A porosz utas sprőd átlagautója
Szöveges ítélet
Sosem tetszett. A formája beleolvad az utcaképbe. Szerintem nincs olyan tanu a városban, aki emlékezne bármikor, hogy az utcán egy Mondeo parkolt. A ferdehátú végülis kisebb csomagtartójával tünik ki, míg a kombi iszonyú behemót. A józan közép a négyajtós lehet, nekem pechemre a ferdehátú jutott.
A belső a legendás német design idézi. Vagyis annyi szépség van benne mint egy porosz rendőrcsizmában. A müszefal olcsó, kopogós müanyag, pedig ez az európai Ford üzletember modellje. A Sony rádió-Cd jól szól, de napvilágnál nem lehet leolvasni a rádióállomás nevét.
A motorja igen jó, aránylag nem fogyaszt sokat, és lenyügöző a nyomatéka. Az ülések a poroszos iskolarendszerhez hasonlóan kemények, kényelemről aligha beszélhetünk.
A hangja nagy sebességnél már tisztességes, nem is a motoré, hanem a gurulás és a szél hangja jól bejön az utastérbe.
Az automata klíma igencsak furcsa, törekszik rá, hogy kevés levegőt adjon. Ha kikapcsolod, le kell húzni az ablakot, mert egyáltalán nem ad levegőt. Az eco állás mindenből a rosszabbat választja, fogyasztja az üzemanyagot, de gyakorlatilag nem hüt, viszont levegőt sem ad.
A első ablak leolvasztó tényleg hasznos télen, de rejtélyes okból először az ANYÓSÜLÉS előtt olvasztja le, utána a vezetőjét (lehet, hogy ez a tudatos sorrend?)
Érdekes, hogy a hátsó ablakok gyermekek által történő lehúzását a tiltógomb ZÖLDre állításával kell elvégezni. Ha megengedem, hogy lehúzzák az ablakot, akkor a gombot a piros állásba kell átnyomni (több Mondeón is megnéztem, mindegyik ilyen).
Télen jó lenne a kipörgésgátló, de nincs. Helyette van nem érezhető ülésszellőztetés (akárhányasba is van állítva). AZ ülésfütés úgy 5 kilométer után már érezhető. A futómü nagyon jó, kanyarodáskor semlegesen viselkedik. Kifejezetten sprőd, de emiatt kicsit sportos a felfüggesztés, nem kényelmes, de jól fekszik az úton. Ha valaki ebbe az autóba szeret bele, annak azt kívánom, hogy soha karakteresebb autója ne legyen, mert nem érdemli meg. De amúgy hasznos, mint egy igavonó állat, és a tulaj biztos lehet benne, hogy senki sem akarja ellopni. De ki tud beleszeretni egy igavonó állatba? Amúgy a családban van egy Focus is, az ugyanilyen megbízható, de sokkal karakteresebb. Amint látom az új Focust viszont sikerült a Mondeóból átmentett alkatrészekkel átlagosabbá zülleszteni (pl. a kormány). Megbízhatósága viszont lenyügöző, teljesítménye hihetetlen, úgyhogy legközelebb is kénytelen leszek Mondeót venni, de használtan sokkal jobban megéri.
Hibalista
- turbóhoz vezető müanyag cső 13000 Ft 105000km,
- a 17 collos könnyüfémfelniken minden évben legalább kétszer tönkrementek a gumik a kátyukban, kicseréltettem a pesti viszonyokra tekintettel a 16 collosra,
-
-
Ide hordtam szervizbe
Szalay -Solymár értenek hozzá, hamar meg is csinálják, de a számlázásra figyeljetek oda. Az Autó Fortot is próbáltam, de ilyen dolgok szerepelnek egy szervízszámlám: karosszéria átvizsgálása 12e, próbaút 10e stb. Szóval a Szalay-Solymár korrektebb.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Ford Mondeo |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
