A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.5 V6 Ghia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bismarck

Szöveges ítélet

Nyilván sokan felkapják a fejüket a cím láttán. A névadásnak több oka is van, de a poént a végén fogom lelőni. Az autó határozott, mint a név tulajdonosa, erős, nagy, mint a róla elnevezett csatahajó, de leginkább akkora a fordulóköre, mint egy csatahajónak. Ez a tulajdonság parkolóházakban kellemetlen, mivel visszatolatás nélkül szinte sehova sem lehet vele beállni.
A rövid történelmi kitérő után rátérnék a közös történelmünkre. Mivel elődjétől nem önszántamból váltam meg (ellopták), le kellett mondanom a kiszemelt ST220-ról. Ekkor jött az ötlet: mi van „alatta”. Hát a 2.5 V6! Elmentem kipróbálni egyet és azonnal meggyőzött a V6-os erőmű határozott hanga, ami egy Nascar versenyautó markáns üvöltését juttatta eszembe. Már ez a motorhang megérné azt a 1,5 2 liter többlet fogyasztást egy 2.0-hoz képest (természetesen nálam a dízel kizárva), nem is beszélve a nagy nyomatékról. A változó hosszúságú szívócsőnek köszönhetően 3300-as fordulatig tisztességesen húz, majd utána rátesz még egy lapáttal. Szívó benzines révén parádés a gázreakció. Nem ST220, de határozottan alkalmas az élményautózásra.
A futóművéről ódákat zengtek az autós újságírók, nem alaptalanul. Egy sajnálatos rugótörést követően megvadítottam egy H&R rugószettel, aminek köszönhetően igazi élményautó lett. Eszméletlen stabil lett a gép, cserébe Pesten kirázta a lelkem. Vidékre vállalható a sportrugó, székes fővárosunkba nem ajánlom.
A beltérből a szürke plüss üléseket emelném ki. Tapasztalatból mondom, hogy a Comfort üléseken innen veri az összes BMW ülést. Kicsit érzékeny a szennyeződésekre, de sokkal kényelmesebb a bőrüléseknél. A V6-osokat nem árulták fapadosan, ezért a felszereltségre nem térek ki. A kedvenceim az ülésfűtés és a tetőablak voltak. A tetőablaknak köszönhetően klímázni csak a legvadabb 40 fokokban szoktam, addig bőven elég volt kinyitni a tetőt és élvezni a friss levegőt, az oldalablakokra jellemző huzat nélkül. Az ülésfűtés terápiás célra is jó, fájós derékra (mielőtt megfogadja tanácsomat, konzultáljon orvosával :-))
És hogy mégis milyen autó a V6-os Mondeo? Baromi jó! Én imádtam. 6 évig használtuk, mielőtt új gazdát kerestünk neki. Metál kékes-ibolya színben pompázott és vettem rá 17-es gyári sport felniket. Gyári xenonos volt, így minden adott volt a jó megjelenéshez. Utazó-, családi- és élményautónak is kiváló. Erős, jó karakterisztikájú motor, kategóriaelső futómű, agilis kormányzás, kényelmes beltér, full felszereltség. Mi kell még? (A válasz: +50 lóerő! :)De erről majd a következő ítéletben!)
Szerviztapasztalat, fenntarthatóság: Na ez már nem akkora diadalmenet, mint az autó tulajdonságai. A 6. év végére volt olyan érzésem, hogy a Ford nagyon jó autókat épít gyenge minőségű alkatrészekből. (Aztán vettem egy másik Mondeot:)) Főbb vonalakban:
Generátor 2 x (124000 és 195000 km-nél ) 100e (típushiba)
Klíma szárító szűrő 133000km (elrepedt) 35e
Kupplung 161000 km 120e
Rugók 162000 60e (típushiba)
Hátsó féknyereg a beragadó kézifék miatt 162000 Km (típushiba)
Vákuumcső 179000 km 13e
Klíma kompresszor 185000 km 120e
Benzinpumpa 189000 km 100e
Kutyacsontok többször
A fenti tételeket vettem hibának, természetesen fékeket, lengéscsillapítókat cseréltem, olajat, szűrőket 10e km-enként cseréltem. Összességében a javítás és a karbantartás kb. 1 millió volt 6 év és kb. 85000 km alatt úgy, hogy ellenőrzött előélettel vettem 6 évesen 110000km-rel. A hibák akkor kezdtek sokasodni, mikor túlléptük a 10 évet és a 160000 km-t.
Ja, a fogyasztást majd’ elfelejtettem! Városban 12-14l forgalomtól függően, autópálya 9,5-10,5l talp nehézségtől függően :), országút 8l. Aki 6 literrel eljár egy ilyennel az varázsló! :)
Aki megteheti, hogy tankoljon és szervizeljen egy ilyen autót, annak csak ajánlani tudom, mert ár-érték arányban verhetetlen. A nagy motor miatt 10 éves kora után gyakorlatilag eladhatatlan, ezért vastagon lehet alkudni az árból. Ha ilyen autót keres, kalandra fel! Nem fog csalódni!

Hibalista

- Generátor 2 x (124000 és 195000 km-nél ) 100e (típushiba) - Klíma szárító szűrő 133000km (elrepedt) 35e - Kupplung 161000 km 120e - Rugók 162000 60e (típushiba) - Hátsó féknyereg a beragadó kézifék miatt 162000 Km (típushiba) - Vákuumcső 179000 km 13e - Klíma kompresszor 185000 km 120e - Benzinpumpa 189000 km 100e - Kutyacsontok többször -

Ide hordtam szervizbe

Cromax Egész jó.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Ismerős

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra Coupe Következő autója? Mondeo 2.5T
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)