A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (1993-2000)

Mondeo 1,6 CLX  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Káros szenvedély - 1.6 MK1 CLX '94

Szöveges ítélet

Nem használom igazán régóta az én mondikámat, igazából nem is mondanék semmi nagy ítéletet, csak segíteni szeretnék azoknak, akik vásárláson törik a fejüket, hogy mit érdemes megnézni a kocsin, és kb milyen kiadásokkal kell számolni.
Kb fél éve vettem, második tulaj vagyok.
Bemelegítésnek elvittem szervízbe, hogy nézzék át. Rögtön lett egy váltótartó gumibak, első fékszett, egy első lengőkar szilent, és két hátsó stabilizátor rúd szilent csere. Munkadíjjal 85000Ft.
Motorolaj (Ford(Motorcraft) 5w30!) + minden szűrő sajátkezűleg kb 10000Ft.
Tudom, ilyenkor illene rögtön szíjakat is cserélni, de nem vagyok túlságosan eleresztve mostanság anyagilag, a szerelő azt mondta, hogy a vezmű szíj tök újnak néz ki, és ő simán menne vele még 30000-et, szóval az egyenlőre maradt. Persze amint futja rá, azonnal csere. Már gyűjtöm a hozzávalókat, hogy ne kelljen egyszerre kifizetni.
Az alkatrészár kicsit borsos. Egyik haverom a Suzukiján az én startszervízem feléből kicseréltetett minden szíjat, minden féket, és még pár apróságot. Na de ez mégiscsak egy Mondi! ;)
Cseréltem még az első gumikat, mert azok nagyon tropák voltak. Egy pár Continental ContiEcoContact 185/65R14 kb. 35000-36000 újan, felszerelve. Nagyon jó gumi. Ha minden jól megy, tavasszal a téli-nyári átálláskor hátra is ilyeneket teszek. Ja, a téli gumi (4db America SLC) kb ötvenegynehány ezer szereléssel. Eddig jónak tűnnek.
Lehet gond a csatlakozókkal, érdemes egy flakon kontakt spray-t a csomagtartóban tartani. Nekem a bal hátsó lápám testelése volt gyenge, és az ABS jeladók csatlakozói igényeltek egy kis ápolást.
Nagyon jellemző, hogy a szellőzőrenszer összes létező rostélya rongyá van törve. Én a Vaterán vettem egy komplett műszerfal keretet 2500-ért.(Ez a négy rostélyból hármat tartalmaz)

Az autó nekem első ránézésre nem tűnt igazán nagynak. Kívülről. Aztán rájöttem, hogy igenis az! Nagyon jót lehet terpeszkedni benne, az anyós ülésen egy vállasabb haver is megynyugtató távolságban van. Nagyon nagyon kényelmes!!! Budapest-Horvát tengerpart táv után olyan fitten szálltam ki belőle, mint aki egy igazi nagy alvásból ébredt éppen.
Az ár/érték aránya szinte minden mást maga mögé utasít. Pár százezer forintért kaphatunk egy pofás, kényelmes, nagy hajót, akár két légzsákkal, ABS-szel, szervóval, 16 szelepes motorral, klímával, kp zárral, stb, stb, stb.
A fogyasztása nem hazudtolja meg a méretét. Városban 9-10 liter, amit természetesen a megfelelő lábmérettel és klímával tetszőleges magasságokba lehet tornázni felfelé. De szerintem aki egy Mondeo-ban ül, ne sprotautóhoz való vezetési stílust alkalmazzon. Relax, kényelem, lágy zene! :)
Lakott területen kívül hoztam már össze 6.2-t is nagyobb kompromisszumok nélkül. A nyári horvátországi kiruccanás kereken 8 liter/100km lett sok klímával, autópályával(130-140), sok szerpentinnel, és sok várossal.
Az autóm törve volt, emiatt pár évig állt. A klímát közvetlenül a vásárlás előtt töltötték, és a jóidő beköszöntével valószínűlég újra tölteni kell. Használaton kívül megkeményednek a tömítések. Ez kb egy tizes lesz. Azért a nyarat végigszolgálta.

A lényeg, ha ilyet veszel:
-küszöböket, ajtók környékét, a hátsó ülés alatti részt, a kerékjáratok környékét, a csomagtartót a szőnyeg alatt alaposan megnézni! Itt lakik a rozsda.
-mindenképp vigyük el próbaútra! A váltónak viszonylag kezesnek kell lennie, nem libeghet össze-vissza, a kuplung legyen finom puha, a kormány ne ropogjon!
-üresben gurulva az alapjáratnak 1000++ körül kell lennie, megállás után 750 körül, stabilan. Ha nem így van, akkor lehet majd okunk némi barlácsolásra, az új mondinkkal ismerkedve, de nem túl nagy gond
-nyúljunk be az első kerekek mögé, és tapogassuk meg a féktárcsát! Ha nagyon ki van vállasodva, az kb 40-50 ezer forint.
-Nézzük meg a motortérben a vezetékeket! A korai mondikban a vezetékek szigetelése hajlamos lepattogni. Gyakorlatilag bármelyik vezetéken kereshetünk hibát a motortérben, de talán az injektorok körül érdemes leginkább keresgélni.
-óvatosan (nehogy behorpaszuk a kasztnit!) nyomjuk le a kocsi elejét, hátulját, majd hirtelen engedjük fel. Lengés nélkül, aperiodikusan kell visszaállnia. Ha nem, lengéscsillapító hiba.
-hallgassuk meg a hangját! A benzinesnek baromi halknak, és egyenletes hangúnak kell lennie. Semmi Suzukis szelephang, vagy ilyesmi nem elfogadható! Esetleg 0 fok alatt az első 20 másodpercben. Ha belenyúlunk egy hidrotőke-hibásba, olcsóbb lesz a komplett motorcsere papirokkal, mint a 16 tőkét kicserélni.
-ha már a hangját hallgatjuk, kapcsoljuk be a világítást, reflektort, hátsó ablak fűtést, és hallgatózzunk a generátor körül. Ha valami ropogásszerű hangot ad, az nem jó, de nem is biztos, hogy olyan nagy tragédia.
- indítás után figyeljük, hogy hogy áll be az alapjárat! Nem nagyon kéne neki túl sokat lengenie, fulldoklania, prüszkölnie.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe. A fentiek mind olyan dolgok(a teljesség igénye nélkül), amit érdemes megnézni, és esetleg okot adhatnak egy kis alkudozásra, de mindenféleképpen igyekezzünk Mondit venni!!! :D Ha esetleg a fenti tesztek egyikén sem bukott meg a járgány, akkor 1000000000 dollárt ér!!!

Ha már megvan: Számítsunk rá, hogy a szilentek hullanak majd mint a legyek, ha nagyon bátran rontunk rá minden kátyúra.
Nekem most épp a fentebb már említett szigetelések fájdítják a fejemet. Ha már sikerült nagyobb tapasztalatot szereznem a rendbehozásukkal kapcsolatban, megírom azt is.

Ha a fent leírtak esetleg negatívnak tűnnének egy kicsit, vegyük figyelembe, hogy kb 2000-2300km-t hajtok bele havonta az én drágámba, és kb napi 5-7 alkalommal van indítva/leállítva minden egyes nap!!!
Bármikor el mernék indulni vele bárhova. Nagy a szerelem!

Hibalista

- Első féktárcsák, fékbetétek - Váltótartó gumibak - Bal első lengőkar hátsó szilentje - Hátsó stabilizátor rúd szilentjei - Klíma

Ide hordtam szervizbe

Ford Borsodi

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 158000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 1993

További ítéletek (293 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)