Frankenstein Mondeo!1993+1995+2000
Szöveges ítélet
2006.aug.26-án egy mellékúton Jászkisér és Besenyszög között utólért a végzet.Egy kátyú kikerülése után(130km/h) a mögötte levő megdobta az autót.Eredmény:kidöntött akácfa és legyalult jobb oldal(Ford Mondeo 1995.,1.8b GLX-lásd Majdnem tökéletes c. ítélet),elgörbült karosszéria+jobb hátsó felfüggesztés.Ennek ellenére azért elment a legközelebbi kocsmáig ahol megvártam a trélert.Sérülés:csak amit a szétrobbanó oldalüveg okozott(Biztonság+10).Nos,ezek után nem akartam más autót.Befolyásolt a kedvező tapasztalat ill. a meglévő alkatrészek.A hasonló korú,felszereltségű Mondeok ára 700-900e ft,de mivel már tudtam,hogy mi mennyi,mik a hibái,erényei így beértem egy régebbi gyártásúval.Hosszas keresgélés után találtam egy megfelelőt-1993. 1.8b,GLX,5a,piros(2006.09.26)Nagy hibája nem volt,inkább sok kicsi.Az előző tulajdonos nem tudta,hogy milyen típushibái vannak,így nagy kiadásra gondolt a rendbetételhez.Rángató motor(gy.tekercs+gyertya+kábel+´T´ idom csere megoldotta),lyukas kipuf(átcserélve),lógó,kopogó első futómű(leng.csill.+szilent csere),belső műanyag elemek cseréje,a többi a szokásos-olajszűrő stb...Karosszéria jó állapotban volt,egy-két rozsdafolt de egy jó karosszériás majd megoldja,a piros színt meg nem vészes fújni.A motort nem érzem olyan dinamikusnak mint a másikat(115lovas az előző 112),dehát régebbi,többet futott.A váltó is más áttételezésű,gondolom a forgalomba állítás helye miatt(Németország,törött Olaszo.)5-ben sokkal jobban húz,de amúgy lassabban gyorsul.Futómű szokásos,felszereltség majdnem ugyanaz.Elektromos ablakok elöl,el. állítású fényszórók és ülés a vezetőoldalon(szerintem a kézi jobb,ezt nem tudom kényelmesre beállítani),el. fűtött tükrök,man. klíma,egy légzsák,szervó,központizár,riasztó..Az előző tulaj kicserélte a kormányt bőrbevonatúra,ennek sokkal jobb a fogása.ABS nincs,de nem is hiányzik.Hiába,sosem tudtam megszokni.Az ülésállítástól függetlenül ugyanaz a kényelem,biztonságérzet,bár a szürke kárpit nem nyerte el a tetszésemet a kék szebb volt.Szellőzőrácsok törve(típushiba) de kicseréltem.Összefoglalva:az árát megérte(560eft),azt kaptam amit vártam.Ha sikerül mindent rendbe rakni rajta,akkor még jó pár évig fog szolgálni,remélem.Megjelenése a mai egyenautók között is feltűnő főleg pirosban.Imádom,akár az előzőt!!!!!!Mondeo tulajdonosoknak:http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php
2007.április.
-hát igen,ennek csak a motorja kezdte el haláltusáját vívni bár ebben én is vétkes vagyok.De semmi gond,ha van a garázsban egy komplett autó alkatrésznek.Motor kivesz-átrak és hajrá!Szegény verda már olyan mint Frankenstein csak a varratok hiányoznak róla...
2007.május.
-régi-új motor,3 le-vel kevesebb de csak jobb állapotú.Olajfolyás semmi,kuplung csendes...Furcsa volt elsőre.Szeged-Kistelek között 5-ös úton kipróbáltuk 180-at simán ment,bár a vége is olyan 200-210 között van(kis motor buherával).Remélhetőleg elmegy még pár évig.
2007.július.
-végre mentünk a családdal egyhuzamban hosszabb utat-Szlovákia-minden gond nélkül.Úgy néz ki a motor-kasztni összecsiszolódott.Csak egy gázbowdent vittem magammal,mert a régi nagyon megnyúlt és már nem lehetett utánállítani+kiszálkásodott.Az utazás előtt nem volt idő cserélni,de a megérkezés után kb. fél óra alatt megvolt.A vezetőoldali ülést is kicseréltem a régi kézi állításúra-ég és föld.Az elektromost majd használja más nekem ez nagyon kényelmes.
2007.szeptember.
-a beszerelésre került sport-lambdaszonda részemről jóra vizsgázott,nem bántam meg.Tapasztalatom alapján a normál beállítással lehet elérni a kedvezőbb fogyasztás mellett némi teljesítmény/gyorsulás pluszt.Jól kiegészítik egymást a direktszűrővel.Sport beállítással még többet hoz ki a motorból-csak győzze az ember benzinnel.......
2009.05.
Minden probléma nélkül megjártuk a Taszáron megrendezett Mondeo Klub tavaszi nagytalálkozót.Hála Matyinak és a rendbe tett futóműnek élvezet volt minden kanyar a hegyek-dombok között!Hazafelé az M9-esen kicsit megfuttattva az autót még hozta a 180 km/h-t-gps szerint,az óra 190-et mutatott,ennyit csalt-ami nem is rossz egy ilyen összeépített autónál (inkább tákolt?nézőpont kérdése...)
2009.07.
Családi vakáció Balaton,átlag fogyasztás 7-8 liter klímával 100-110 km/h országúton.Hála a rosszul beállított gps-nek ismét elmormoltam egy imát a szerelőnek.A névnélküli mellékutakat jól bírta a futómű,megértettem azt,hogy miért dícsérték annyira a gyártásakor.
2009.09.A kuplung rendbetétele után meglepődtem,hogy ez lehet ilyen is.Vajpuha...megérte.
Hibalista
- Az előző autóból lettek átrakva az alkatrészek,így nem kellett túl sok mindent venni hozzá.Ami kellett:-kulcsba izzó+elem:900ft;-műszerfal izzók:1000ft;-kinyomócsapágy:9000ft;-kárpitszögek,patentok,csavarok:2000ft;-gyújtógyertyák:1500ft/db;-olajszűrő:900ft;-´T´ vákumcső csatlakozás:1000ft;-olajteknő tömítés:4200ft.Az alkatrészek Motorcraft gyártmányúak,minden Mondeo tulajnak ajánlom,hogy lehetőség szerint ilyet vegyen.Érdemes körbe nézni,mert nagy eltérések vannak az alkatrészek áraiban.Ajánlom:http://www.cromax.hu;www.ford-alkatresz.hu - Ami át lett rakva:-komplett kipufogó;fényszóró prizmák;vezérműszíj+generátor szíj+görgők;első fékek;első leng.csil.;lengőkar elöl;belső műanyag elemek;bizt.öv;felnik;gyújtótekercs;gyújtáskábel;direktszűrő+csövek - -motor,sajnos a generátorszíj csapágya eltört és mivel cserélni kellett volna mást is inkább a törött autóm komplett motorját kapta meg - 2007.05.03. - Végre egy hónap várakozás után kész lett a komplett motorcsere.Motor+váltó+klíma egyben lett átrakva,nehezebb volt a szakiknak de nem kellett sokat bontani.Legalább lett hidr. kuplung a bowdenes helyett meg jobb váltó és klíma.Az egész móka került 25e ft-ba.A vásárlás óta költött összeg kb. 70e ft. a műszaki és zk. nélkül. - 2007.07.02. - Volt némi gondom az alapjárattal-típushiba,hogy valami miatt elmegy.Visszaraktam a régi gyújtótrafót és gyújtáskábelt és most jó.Pedig a lecseréltekkel se volt gondom még a törés előtt.A technika mi mindenre képes?A Mondeo Club kiskunlacházi találkozója után-egy barát jóvoltából-mehetek váltót javíttatni.Valószínűleg a 2-3. fokozat szinkrongyűrűit kell cserélni.Ár:10e összesen-ha ez a baja.A gázbowdent cseréltem-7000ft a gyári,utángyártott nincs.Elfogyott az erő a motorból és kiderült,hogy már annyira megnyúlt,hogy nem nyitotta a pillangószelepet.Utánaállítani sem lehetett de azért még elvitt a rokonokhoz. - 2007.09.xxx - Az örökölt lambdaszonda megérett a cserére.Próba-szerencse alapon egy Magnum-tuning által forgalmazott állítható sport szonda került beépítésre-gyári/normál/sport-fokozatokkal.Ára újonnan 30e ft.A Vatera.hu-n használtként meghirdetett,de új darab (az eladó dízelre váltott) 22e ft. volt. - 2007.október. - Végleg megadta magát az előző autóból átrakott hátsó kipufogódob.Kapott újat,de ezzel meg túl csendes lett.Na,annyi baj legyen legalább jót alszik a gyerek és végre visszavehettem a gázálarcokat a hátul ülőktől.... - 2007.10.xxx - Új kipufogódob hátra,szereléssel együtt 12.000 ft.Elöl esedékes lesz a lengéscsillapítók cseréje,de csak a szerelési díjat kell állni,a cserealkatrész adott. - Beállt a hideg és semmi gond!Csak a hátsó ablakfűtés nem működik,hogy miért azt senki sem tudja.Talán a másik hátsó ajtóval jó lesz.Szegény autó,Frankenstein elbújhat mellette... - 2008.01-02. - -kezdtem az évet némi pénzköltéssel,köszönet az extra juttatásért a munkahelyemnek.Cserére kerültek az első teleszkópok majd a motor kapott új görgőket,szíjakat.A vezérmű szett a Cromaxnál készletben vásárolva 24e ft,a generátor szíj+görgők 10e ft,de ebben nincs benne a feszítőgörgő,még bírja...(új ára 35e ft....).Cserére kerültek az első gólyalábak,3e ft/pár és a szelepfedél tömítés.Cserélve by Matyi. - Valószínűleg ezek nálam többet nem lesznek cserélve.Zöldkártya cserénél álmélkodtak a szerelők,hogy lehet az,hogy jobbak az értékek,mint egy éve.Műszerhibára gyanakodtak,de aztán ezt kizárták végül ráhagyták a dolgot...Hát,azt hogy újabb motor van benne,ami nem füstöli el az olajat,nem árultam el... (zk. 7400ft) - 2008.10.xx. Rászántam magam és egy kis baráti segítséggel levizsgáztattam a motort a Felügyeletnél.Semmi gond nem volt,éljen! - 2008.12.-2009.01. - Katalizátor csere,beépítve egy univerzális-by Matyi.Ezzel kész lett a komplett kipufogó rendszer felújítás.Olyan 8-10 évig nem kell hozzányúlni...egyúttal cserére került egy db. lengőkar szilent. - Szétrohadt v. szétfagyott a jobboldali tükörlap fűtése.Bontott 3e ft. - 2009.03. - Műszaki vizsga 17e ft.A vizsga után cserére kerültek a hátsó lengéscsillapítók a rugókkal együtt,bontott megbízható helyről+egy generátor szíjfeszítő görgő 10e ft.Javításra került az első lökhárító és lecseréltem a fényszórók lámpabúráit.Most már vésett üveges van a prizmás helyett.Azt se kell többet cserélni és most már sötétben is kellő a fényerő,beszerelésre kerültek a ködlámpák-igaz ideiglenesen. - 2009.05. - Egy mondeo klubos tagtól-Kovermadar-vettem egy komplett 2000-es kiadású mk.2-es belsőt.Ő bőrre cserélte le,nekem meg megtetszett az övé.Így lassan egységes lesz az utastér,bár az elektromos üléstől féltem.Mint kiderült feleslegesen,mert ez kényelmesebb mint amivel eredetileg vettem az autót.Lett hátul középen is hárompontos öv és nagyobb lett a lábtér a hátul ülőknek.Olajcsere,szűrőcsere-benzin+olaj,egy két apróság rendberakása összesen 10e. - Cserére kerülnek az első lengőkar gömbfejek 4800 ft/db áron. - 2009.08 - Cserére kerültek elöl a kormányösszekötő gömbfejek 2500 ft/db - 2009.09. - Nagyobb volumenű szervíz,cserélve lett a hidraulikus kinyomócsapágy,komplett kuplung,váltóolaj,fékolaj,szervoolaj.Ár a csillagos ég...zöldkártya csont nélkül,hozta a gyári értékeket.Futóműbeállítás 3e ft.Generátorszíj csere,az eladó jóvoltából csak második nekifutásra sikerült,elsőre rossz szíjat kaptam.A feszítőgörgő cseréje is időszerű lesz ezzel együtt...
Ide hordtam szervizbe
Kistelek,haver.Igaz,nem mindent tudott megcsinálni,azért igyekszik.A motorcserét egy haverjával ketten csinálták-eddig jól ketyeg.Kár,hogy a többit amit elvállaltak nem fejezték be.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Matyi,a haver.A német gyártású autók tudora.Lelkiismeretes,majdnem mindent megold,igaz néha elfelejti a csavarokat rendesen meghúzni...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 151000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Ford Mondeo mk2./v6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
