A legjobb ár/érték arányú gép
Szöveges ítélet
Életem első saját autója (igaz előtte már rengeteg mást vezettem hosszabb távon is), így nagy körültekintéssel választottam modellt. Mit mondjak, bejött! Számomra kevésbé voltak vonzóak az olasz és francia "dögös, de parázhatsz, hogy mikor szarik be" modellek, így maradtam a német vonalon. (A hasonló árkategóriájú japán gépek félelmetesen fapadosak voltak a Mondeohoz képest.) Mivel nagyon puritán belsőt se szerettem volna, így a németek közül a Mondeo jó választás, világosszürke plüss belsővel még szépnek is mondható. A futómő iszonyat útbiztos, igaz Pesten ez néha már kényelem rovására megy, persze ez nem az autó hibája, hanem a minősíthetetlen utaké. Vidéken, kanyargós utakon is élvezet vezetni ezt a baromi nagy gépet. A váltót néhányan szidták, amit egyszerően nem értek. Az enyém precízen, gyorsan kapcsolható, tuti hogy japán beszállítótól van :-). Ha más német vagy francia autókéhoz hasonlítom, akkor ég és föld! A kuplung valóban kemény, de ez dízel-sajátosság, a nagy nyomaték miatt. A motor nem mai gyerek (kerreg rendesen, meg üresben van egy zavaró rezonanciája a kormánynak), de az ereje és a fogyasztása (7,5 l Pesten!) mindenért kárpótol. Előtte csak benzineseket vezettem, de szerintem ma már egyszerően nem alternatíva a dízel mellett a benzines. 2000-től megy, mint akit seggberúgtak és alig fogyaszt. A fékek borzasztó erősek, de csak egy ponton túl, addíg viszont finoman lehet adagolni.
Az utastér és a csomagtér óriási, igaz utóbbiba tehettek volna oldalra valami hálót a kisebb cuccoknak. A beltér igényes, Ghia változat felszereltségéből egyedül a tempomatot hiányolom. Az összeszerelési minőség "csak" jó, a Szentendrei úton azért megszólal egy-két elem. Az aut. klíma nem túl okos, viszont iszonyat hamar lehűti a teret. Csípem, hogy mind a 4 elektromos ablak automata és a távirányításos ablakfelhúzást sem spórolták ki. A fényre sötétedő visszapillantó nem parasztvakítás, tényleg hasznos cucc! Még csak 10ezer km-t tettem bele, de nagyon megszerettem. Ilyen áron (3m Ft alatt) 4-5 évesen meggyőződésem, hogy az egyik legjobb választás a használtautó-piacon!
Update - 2006.aug.28.
Tartom a véleményem, hogy a típus az egyik legjobb döntés. Másfél év alatt (a kutyacsont cserén kívül, ami filléres dolog) semmi baja nem volt. Amit sajnálok, hogy a „kátyúmentes” fővárosi utak kezdik zörgőssé tenni a belteret. Ennél nagyobb baja sose legyen..., remélem az új Mondeo már ebben is jobb lesz. A vezethetősége ebben a kategóriában kiemelkedő, még ezeken a sz*r utakon is. Nyári, több mint 2000 km-es horvátországi túránkon is nagyszerűen helytállt, nem fárasztó a vezetés hosszú távon sem, a fogyasztása 4 emberrel, fullra pakolva, légkondival 6,7 literre jött ki, igaz nem nyomtam ki a szemét.
A fenntartás/szervizelés témájában a vétel óta rendesen „kiokosodtam”: nagy előnye a márkának, hogy a gyári cuccokat sok helyről be lehet szerezni, a márkakereskedő áraknál jóval olcsóbban. (olaj + összes szűrő cseréje megvolt 15e Ft-ból és mindenből gyárit vettem!) Ja, és tetettem bele tempomatot potom 25ezerért, csak meg kell találni a megfelelő emberkét a fórumon (mondeo.hu), így már ez se hiányzik.
Aki meg használt járgány vásárlása után írja itt a szidalmait, az egy kicsit gondolkozzon el arról, hogy mennyire volt körültekintő a vételkor. Nem csak az ár számít, a dealer meg mindig azt mondja, amit hallani szeretnénk! Ha széthajtott autót sóznak ránk, az bizony nem a típus, hanem sokkal inkább a mi hibánk.
Hibalista
- Gömbfej és kutyacsont csere - hála a budapesti utaknak...
Ide hordtam szervizbe
Bay Kft - inkorrekt szerelők, lehúzós áron
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Szeles mester - korrekt munka, emberi áron
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mondeo IV. TDCI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
