni, más cserélte volna, vezető ajtó zár javítása, kisebb elektromos kontakt hibák), s a szívósor cserét, a kormányszervó szivattyú felújítást jóval olcsóbban megúsztam, mint ha nem ő csinálta volna.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 151600 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | GOLF II | Következő autója? | Ha megtehetem (pénz/méret) Mazda 626 kombi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
