Család imádott kicsi bálnája
Szöveges ítélet
Kellett egy autó, ami tágas, jól megy és nincs szétrohadva. A Fordoktól féltem, de egy hozzáértő segített, hogy ezek a régebbi motorok még motorok. Megtaláltuk az új kombi kedvencünket, ami egy holland bácsié volt, évekig garázsban állt. Szó szerint nem volt hiba az autón, minden gyári rajta. Látszik, hogy volt gazdája. Aki behozta külföldről bevásárló autónak szerette volna használni, de nála is csak állt, így jutottunk hozzá olcsón. Nagyon megérte, igazi családtag.
Extrák: ABS, ISP, ESP, elektromos ablakok, fűthető első szélvédő, félbőr elektromosan állítható ülések, tempomat, ködfénylámpa, gyári - Kelet-Európában használhatatlan - navigáció, 6 cd-s tár, digit klíma, mindenhol légzsák, stb.
Előnyei: tágas, nagy autó. Nagyon kényelmes hosszú utakon is. A család női tagjai nyugodtan pakolhatják, csak nyeli a sok csomagot.
A futómű egy álom, csak ringatózik az úton. Az úton marad kanyarban is, stabilan.
Motorja légkondival és 4 utassal is erős, nem kell visszapöckölni egy normál előzésnél. Viszont ha kell erő, képes belenyomni az embert az ülésbe.
A gyári navigációs hifi gyönyörűen szól, viszont ez csak CD-t játszik le, igaz 1+6 lemez megy a CD tárba.
Tempomattal, 3 fővel és csomagokkal, 130-as tempónál fogyasztott 7,5 litert, egyébként városban benyeli araszolásnál a 10 litert is. Télen 8-8,5 liter az átlag.
A digit klíma rendesen teszi a dolgát. Nem csapja a hideget bele az ember arcába, viszont pillanatok alatt kellemes időt varázsol a forró nyári napokon. Télen pár perc és már langyos levegőt fúj.
Első szélvédőfűtés... Ennyi... Ezt tapasztalni kell, fenomenális.
Hátrányai: ilyen korú autóknál már megjelenik a rozsda, ezt kezeltetni kell.
A Duratec motoroknak egy nagy ellensége van: a szívósor. Vásárláskor érdemes ellenőrizni a lapátok épségét. Kívülről nem látható, de youtube-on vannak videók, hogyan kell elvégezni. Nagyon ajánlott ezt ellenőrizni. Egyébként van egy gödöllői szaki, ő felújítja ezeket a műanyag alkatrészeket és onnantól nincs hiba.
Csak 5 sebességes, elviselné a 6-ot.
Hibalista
- Vásárlás után 1 héttel kitört a szívócsonk lapátja, szétrendezte a motort rendesen. Ha már gépműhelybe került, kapott mindenből újat (főtengely, vezérlés, szelepek, istentudjamégmivanamotorban). Végösszeget le sem merem írni... De végülis lett egy vadiújnak mondható, rendkívül megbízható és erős motorunk. - Volt egy első rugótörés, csere mindkét oldalon összesen 35 ezer (rugók, szilentek, porfogók). - Fűthető első szélvédő 60 ezerért cserélve kőfelverődés miatt. - Tervben szerepel a szívósor felújítása (szivosor.hu).
Ide hordtam szervizbe
Maszek a sarkon.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Rokon.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 187500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Roomster | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
