A Nagy kék
Szöveges ítélet
Előzmény: 328-as automata BMW-m után egy MEGBÍZHATÓ és NAGY autót kerestem (22 évesen...) a Mondeo erre tökéletes mintapéldány.
A kereskedő saját autóját vettem meg, akit már ismertem egy jó ideje, úgyhogy nem volt zsákbamacska.
A 2 literes benzines IDEÁLIS választás, az 1.8-ast nem vezettem, de a 145 lóerő szolidan kielégíti a sportos vevők igényeit is, ugyanakkor a fogyasztást is lehet gyári értéken tartani (7,9) [5ajtós]. Autópályán, 4 utassal kifejezetten lomhának éreztem! :( Arra jobb lenne a 2.5-os. A 170 lóerős V6-os sajna régi konstrukció, így sokat fogyaszt (csak 55 literes a tank)... az ST220 csodás érces 3 literes motorja még ennyi év után is megbabonáz, persze ha néha fel-felbukkan az utcákon, hasonló fogyasztás mellett, na az az igazi UTAZÓAUTÓ (csupa nagybetűvel).
Az 5. ajtó illik az 500 literes csomagtérhez. A hátsó ablaktörlő létszükséglet esős/havas időbe.
A GHIA felszereltséghez tartozó elöl táras 6-os CD váltó igényeimet kielégítette. A mechanikája egyes modelleknél elromlik sajna. Erre vásárláskor figyelni kell! Ha kiadja/beveszi mind a 6 CD-t, nincs vele gond. Az automatikusan sötétedő belső visszapillantó nagyon jó találmány. Ez - sajnos - sem az előző, sem az ezutáni BMW-be sem volt. Ott ezt az extrát (is) horror áron mérik :(
A fabetét furcsának tűnt, de barátságos (bmw után, ismétlem...) Az ülések kényelmesek, jól tartanak (sporty) a BMW sportülései után IS! Futomű ... ahhoz képest, hogy 4,8m a hossz, KÍVÁLÓ! Nem vezettem más "bálnát", de Magyarisztán utcáit jól tolerálja, kiforrott, megbízható konstrukció. Volt azért olyan szitu, ahol én már megrettentem, s ráfékeztem, mert nem hittem volna, hogy biztonságosan be tudom venni a kanyart, ugyanakkor - szintén BMW-hez hasonlítom - más autókkal ezt könnyedén abszolváltam a sebességhatár fölött...
ami nem tetszett: 130-nál 3550-et forog 5-be, ami szerintem sok. Kár, hogy az új Mondeo is 5 fokozatút kapott, holott a testvér Mazda 6 már 6-os váltóval operál. HAhó Ford!!! Ébresztő!!! Igény lenne rá!!! Emiatt pedig az autópálya tempó 140-nél még elviselhető, 170-nél pedig érezhetően elkönnyül az eleje és hangosodik is (szélzaj). Hosszú távon nem pihentető. Hozzá kell tenni, manapság nem megyünk 130-nál többel... ugye.
Az alapjárati ingadozás elfogadhatatlan! Ahogy az is, hogy a fékbetétek kopására csak a sípolás utal, semmi jelzőfény...
Ezzel véget is ért a lista!
Ami hiányzott:
Tolatóradart kötelezővé tenném minden ekkora autóba.
Tempomat.
Xenon.
Utólagosan - szerencsére - minden könnyen/olcsón orvosolható.
Feltünésmentes, ´tucatautó´. Szerintem nincs jobb vétel egy 3-4 éves példánynál. 80.000 körüli futásteljesítménnyel. Ajánlom mindenkinek, aki nagy, biztonságos autóra vágyik. Minimális költségekkel! Értékvesztése tetemes :()
Eladtam mert:
1) motorra váltottam
2) még jól tudtam belőle kiszállni
3) nem volt szükségem a városba egy ekkora autóra (sajnos).
Ma is jó szívvel gondolok vissza rá, a hátsó ülés sokmindenre alkalmas ... ;)
Annyit költöttem rá 1 év alatt, mint az előző autómra 1 hónapba!
Hibalista
- - hátsó felfüggesztés "bölcsőjébe" 2 db gumiszilent. (13.000 HUF)
- - motorvédő burkolat (9.000 HUF) [patkákat lehetne még magasabbra???]
- - vezető oldali ajtó zárja (30.000 HUF) [au, ez fájt, eladás előtt 1 nappal romlott el, másnap csere]
- - alapjárati ingadozás, főleg ha sebességből kivettem üresbe. Erőteljesen 500-700 fordulatot ingadozott [nem lett megcsináltatva]. Egyszer fulladt be. --> típushiba
- - tanksapka nem záródott [WD-40 a jóbarátunk]
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár --> LEGJOBB csapat! Ajánlom mindenkinek őket.
Tapasztalt munkafelvevők, nem ma kezdett szerelők. Rendes főnökök! Árak hétköznapiak, garanciális ügyéntézés gondttalan.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12900 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | BMW 328 CiA | Következő autója? | BMW 320CD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
