Plüss hintó - kevés lóval
Szöveges ítélet
A lényeg: nagyon szeretjük, a mai napig. Kedvesem VW Bora cégautóval járt (nem rendszeresen), azt utálta, a Mondeót nagyon szereti vezetni.
Három éve vettem. Két és fél évig maximálisan elégedett voltam vele, kényelmes volt, jól ment és evett 7,5 - 8,0 l télen-nyáron (klímával is).
GONDOK: fél éve elkezdett ugrálni az alapjárat, a fogyasztás felment 10 - 10,3 literre. Márkaszervizbe elvből sem viszek 13 éves autót, de az addigi szerelőim csak vakarták a fejüket és azt motyogták, hogy vigyem el motordiagnosztikára, addig rá se néztek. Felhívtam a márkaszervizt, közölték, hogy elromlott a régi típusokhoz való gépük és nem tudják kiolvasni, vigyem át 120 km-re másik megyeszékhelyre. Hát süssétek meg a tudományotokat… Azért a márkaszervizes a telefonba az elmondott tünetek alapján adott annyi tanácsot, hogy takarítsuk ki a légmennyiségmérőt. Kitakarítottuk, semmi.
Fél évvel később a srác akihez a zöldkártyás (lásd később) végül átküldött lambdát cseréltetni, ezzel kezdte: Nem volt lusta a verda? De. Nem kezdett el sokat enni? De. Nem ugrált az alapjárat? De igen…
Na ennyit szerelő és szerelő közti különbségről, beleértve a márkaszervizt is.
Zöldkártya 2006: itt szúrták ki 2 perc alatt, hogy kifeküdt a lambda szonda. Jellemző szegény öszvérre, hogy nehezen bár, de a motor így is megfelelt a vizsgán!!!
Hátsó dob csere: rendelt olasz dob (20k) nem illeszkedik, vissza, fejvakarás, csak Bosal lesz jó rajz alapján, de az 36k. Lyukas dob marad. Végül szomszéd városban hatcsillagos specialistát találtam: előregyártott dobból, csőhajlítóval, hegesztővel 1 óra alatt varázsolt új hátsó dobot - 10k!!! Kösz még egyszer! (Adalék: szomszédom vett közel 40-ért a francia szekerére középső+hátsó dobot, amit szarul tett fel a szerelője, reklamáció után, sem csinálta meg jobban. Átküldtem az emberemhez, aki egy ezresért megcsinálta úgy hogy ebben benne volt egy 800 Ft-os bilincs is… Na ő tudja, hogy kell megfogni az ügyfelet…)
Aksi: spec. méret, nem ment bele a szabvány méret (csak Vartát tudtak volna hozatni 17k-ért), viszont kiderült, hogy nem is kell, mert CSUPÁN 1 liter desztvíz hiányzott belőle, azért nem indított szerencsétlen … Gondos gazdi :-)
Gyertyák: átvizsgálásnál hiper-szuper Bosch csoda bele sok pénzért, irány le a Balcsira! Az úton a verda alig megy, 2-3 előzés majdnem rosszul végződött ami addig simán ment volna. 115 paciból 60 aluszik, ezres Szviftek húznak el mellettünk. Hajam őszbe borult mire megtettük a 350 km-t. Kiderül, hogy csak gyári Motorcraft gyertyákkal hajlandó normálisan menni… Kissé rigolyás a drágám. De a Bosch minek írja rá a dobozra, hogy jó bele???? A szerelő meg még nem látott Fordot?
PRO:
- piszok kényelmes hosszú úton is, jó vezetni, külön fasza a könyöklő (más típusokban nem sikerül minig ilyen jól)
- kellemes erővel működik a kuplung, fék; jól lassul
- minden a helyén
- elöl hatalmas hely
- nagy csomagtartó
- alapból jól evett (7,5 – 8)
- minimális szervizigény
- nagyon jó ár/érték arány
- sok rekesz, zegzug az utastérben
- a motor még egy gramm olajat sem evett meg (15 ezrenként cserélem, félszintetikus)
KONTRA:
- errefelé gyalázatos szervizháttér (nálunk csak VW termékekhez értenek a szerelők – tisztelet a kivételnek) vegyes tapasztalatok miatt csak 5 a szerviz
- viszonylag drága alkatrészek, de azért nem japcsi horrorárak
- jelen állapotában kissé lomha (a gyári 115 PS-ből kb. 95 van meg, ez 13 mázsához kevés - csak 6 a teljesítmény)
- kevés lábhely hátul (emiatt csak 8 a kényelem)
- én ízlésemnek túl lágy futómű
- nehezen tisztítható, könnyen büdösödő klíma
- speciális megoldások: spec. méretű aksi, spec. méretű hangszóróhelyek, felni, gumiméret, stb.
- nem túl fordulékony
Hibalista
- Csak szokásosan kopó-használódó alkatrészek:
- - középső dob 17k + munkadíj
- - hátsó dob 10 k mindennel (egyedi)
- - lambda szonda (univerzális 8 k beszerelve, gyári kb 40-60 lett volna)
- - fékbetétek
- - rendszámtábla világítás
- - két ajtó, mikor a barom szomszéd belémtolatott - 240 k :-))
Ide hordtam szervizbe
"bejáratott" maszek szerelőműhely. Volt ott jó is, rossz is... (rossz gyertyatípus, lambda szonda hibáját nem diagnosztizálták...)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Az új kipufogós ember + az általa ajánlott szerelő, kipróbálom őket normálisnak tűnnek eddig. Csak a kipufogóst osztályzom.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Ford Mondeo MK III 1,8 benzin |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
