Még a mai napig is az egyik legjobb!
Szöveges ítélet
2001-ben hoztuk a kocsit Németországból. Először teljesen mindegy lett volna, hogy milyen márkát hozunk csak nehogy ráfaragjunk. Majd megláttuk ezt a modellt egy kereskedésben, akkor már tudtuk, hogy ez lesz az a kocsi, amit biztos hogy nem hagyunk itt, még akkor is, ha eredetileg az 1996-os Mondeot szerettük volna. Kívülről teljesen jó állapotban volt, sehol egy horpadás, karcolás és rozsda. A motortere is szép rendezett volt. A belső kárpit és szőnyegek is kifogástalan állapotban voltak. Az előző német tulajdonos minden számlát megőrzött és rendszeresen szervízelte. A hazaút alatt is minden kifogástalanul működött. A magyarországi üzembehelyezés előtt nem vittük el semmilyen átvizsgálásra, hanem úgy ahogy van, levizsgáztattuk, hibátlanul átment! Azóta eltelt 5 év, nagyobb felújítást nem kellett véghez vinni, még mindig egyben van a kocsi és megbízhatóan működik. Soha nem hagyott ott sehol minket! Az 1,8 literes 115 LE-s motor megfelelően mozgatja a súlyos kasztnit, de 153 Nm-es forgatónyomaték nem váltja meg a világot, de még 14 évesen se kell szégyenkezni motorteljesítménye miatt. A belső még mai szemmel nézve se csúnya, igényes kárpit és hatalmas belső tere van, mégha kívülről nem is látszik. Extrák terén is megállja helyét: el. tükör, el. első ablakok, el. napfénytető, el. ülésmagasság állítás, füthető ülés, szervókormány, légzsák, könyöklő, az ABS-t és a klímát hiányolom belőle. Egyébként egy elektromos kütyüt se kellett még javítani! Nekünk a négy ajtós változat van, szívem szerint nekem jobban tetszik az ötajtós változat, már csak a csomagtér pakolhatósága miatt, mivel a négyajtós modellnek kicsi a rakodó nyílása, hiába a nagy csomagtér.
Az 1. és 2. fokozatot kicsit nehezen lehet kapcsolni. A futóműve enyhén kemény, de ki lehet bírni, viszont a sarkos kanyarokat akár 50-nel is be lehet venni:) A fogyasztása is jó szerintem, kb. 8,5 literrel beéri, pedig én nem mindig szoktam kímélni, mert jó érezni a teljesítményét, de ha csak 40nel gurulunk az úton akkor is nagyon jó érzés keríti hatalmába az embert, mintha egy nagy hajót kormányozna.
Nem saját tulajdon az autó, hanem a családé. Édesapám hordja szervízbe, de azért képben vagyok, ha netán valami vacakol az autón. Eddigi költségek: lambda szonda kb.: 30.000-ből megúsztok, 2004-ben volt egy kisebb felújítás a műszaki vizsga előtt: ez 130.000-be került, mivel Ford szervízben csináltattuk. A kipufogó javítása /házilag/. A gyári alkatrészek beszerzése kicsit sokba kerül, és a Fordok többsége csak gyári cuccokkal működik megbízhatóan.
Nagyon meg vagyunk elégedve a kocsival, ezelőtt 6 éve, nem is gondoltuk, hogy ezek a Mondeok ennyire jók. Azóta nagyon megkedveltük és ha cseréljük, biztos, hogy Mondeora. Ha nekem is lesz saját kocsim, nem kérdés, mi mellett fogok dönteni. Megérdemli ezt a néhány sort. Sajnálni fogjuk, ha eladjuk, de hamarosan nagyobb felújítás fog következni, mivel csak 14 éves, de azt már nem várjuk meg.
Hibalista
- lambda szonda, 5 év alatt kétszer cseréltünk műszerfal világítás izzóját, első-hátsó fékek felújítása.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Lada 2105 | Következő autója? | Mondeo 2001-től |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
