A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (1993-2000)

Mondeo 1,8 GLX limuzin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Plüss hintó - kevés lóval

Szöveges ítélet

A lényeg: nagyon szeretjük, a mai napig. Kedvesem VW Bora cégautóval járt (nem rendszeresen), azt utálta, a Mondeót nagyon szereti vezetni.

Három éve vettem. Két és fél évig maximálisan elégedett voltam vele, kényelmes volt, jól ment és evett 7,5 - 8,0 l télen-nyáron (klímával is).

GONDOK: fél éve elkezdett ugrálni az alapjárat, a fogyasztás felment 10 - 10,3 literre. Márkaszervizbe elvből sem viszek 13 éves autót, de az addigi szerelőim csak vakarták a fejüket és azt motyogták, hogy vigyem el motordiagnosztikára, addig rá se néztek. Felhívtam a márkaszervizt, közölték, hogy elromlott a régi típusokhoz való gépük és nem tudják kiolvasni, vigyem át 120 km-re másik megyeszékhelyre. Hát süssétek meg a tudományotokat… Azért a márkaszervizes a telefonba az elmondott tünetek alapján adott annyi tanácsot, hogy takarítsuk ki a légmennyiségmérőt. Kitakarítottuk, semmi.
Fél évvel később a srác akihez a zöldkártyás (lásd később) végül átküldött lambdát cseréltetni, ezzel kezdte: Nem volt lusta a verda? De. Nem kezdett el sokat enni? De. Nem ugrált az alapjárat? De igen…
Na ennyit szerelő és szerelő közti különbségről, beleértve a márkaszervizt is.

Zöldkártya 2006: itt szúrták ki 2 perc alatt, hogy kifeküdt a lambda szonda. Jellemző szegény öszvérre, hogy nehezen bár, de a motor így is megfelelt a vizsgán!!!

Hátsó dob csere: rendelt olasz dob (20k) nem illeszkedik, vissza, fejvakarás, csak Bosal lesz jó rajz alapján, de az 36k. Lyukas dob marad. Végül szomszéd városban hatcsillagos specialistát találtam: előregyártott dobból, csőhajlítóval, hegesztővel 1 óra alatt varázsolt új hátsó dobot - 10k!!! Kösz még egyszer! (Adalék: szomszédom vett közel 40-ért a francia szekerére középső+hátsó dobot, amit szarul tett fel a szerelője, reklamáció után, sem csinálta meg jobban. Átküldtem az emberemhez, aki egy ezresért megcsinálta úgy hogy ebben benne volt egy 800 Ft-os bilincs is… Na ő tudja, hogy kell megfogni az ügyfelet…)

Aksi: spec. méret, nem ment bele a szabvány méret (csak Vartát tudtak volna hozatni 17k-ért), viszont kiderült, hogy nem is kell, mert CSUPÁN 1 liter desztvíz hiányzott belőle, azért nem indított szerencsétlen … Gondos gazdi :-)

Gyertyák: átvizsgálásnál hiper-szuper Bosch csoda bele sok pénzért, irány le a Balcsira! Az úton a verda alig megy, 2-3 előzés majdnem rosszul végződött ami addig simán ment volna. 115 paciból 60 aluszik, ezres Szviftek húznak el mellettünk. Hajam őszbe borult mire megtettük a 350 km-t. Kiderül, hogy csak gyári Motorcraft gyertyákkal hajlandó normálisan menni… Kissé rigolyás a drágám. De a Bosch minek írja rá a dobozra, hogy jó bele???? A szerelő meg még nem látott Fordot?

PRO:
- piszok kényelmes hosszú úton is, jó vezetni, külön fasza a könyöklő (más típusokban nem sikerül minig ilyen jól)
- kellemes erővel működik a kuplung, fék; jól lassul
- minden a helyén
- elöl hatalmas hely
- nagy csomagtartó
- alapból jól evett (7,5 – 8)
- minimális szervizigény
- nagyon jó ár/érték arány
- sok rekesz, zegzug az utastérben
- a motor még egy gramm olajat sem evett meg (15 ezrenként cserélem, félszintetikus)


KONTRA:
- errefelé gyalázatos szervizháttér (nálunk csak VW termékekhez értenek a szerelők – tisztelet a kivételnek) vegyes tapasztalatok miatt csak 5 a szerviz
- viszonylag drága alkatrészek, de azért nem japcsi horrorárak
- jelen állapotában kissé lomha (a gyári 115 PS-ből kb. 95 van meg, ez 13 mázsához kevés - csak 6 a teljesítmény)
- kevés lábhely hátul (emiatt csak 8 a kényelem)
- én ízlésemnek túl lágy futómű
- nehezen tisztítható, könnyen büdösödő klíma
- speciális megoldások: spec. méretű aksi, spec. méretű hangszóróhelyek, felni, gumiméret, stb.
- nem túl fordulékony

Hibalista

- Csak szokásosan kopó-használódó alkatrészek:
- - középső dob 17k + munkadíj
- - hátsó dob 10 k mindennel (egyedi)
- - lambda szonda (univerzális 8 k beszerelve, gyári kb 40-60 lett volna)
- - fékbetétek
- - rendszámtábla világítás
- - két ajtó, mikor a barom szomszéd belémtolatott - 240 k :-))

Ide hordtam szervizbe

"bejáratott" maszek szerelőműhely. Volt ott jó is, rossz is... (rossz gyertyatípus, lambda szonda hibáját nem diagnosztizálták...)

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Az új kipufogós ember + az általa ajánlott szerelő, kipróbálom őket normálisnak tűnnek eddig. Csak a kipufogóst osztályzom.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Golf Következő autója? Ford Mondeo MK III 1,8 benzin
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 1993

További ítéletek (293 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)