Amire számítottam bejött, bátran ajánlom!
Szöveges ítélet
2013. nyarán kiutaztam a párommal Németországba München mellé és sikerült 700,-EUR-ért (210.000,-Ft) megvásárolnom egy 2002.10. havi kombi TDDI Mondeot. Az autóban 292.000 km volt, 230 e km-ig vezetett szervízkönyvvel. Nem volt makulátlan, de úgy gondoltam méretben és műszakilag megfelel az elvárásaimnak. Alap felszereltségű, elektromos ablakok manuális légkondi, elektromosan állítható vezetőülés (nagyon jó, kényelmes üles, a párom is imádja).
Lábon hazajött egy tank gázolajjal, 950 km, kb 50 l üzemanyag.
Ez azt jelenti, hogy hosszú távon kb 5,2l/100 km a fogyasztás, városban 6,5l/100 km mértem visszatankolásnál. Azt gondolom mindkét érték tisztességesnek mondható.
Útközben észre vettem, hogy az autó gázra gyengén reagál, illetve a kézifék nem működik, búg a bal hátsó kerékcsapágy. A gumi turbócső repedése, illetve a kézifék berohadása is gyakori a típusnál.
Kis utánjárással mindkét dolog olcsón és gyorsan javítható. Turbócső 10 e ft, féknyereg javítókészlet 6,5 e ft, vagy működő bontott nyere 12-15 e ft per oldal (ezt még nem csináltattam meg, majd a következő műszaki előtt). A hátsó kerékcsapágy 8 e ft bontottan, új gyári kb 60 e ft.
Az autóban a Transit blokkja van beszerelve minden változtatás nélkül, a szerelők szerint végtelenül egyszerű, könnyen szerelhető szerkezet, csak a kettős tömegű lendkerékre, az adagolóra és a turbóra kell vigyázni, mert ezeket elég drágán mérik.
A hazaérkezés után felemeltük az autót, ekkor derült ki, hogy mindkét első rugó el van törve. Csere bontottra összesen 22 e ft (mindkét oldali lengéscsillapító rugóval együtt kompletten).
Az önindító nem mindíg működött, végül 16 e ft-ér felújíttattam.
Ezután minden gond nélkül elmentem vele 15.000 km-t.
Az esedékes olajcserét követően elkezdett menet közben leállogatni a motor, a Mondeo fórumról kinyomoztam, hogy a főtengely jeladó koszolódott el, 6 e ft az új, így kicseréltem.
Mint kiderült a lendkerékből származó fémreszelék pont az önindítóra szóródik és eltkoszolódik tőle a behúzó tengelye ami így meg tud szorulni, a főtengely jeladó ugyanezt a fémreszeléket mágnesessége miatt magához vonzza. Elég mindkettőt letakarítani és megy tovább. Ha már a motorban turkáltam gondoltam ledugózom az EGR szelepet, a dugót sörösdobozból sikeredett megalkotnom, azóta is üzemel.
A ledugózás után érezhetően erősebb lett az autó, megszünt a gyorsításkor tapasztalható füstölés, illetve egy picivel javult a fogyasztás is.
Összességében egy nagy kényelmes, kis fogyasztású autó. Nem egy versenyautó, de meglepően fürge tud lenni.
Úgy gondolom, hogy a tapasztalt hibák bőven beleférnek, egyik sem volt mélyen zsebbe nyúlós, házilag minden javítható volt.
Én csak javasolni tudom mindenkinek aki egy olcsó fenntarthatóságú, megbízható autót keres magának. Csomagtere hatalmas, jól pakolható. A vásárláskor oda kell figyelni, mert nagyon kedvellt céges autók voltak, de ha jót fog ki az emberfia, a motor 500-800 ezer km-t simán elfut, a kettős tömegű lendkereket ha tönkre megy ki lehet váltani fixtömegűre, amivel a későbbiekben már nincs gond, maximum kupplung és csapágy csere. Turbót 35-40 e ft-tól lehet kapni bontottan, vp44 adagoló bontottan 80 e ft-tól kapható, felújítása kb 200 e ft.
Ha eszembe jut még valami kiegészítem az irományom.
Hibalista
- Első rugók törottek voltak vásárláskor (párban rugó lengéscsillapítóval együtt 22.000,-Ft bontottan) - Jobb hátsó kerékcsapágy bontottan 8.000,-Ft - Főtengely alsó holtponti jeladó 6.000,-Ft - Hátsó féknyergek mindkettőn be van rohadva a kézifék. Javítókészlet kb 6.500,-Ft, bontott féknyereg 12.000-15.000,-Ft
Ide hordtam szervizbe
Szomszédom autószerelő, ha én nem bírok valamivel besegít.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 290000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F 1,4 | Következő autója? | Mondeo vagy valami teljesen más |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
