A szerény lovag ... épp nekem való
Szöveges ítélet
Kb. hat hónapig vacilláltam, milyen autót szeretnék. Közben egyre szűkült a kör. A végén maradt a VW Passat és a Mondeo.
Utólag is megerősítést nyert, hogy erre az autóra van szükségem.
Szeretem a rációt és az ésszerűséget. Ha valaminek van értelme. Ezt kerestem az autókban is.
Agyonfaggattam az összes ismerősömet, de csak az elfogultság csöpögött a szavaikból. A nyomozás eredménye lett, hogy dízel középkategóriás autóra tettem le a voksot.
Ami először meglepett, hogy indulásnál elég kicsi a nyomaték, s mivel egy kis dombon kell kimennem a kapun, először bizony lefulladtam vele.
Viszont 1700-1800 körül már brutál a nyomatéka.
340 Nm körüli, amely tiszteletet parancsol.
A legtöbbet azzal mondja el egy kocsi önmagáról, ahogyan kanyarodik. Ez a Mondeo keményen tartható a húzós kanyarokban, még sosem ijesztett rám. Nagyon jól egyenesben tart fékezéskor is. A talajhullámokból a zajokat nem szigeteli eléggé, de a futása a kényelmes, laprugós lipicai lovashintókat idézi....
A turbó rendesen hátbalök. Negyedikben simán lehet vele előzni, de nem tartom magam feleslegesen igyekvő autósnak.
Még senki sem panaszkodott, hogy nem fér el benne, jól van elhelyezve az első és a hátsó könyöktámasz. A kislányom elveszik a gyerekülésben.
A hatodik fokozat egy áldással felér, autópályán sikerült 440 km-t mennem egyhuzamban 4.9 fogyasztással (M3+M0+M5)
Emelkedőn és autópályán pedig büntet. Van benne tartalék, bőven, de nem hivalkodik vele.
Olyan mint egy szerény "lovag".
Nagyon félénken forgolódtam vele szűk városi parkolókban, de amikor kiszálltam, mindig nagyobb volt körülöttem a hely, mint gondoltam. Szeretem benne, hogy a tükrök szinte nullára redukálták a holtteret. Ez nagyon okos volt a Mondeo tervezőitől.
Biztonságosan tudtam vele helyezkedni, valaki azt írta róla itt korábban, hogy "nagy böszme". Én nem érzem böszmének belülről, de ha messziről visszanézek rá a parkolóban, akkor a többi kocsihoz mérten tényleg böszme.
A csomagtartó állati nagy. Még nem tudtam úgy telerakni, hogy ne vágytam volna egy leszorító hálóra...
Azt hiányoltam, hogy a Trend felszereltségnek nem része a fed. comp. Ezért a nagy kijelző csak hőmérsékletet mutatja, és nem lehet vele váltani a funkciók között (átlagfogyasztás. átlagseb..)
Szerintem ezért a pénzért igazán lehetett volna fedélzeti comp.
Mindig fülig ér a szám, ha beleülök, mert olyan, mintha nekem tervezték volna. Vakon is megtalálnám benne a kapcsolókat.
Lehet, hogy nem az a villogós/csajozós kocsi, de ebből a korszakomból már kinőttem.
Szép, erős és megbízható, és mindig elvisz ahová indulok, sőt haza is hoz. Néha meg szoktam érte dicsérni... mert nem hagy cserben, és az autó is ....ember.
Hibalista
- A hátsó ablakmosás elégtelen volt, ezen kellett állítani.
- A szerelő szerint kb. 8-10 ezer km múlva kell cserélni rajta bordásszíj vezető görgőt. Aztán ennyi egyenlőre....
Ide hordtam szervizbe
nem akarta, hogy beírjam
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 107000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 57100 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
