...a következő kombi lesz...
Szöveges ítélet
Ez a második automata Mondeom, az elsőt újonnan vettem és 4 éves koráig használtam, akkor anyagi okokból azt el kellett adnom, de 1 év kisautózás után csak megint vettem egyet, bár alacsonyabb felszereltségi szinttel, és nem újan.
Nagyon kényelmes autó, és ha ebből átülök másba, akkor mindig még jobban érzem ezt.
Az ülések, a kezelőszervek, a kormány, mind tökéletes pozícióban vannak.
Az egész autó nagyon robusztus, a felépítmény, a futómű, a motor, a váltó, úgy általában az egész azt az érzést kelti hogy ez nagyon össze van rakva, lehet használni, nem esik szét.
Nagyon sokkal többet tud mint pl. egy Focus, az árkülönbség ami használtan már nem is nagy, nem fejezi ki a klasszis különbséget.
Sokat hallgattam a szokásos dilettáns hangokat hogy nem szabad ilyet venni mert szétesik meg biztos nem is annyit futott mint amit mutat, meg hogy ezeket széthajtják és a váltó majd elromlik és félmillió...
Nekem szerencsére nem volt vele problémám, illetve ami volt az valószínűleg a kopás miatt elkerülhetetlen, normális szervizben sikerült jelentősebb kiadás nélkül ezeket megoldani. Az persze tény hogy az alkatrész nem annyiba kerül mint egy kisautóba, de ezt kalkuláltam a kényelem érdekében.
A legtöbbet a váltóval riogattak, de így a második autó után, 10 év használat, 200 ezer km után nem volt gondom vele.
A teljesítménye ma már hétköznapinak számít, de azért mondhatom hogy jól gyorsul meg erős, mindegy mennyire van megpakolva, gyorsan lehet vele közlekedni...
A fogyasztása nekem jelentősen magasabb mint amiket olvasok másoknál, városi használatban dinamikus vezetési stílusban közlekedve nagy átlagban kb 8.2-8-5, de tisztán városban 9 l.
Télen városban rövid utakon használva biztosan megeszi a 10 litert, cserébe autópályán nagy tempónál se eszik többet.
Összefoglalva az előnyeit és hátrányait:
nagyon kényelmes nagyautó, hatalmas helykínálattal, rengeteg extra funkcióval, nagyon jó vezetni, gyors, jó futóművel, az utastér minden lehető kényelmével;
relatív olcsón hozzá lehet jutni, de leginkább mert az értékvesztése jóval átlag feletti, így eladáskor számolni kell veszteséggel;
több mint 10 éves technika, azért ma már nem annyira modern megjelenésű sem kívül sem belül;
a legfontosabb: nem kell aggódni éjszaka - Mondeot nem lopnak.
Marha jó kocsi, de ezt is ki lehet nőni, a következő kombi lesz.
Hibalista
- befecskendező szelepek 150 ezernél - kézifék bowden - vezérműlánc láncfeszítő
Ide hordtam szervizbe
FŐTÁV szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo TDCI Automata MK3 | Következő autója? | Mondeo TDCI MK4 Powershift kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
