A hű szolgáló
Szöveges ítélet
Mikor megvettem, elöntött a boldogság, egyszerűen szép volt az akkori kocsik közt. És modern. Még az első adag-beli az autó, ráncokkal együtt. 1.8-as 125 lóerős motorja akkor sok volt nekem, a 100 lovas Primera után. Kíméletesen vezetek, így nincs gondom a túlpörgésekre, meg a fogyasztásra sem. Trend felszereltségű, szép, ezüstös, de kissé unalmas belsővel.
Aztán elkezdte használni a család. És ment, ment, ment, mindenhova elvitt minket, pl. megjárta külön-külön Párizst kétszer, Rómát egyszer, Ravennát kétszer, Frankfurtot egyszer, volt Belgiumban is. Ennek fele üzleti úton, négy felnőtt, tele csomagokkal. És csak ment rendületlenül. Gyárilag 207 a vége, Párizsba menet a család telerakta csomaggal, és a németeknél még így is megfutotta a 200-at. Nem kis teljesítmény.
Aztán városi használat. Pesten lakom, ott is dolgozom, így "nem" volt gond az utakra. És a futóműve nagyon jól bírta. A 4 év alatt egyszer sem kellett állítani rajta, ami nagyon nagy szó Budapesten. 2003 óta nem találkoztam jobb futóművel. Járt már ez szerpentinen szétrázva, és nagy oldalerőknek kitéve, de inkább a család billegett komolyan, nem az autó. Ha véletlenül belemegyek egy kátyúba, a futómű kis hangot ad nemtetszésének, aztán továbbáll, semmi baja.
2006-ban elérte a 100ezer kilométert, és még mindig nem volt rajta nagyjavítás. Idén tavasszal levizsgáztattuk gond nélkül, még mindig semmi baja. Most már kevés a teljesítménye, dehát azóta már ültem Porschéban próbaúton, meg Mercedesben a Hungaroringen... Ennél az autónál csak egy jobbat látok most a magyarországi piacon, az új Mondeót. De abból már dízelt, mert az korszerű, kevesebbet fogyaszt, jobban gyorsul, egyszerűen szerintem jobb.
Egyszóval a kocsival nagyon meg voltam elégedve, tökéletesen bírta a megpróbáltatásokat, és egyszer sem karambolozott, igaz, volt egy-két meleg helyzet, pl. az említett padkázás. Fordot mindenkinek!
Hibalista
- Kézifék bowdenje gyakran lazul, ez nem egy komoly költség, viszont gyakori, nekem kb. évente jött be, hogy kopogott hátul.
- Motorérzékelő, már nem emlékszem hol
- kerekét egyszer megpadkáztam
- bal hátsó fékpofa beragadt, felmelegítve még a dísztárcsát is.. nem akarom tudni, 130-nál milyen meleg volt...
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi 16.ker.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | Ford Mondeo 2007 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
