A szerelmem... apró hibákkal
Szöveges ítélet
Több okom is volt, hogy ezt az autót választottam. Mivel egy közeli rokonom FORD szalonban dolgozott, így volt szerencsém kipróbálni több változatát is, és már akkor meg voltam elégedve velük, ráadásul az ára is megfelelő volt számomra (4 évesen vettem). Dízelre sajnos nem futotta, de nem is bánom, mert nem megyek vele sokat, így a többletfogyasztás sem zavaró (átlag 9 liter, sokat használom városban). Mivel nem vagyok éppen kis darab ember, kisebb autóban nem is nagyon gondolkoztam, és nekem a hátulülők kényelme is fontos, nem is volt eddig panasz, sőt... Mivel GHIA, a felszereltségre nincs sok panaszom, extraként még tempomat (nagyon hasznos, főleg amikor télen az asszony fázik, és maxon van a fűtés, pont a lábamra fújja a forró levegőt, csak bekapcsolom, és máris nem ég le a lábam) és bőrőlések vannak benne. (Itt jegyezném meg, hogy bőrt soha az életben nem fogok választani megint, télen jég hideg, ráadásul ülésfűtés sincs, ezt igazán adhattak volna a bőr mellé, nyáron pedig ha rásüt a nap, 5 percig szellőztetnem kell, hogy ne égjen oda a szőr a se...em) A bőr ülés motoros vezetőüléssel jár együtt, ha kölcsönadom valakinek, csak nagy kinlódás árán tudom visszaállítani az előző pozícióba, szerintem a memória nem lett volna hátrány. A klíma szerintem "picit" erősen fúj, nyáron, AUTO módban még a fél centis hajam is szinte lobog, azért inkább én szabályozom.
A motorral maximálisan meg vagyok elégedve teljesítmény szempontjából, 4000-es fordulattól elég rendesen meglódul, és általában 6490-ig nem is szeretem elengedni a pedált. Végsebessége nekem 234 volt (mutató szerint, a GPS ekkor 220-at mért!), de ezt hátszéllel, dombnak lefelé érte el, vízszintes úton 220 körül megáll a mutató. 180-200 között tempomattal szerintem kényelmesen lehet vele utazni, nekem ez is elég. Mivel szeretem pörgetni az motort, arra is sikerült rájönnöm, hogy 4-es sebességfokozatban nem tilt a 6500-nál, 205-nél, 6800-as fordulatnál raktam 5-be! :)
A problémáim vele: Hideg időben (5 fok alatt) a központi zár kedvétől függően össze-vissza nyit-zár, szerencsére nem sokszor, de sajnos rossz élményem is volt ez miatt. Télen, munkából hazafelé melegítettem az autót indulás előtt, én pedig kiszálltam, hogy beszélgessek egy kollégámmal, becsuktam az ajtót, amikor egy kattanást hallottam a autótól... ekkor zárt be. Néha szokott nyitni is, de természetesen ekkor pont nem volt kedve, így tárcsáztam haza, hogy hozza el valaki a pótkulcsot, ami pechemre pont nem ehhez a FORD-hoz való volt, így 2 óra várakozás után jött egy kedves ismerős, aki fel tudta törni nekem némi kp. ellenében. Szerencsére a reteszeléssel nem jáccadozik, és mivel mindig használom, így nem is kell izgulnom, hogy amikor esetleg nem vagyok ott, akkor nyitna ki. Apró kattanás akkor is hallatszik néha (1-szer volt szerencsém pont kifogni), de nem nyit ki, csak a beltér világítása kapcsol be 1 percre. Szervizben nekem azt mondták, hogy típushiba, valószínű a jobb első ajtóban a központi zár zárlatos, ezt kell cserélni, kb. 20e. (lakásfelújítás miatt erre még nem került sor, de azóta ha bent van a kulcs, sosem csukom be az ajtót, plusz készíttettem egy másolatot, ami mindig a forgalmiban van).
Az autó jól ösze van rakva, bár a 38 centis hangszóró a csomagtartóban picit rontott rajta (amikor beraktam a ládát, még nem zörgött semmi, de fél év után már sajnos jópár dolgot ki kellett vattáznom...). Mivel nem vagyok híve a gyári ládáknak, sajátkezűleg raktam össze magamnak egyet, ami elég nagyra sikeredett (4 ajtós lévén nem fér be hátulról, csak akkor tudom berakni, és kivenni, ha kiszerelem a hátsó üléseket), a mélysége 50 centi, de még így is nagyobb a csomagtartója, mint egy Suzukinak. (na jó, ez nem számít hibának)
A szerelés kölcségek picit drágának tűnnek, egyszer sikerült (szerencsére csak 20-szal) felfektetnem egy kerékpárost a motorháztetőre, a komplett lökhárítócsere fényezéssel, és a motorháztető fényezése 218e-be került, szerencsémre a biztosító fizette, mivel nem én voltam a hibás!
A többit problémámat már korábban részleteztem (légkondi, ülésmemória, ülésfűtés hiánya).
"Egy"szóval nagyon meg vagyok vele elégedve.
A szerviznek azért adtam csak 7 pontot, mert a munkafelvételis emberke elég tutyi-mutyi alak, volt olyan eset, hogy 2 hiba miatt vittem oda az autómat, és ő sikeresen elfelejtette az egyiket közölni a szerelőkkel, így feleslegesen vissza kellett mennem, és +2 napig ott kellett hagynom az autót)
...picit hosszúra sikeredett, de legalább leírtam mindenkinek a közel 1 év alatt szerzett "élményeimet". :)
Hibalista
- 105000-nél gyújtótrafó+gyertyák
Ide hordtam szervizbe
Ladik Autószerviz Komárom
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 99000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Az új, 2007-es Mondeo kombi, vagy Audi A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
