"drágaságom"
Szöveges ítélet
5 éve vettem ősszel, már eleve motor cserével jött az országba 2 évesen, de nyilván való hogy egy 5 éves diesel autóban nem 110e km van, viszont a korábbi tulaj állította hogy új porlasztó csúcsok vannak benne, persze voltak hibái melyet a szerelőm feltárt de azt bevállaltam és így megvettem.
Az első komolyabb érvágás következő év tavaszán a feszítő görgök cseréjével kezdődött. Azután elkezdett a kormányt akadni, majd megszűnt a szervóm, hát nem egyszerű ekkora batárt irányítani kormányszervó nélkül, csere,
lassan megindult az igény az alkatrészekre, hátsó fékbetétek, első fékbetét, hátsó lengés csillapítók, majd egy kisebb pihenés (10e. Km) kuplung szerkezet+tárcsa, klíma javítása 2x, a műszakira első gátlók felújítása stabilizátorok cseréje, kézifék bal-jobb, újabb pihenő (22e Km) majd folytatódott a további restaurálás, az állandó fékszorulást már orvosolnom kellett egy hátsó fék rendszer felújítással betét és tárcsa cseréjével.
Sajnos volt egy intő jele az autómnak amit nem vettem figyelembe ősszel menet közben gyorsításkor rántott egyet majd leállt a motor, viszont újra indításkor már nem jelentkezett pedig ha ekkor figyelmesebben utána jártam volna akkor nem futok bele idén egy nagy zakóba, márciusi műszakira egy jelentősebb összeget kellett megint rákölteni az első lengés csillapítót, a turbócsövet, a fékbetétet, féktárcsát, stabilizátort, gömbfejeket kellett cserélni viszont sikeresen átment a vizsgán.
Na most akkor nézzük azt a hibát, mivel túlnyomó részt városban használom ezért nem jelentkezett ez a probléma, de nem hagyott nyugodni elmentem egy fordos szerelőhöz a hibával, beültünk az autóba és kimentünk a városból "meghajtani" a gépet, az "eredmény" nem váratott sokáig a hiba -magasnyomású befecskendező rendszer hiba- a szivattyú elkopott és a fém tönkre tette a porlasztó csúcsokat ez a legrosszabb amit egy tulajdonos hallani akar.
Ezt még kinyögöm valahogy de elválnak útjaink és inkább visszatérek a gázos autókhoz nekem ez a diesel 5 év alatt irdatlan sokba került és ez gáz sőt csőd anyagi csőd.
A formája nagyon megtetszett és azt hiszem maradok a Mondeo-nál de benzinest választom ..ezt is "megkockáztatom".
Hibalista
- feszítő görgő rendszer 2x, hátsó fék felújítás és csere, első fék felújítás és csere, turbó csövek többször, gömbfejek elől-hátul, stabilizátorok, kézifék bowden komplett, kormánymű csere, első-hátsó lengés csillapítók, magas nyomású szivattyú és 4 porlasztócsúcs csere, komplett kuplung csere,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 605 2,0 SRTI | Következő autója? | mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
