Családi traktor
Szöveges ítélet
Ez az els? diesel autóm. Kétévesen vettük 100ezer km-el új árának 55%-áért. Pozitívumok, melyeket tapasztaltam egy év használata során:
Hatalmas bel? tér és csomagtartó. Más autókhoz képest különösen a hátsó tractus mérete leny?göz?. Ebben tényleg elfér két gyermek üléssel+ egy harmadik feln?tt is hátul. A csomagtartóba pedig a babakocsi mellé még 5 ember 10 napra való csomagja, élelme stb. De kerékpárokat is be lehet tenni anélkül, hogy kivennénk a kereküket.
A motor ereje meggy?z?, autópályán tempomattal élvezetesen halad. A klimatizálás hatásos, az automatikusan sötéted? bels? tükör jól m?ködik, hasonlóan a világításhoz.
Fenntartása relatíve olcsó, még a gyári sz?r?k, olaj, stb. sem kerülnek sokba, nem beszélve a teljesítményéhez mért igen csekély (max. 6.5l/100km-es ) fogyasztásról.
És most jönnek az általam vélelmezett hiányosságok:
Korszer? diesel ide-vagy oda szerintem iszonyatos zajt csap, megspékelve jókora vibrációval. Ezek különösen lassabb haladásnál zavaróak. Autópályán úgy 110-130 között viszonylag csendben utazunk.( a 6-gangos változat még 150-ig is elviselhet? ,de az enyém nem ilyen) Hála az iszonyatos Pirelli P6000-es gumiknak a gördülési zaj is jelent?s (a téli Semperitekkel sokkal csendesebb volt) Az autó legszörny?bb része a kuplung, igen nagy er?vel kell taposni és hamar tapad. Mivel a motor alapjárat közelében harmatgyenge, nagyon könny? lefullasztani. A váltó sem valami könny?,teherautós jelleggel kapcsolható. Ezek miatt az autóval városban igen-igen fárasztó és stresszel teli a közlekedés. Fél óra araszolgatás után garantált a vádligörcs! Pedig amúgy egész könny? vele man?verezni és parkolni sem m?vészet (a szedánnal viszont az, mivel azt hátrafelé nemigen lehet átlátni)
Az automata klíma nem valami okos szerkezet, szinte állandó állítgatást kíván, mert egyébként a képünkbe fújja a jeges leveg?t, de f?tés üzemmódnál is képes a mínusz tíz fokos leveg?vel megkínálni.(miért nem várja meg, hogy kicsit melegedjen a víz, attól lenne automata, hogy erre megtanítsák, nem?)
A m?szerfalból és az egész autóból hallhatók zörgések, nyiszorgások. Az els? ülés egyrészt nem támasztja a combot, másrészt igen puha és izzasztó plüssel van bevonva. Egy óra utazás után szinte mindig kikívánkozom bel?le, pedig ez egy utazóautó, nem? Erdekes az el?z? autóim (VW Polók) mind kiskategóriásak voltak, de azokban órákig elücsörögtem minden gond nélkül! A gyári rádió vételkészsége igen gyenge csak jó térer? esetén ill. CD-r?l szól elvielhet?en, de akkor sem valami nagy szám.
Hibalista
- Hátsó ablakra nem lehet vizet spriccelni
- Zörgések a m?szerfalból
- Hátsó teleszkópok cseréje
Ide hordtam szervizbe
Rokon, aki Ford márkaszervízben dolgozik
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo 1.4 16v | Következő autója? | Toyota Corolla/Avensis |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
