A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legjobb ár/érték arányú gép

Szöveges ítélet

Életem első saját autója (igaz előtte már rengeteg mást vezettem hosszabb távon is), így nagy körültekintéssel választottam modellt. Mit mondjak, bejött! Számomra kevésbé voltak vonzóak az olasz és francia "dögös, de parázhatsz, hogy mikor szarik be" modellek, így maradtam a német vonalon. (A hasonló árkategóriájú japán gépek félelmetesen fapadosak voltak a Mondeohoz képest.) Mivel nagyon puritán belsőt se szerettem volna, így a németek közül a Mondeo jó választás, világosszürke plüss belsővel még szépnek is mondható. A futómő iszonyat útbiztos, igaz Pesten ez néha már kényelem rovására megy, persze ez nem az autó hibája, hanem a minősíthetetlen utaké. Vidéken, kanyargós utakon is élvezet vezetni ezt a baromi nagy gépet. A váltót néhányan szidták, amit egyszerően nem értek. Az enyém precízen, gyorsan kapcsolható, tuti hogy japán beszállítótól van :-). Ha más német vagy francia autókéhoz hasonlítom, akkor ég és föld! A kuplung valóban kemény, de ez dízel-sajátosság, a nagy nyomaték miatt. A motor nem mai gyerek (kerreg rendesen, meg üresben van egy zavaró rezonanciája a kormánynak), de az ereje és a fogyasztása (7,5 l Pesten!) mindenért kárpótol. Előtte csak benzineseket vezettem, de szerintem ma már egyszerően nem alternatíva a dízel mellett a benzines. 2000-től megy, mint akit seggberúgtak és alig fogyaszt. A fékek borzasztó erősek, de csak egy ponton túl, addíg viszont finoman lehet adagolni.

Az utastér és a csomagtér óriási, igaz utóbbiba tehettek volna oldalra valami hálót a kisebb cuccoknak. A beltér igényes, Ghia változat felszereltségéből egyedül a tempomatot hiányolom. Az összeszerelési minőség "csak" jó, a Szentendrei úton azért megszólal egy-két elem. Az aut. klíma nem túl okos, viszont iszonyat hamar lehűti a teret. Csípem, hogy mind a 4 elektromos ablak automata és a távirányításos ablakfelhúzást sem spórolták ki. A fényre sötétedő visszapillantó nem parasztvakítás, tényleg hasznos cucc! Még csak 10ezer km-t tettem bele, de nagyon megszerettem. Ilyen áron (3m Ft alatt) 4-5 évesen meggyőződésem, hogy az egyik legjobb választás a használtautó-piacon!

Update - 2006.aug.28.

Tartom a véleményem, hogy a típus az egyik legjobb döntés. Másfél év alatt (a kutyacsont cserén kívül, ami filléres dolog) semmi baja nem volt. Amit sajnálok, hogy a „kátyúmentes” fővárosi utak kezdik zörgőssé tenni a belteret. Ennél nagyobb baja sose legyen..., remélem az új Mondeo már ebben is jobb lesz. A vezethetősége ebben a kategóriában kiemelkedő, még ezeken a sz*r utakon is. Nyári, több mint 2000 km-es horvátországi túránkon is nagyszerűen helytállt, nem fárasztó a vezetés hosszú távon sem, a fogyasztása 4 emberrel, fullra pakolva, légkondival 6,7 literre jött ki, igaz nem nyomtam ki a szemét.

A fenntartás/szervizelés témájában a vétel óta rendesen „kiokosodtam”: nagy előnye a márkának, hogy a gyári cuccokat sok helyről be lehet szerezni, a márkakereskedő áraknál jóval olcsóbban. (olaj + összes szűrő cseréje megvolt 15e Ft-ból és mindenből gyárit vettem!) Ja, és tetettem bele tempomatot potom 25ezerért, csak meg kell találni a megfelelő emberkét a fórumon (mondeo.hu), így már ez se hiányzik.

Aki meg használt járgány vásárlása után írja itt a szidalmait, az egy kicsit gondolkozzon el arról, hogy mennyire volt körültekintő a vételkor. Nem csak az ár számít, a dealer meg mindig azt mondja, amit hallani szeretnénk! Ha széthajtott autót sóznak ránk, az bizony nem a típus, hanem sokkal inkább a mi hibánk.

Hibalista

- Gömbfej és kutyacsont csere - hála a budapesti utaknak...

Ide hordtam szervizbe

Bay Kft - inkorrekt szerelők, lehúzós áron

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Szeles mester - korrekt munka, emberi áron

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Mondeo IV. TDCI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)