Bismarck
Szöveges ítélet
Nyilván sokan felkapják a fejüket a cím láttán. A névadásnak több oka is van, de a poént a végén fogom lelőni. Az autó határozott, mint a név tulajdonosa, erős, nagy, mint a róla elnevezett csatahajó, de leginkább akkora a fordulóköre, mint egy csatahajónak. Ez a tulajdonság parkolóházakban kellemetlen, mivel visszatolatás nélkül szinte sehova sem lehet vele beállni.
A rövid történelmi kitérő után rátérnék a közös történelmünkre. Mivel elődjétől nem önszántamból váltam meg (ellopták), le kellett mondanom a kiszemelt ST220-ról. Ekkor jött az ötlet: mi van „alatta”. Hát a 2.5 V6! Elmentem kipróbálni egyet és azonnal meggyőzött a V6-os erőmű határozott hanga, ami egy Nascar versenyautó markáns üvöltését juttatta eszembe. Már ez a motorhang megérné azt a 1,5 2 liter többlet fogyasztást egy 2.0-hoz képest (természetesen nálam a dízel kizárva), nem is beszélve a nagy nyomatékról. A változó hosszúságú szívócsőnek köszönhetően 3300-as fordulatig tisztességesen húz, majd utána rátesz még egy lapáttal. Szívó benzines révén parádés a gázreakció. Nem ST220, de határozottan alkalmas az élményautózásra.
A futóművéről ódákat zengtek az autós újságírók, nem alaptalanul. Egy sajnálatos rugótörést követően megvadítottam egy H&R rugószettel, aminek köszönhetően igazi élményautó lett. Eszméletlen stabil lett a gép, cserébe Pesten kirázta a lelkem. Vidékre vállalható a sportrugó, székes fővárosunkba nem ajánlom.
A beltérből a szürke plüss üléseket emelném ki. Tapasztalatból mondom, hogy a Comfort üléseken innen veri az összes BMW ülést. Kicsit érzékeny a szennyeződésekre, de sokkal kényelmesebb a bőrüléseknél. A V6-osokat nem árulták fapadosan, ezért a felszereltségre nem térek ki. A kedvenceim az ülésfűtés és a tetőablak voltak. A tetőablaknak köszönhetően klímázni csak a legvadabb 40 fokokban szoktam, addig bőven elég volt kinyitni a tetőt és élvezni a friss levegőt, az oldalablakokra jellemző huzat nélkül. Az ülésfűtés terápiás célra is jó, fájós derékra (mielőtt megfogadja tanácsomat, konzultáljon orvosával :-))
És hogy mégis milyen autó a V6-os Mondeo? Baromi jó! Én imádtam. 6 évig használtuk, mielőtt új gazdát kerestünk neki. Metál kékes-ibolya színben pompázott és vettem rá 17-es gyári sport felniket. Gyári xenonos volt, így minden adott volt a jó megjelenéshez. Utazó-, családi- és élményautónak is kiváló. Erős, jó karakterisztikájú motor, kategóriaelső futómű, agilis kormányzás, kényelmes beltér, full felszereltség. Mi kell még? (A válasz: +50 lóerő! :)De erről majd a következő ítéletben!)
Szerviztapasztalat, fenntarthatóság: Na ez már nem akkora diadalmenet, mint az autó tulajdonságai. A 6. év végére volt olyan érzésem, hogy a Ford nagyon jó autókat épít gyenge minőségű alkatrészekből. (Aztán vettem egy másik Mondeot:)) Főbb vonalakban:
Generátor 2 x (124000 és 195000 km-nél ) 100e (típushiba)
Klíma szárító szűrő 133000km (elrepedt) 35e
Kupplung 161000 km 120e
Rugók 162000 60e (típushiba)
Hátsó féknyereg a beragadó kézifék miatt 162000 Km (típushiba)
Vákuumcső 179000 km 13e
Klíma kompresszor 185000 km 120e
Benzinpumpa 189000 km 100e
Kutyacsontok többször
A fenti tételeket vettem hibának, természetesen fékeket, lengéscsillapítókat cseréltem, olajat, szűrőket 10e km-enként cseréltem. Összességében a javítás és a karbantartás kb. 1 millió volt 6 év és kb. 85000 km alatt úgy, hogy ellenőrzött előélettel vettem 6 évesen 110000km-rel. A hibák akkor kezdtek sokasodni, mikor túlléptük a 10 évet és a 160000 km-t.
Ja, a fogyasztást majd’ elfelejtettem! Városban 12-14l forgalomtól függően, autópálya 9,5-10,5l talp nehézségtől függően :), országút 8l. Aki 6 literrel eljár egy ilyennel az varázsló! :)
Aki megteheti, hogy tankoljon és szervizeljen egy ilyen autót, annak csak ajánlani tudom, mert ár-érték arányban verhetetlen. A nagy motor miatt 10 éves kora után gyakorlatilag eladhatatlan, ezért vastagon lehet alkudni az árból. Ha ilyen autót keres, kalandra fel! Nem fog csalódni!
Hibalista
- Generátor 2 x (124000 és 195000 km-nél ) 100e (típushiba) - Klíma szárító szűrő 133000km (elrepedt) 35e - Kupplung 161000 km 120e - Rugók 162000 60e (típushiba) - Hátsó féknyereg a beragadó kézifék miatt 162000 Km (típushiba) - Vákuumcső 179000 km 13e - Klíma kompresszor 185000 km 120e - Benzinpumpa 189000 km 100e - Kutyacsontok többször -
Ide hordtam szervizbe
Cromax Egész jó.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra Coupe | Következő autója? | Mondeo 2.5T |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
