Dinamikus fotel
Szöveges ítélet
Kb. egy évvel ezelőtt vettük ezt a mondeot. A V6-os 170 lóerő nem túl sok manapság, de nekünk a 90 után nagy ugrás volt, és mivel szeretünk sportosan vezetni, azóta is élvezük az erejét.
Először a vásárlási történettel kezdeném. Miután már megvettük az autót mosás közben vettem észre a vezetőoldali ülés alján egy matricán, mely az olajcseréről szólt 240000 km-nél 2004-ben. Az autóban 147000 volt írva. Nem merem elképzelni mennyi lehet valójában 3 évvel később, mindenesetre nem látszik rajta, ugyhogy végülis elálltunk a pereskedéstől.
A karosszériája pár apró benyomódáson kívűl hibátlan állapotú, rozsdásodás csak egy kis foltban figyelhető meg a jobb oldali küszöbön.
A motort nagyon szeretjük. A V6-os hangja 3500-5000es fordulaton isteni. Alatta pedig normál használatban nem hallani semmit az utastérben. A nagy problémája, hogy csak 4000en adja le a max nyomatékot és lóerőt, ezért alatta nem húz, így hát mindig rendesen le kell váltani, hogy erőt kapjon. Elviselne egy turbót. A súllya 1,4 tonna, ahoz képest nem sok a 170 ló, de a kb 9 mp-s gyorsulás azért nem rossz. Nincsen sok ellenfele a mindennapi használatban.
A legnagyobb baja a puha futómű és az alulkormányzottság. Mivel a V6-os blokk nagyon elöl van, és a hátulja a nagy csomagtartóval teljesen üres, ezért kanyarban nagyon kitolja az orrát, nehéz kiszámítani a megfelelő ívet. A rugók kényelmesek városi zötykölődés ellen, de mivel a hegyvidékről ingázunk Budapestre, a szerpentineken rendesen meghajtva hiányzik a sportos keménység, de azt hiszem hogy egy kb 60 fokos kanyarban a 130-as kanyarsebesség nem rossz.
Aki először vezeti, vagy hosszú idő után ül vissza meglepődik, amikor az óra már 140-160 körül jár, pedig alig nyomja a gázt. Sajnos nem lehet vele lassan menni. Végsebessége gyárilag 225, de mivel az abroncsaink csak H-sak még nem mentünk 210 fölé, de azt huzamosan bírja autópályán. Utazótempó 2x2-n 180-190, autópályán 200. Kicsit hangos a gumi (215/55R16), és az ajtószigetelés is kezd öregedni, de így is nyugodtan lehet beszélni a mellettünk ülőkkel.
Nagyon kényelmes, motoros-fűthető plüss ülései vannak, a deréktámasz viszont kicsit alacsonyan van. A hátulülők sem panaszkodnak ha két 185cm-es ember ül elöl.
Még egy mondat a fogyasztásról. Hegymenetes kigyorsítós lefékezős tempóban 15 litert is megeszik, országúton eddig egyszeri megtűrtőztetett folyamatos 120-nál kicsivel 10 liter alá ment.
Röviden ennyi.
Amennyiért megvettük a társai alacsony ára miatt nem érte meg, de felszereltségében és használati-élmény értékében megérdemli a dícséretet.
Én nagyon szeretem, és talán már el sem adom. Nem érdemli meg, hogy pár száz ezerért kelljen el.
Hibalista
- Központi computerhez tartó kábelköteg leégett, állítólag scorpio&mondeo típushiba, kipufogó, jobb első agycsapágy háromszor, mert nem jöttek rá a szervízekben hogy az egyik lengőkar volt a ludas, a legfőbb vízcsőt is ki kellett cserélni
Ide hordtam szervizbe
Auto Piramis III.ker-SZentendrei út, a kábel probrámára nem jöttek rá, 350 000-ért akartak központi computert cseréltetni, ismerős elektromos szakember megoldotta 5000-ért
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
több maszek szerelő, mindegyik visszariadt a V6-tól, és az elöl-hátul MacPhersonnal sem tudtak megküzdeni
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | mondeo 1,6 clx | Következő autója? | valószínűleg új mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
