Dehát mit lehet tenni?! Szeretem!
Szöveges ítélet
Nagyon jó autó, amikor működik! Kényelmes, sok extra, alacsony ár. Nem hivalkodó, de azért meg lehet jelenni vele. Igényes belső, talán a legszebb, amit Fordék valaha is összeraktak. Jó váltó, alacsony fogyasztás, és még sorolhatnám. De most nézzük a dolog árnyoldalát, mert az is van bőben... Rengeteg gondom volt vele, amint az a lenti felsorolásból is látszik. Az egész autóban a főgonosz a fantasztikus, olasz gyármányú, elektromos vezérlésű, de mechanikus Lucas adagoló. Ami gyalázatos mérnöki "megoldásokat" sorakoztat fel (én is gépészmérnök vagyok, legszívesebben eltörném a kezét annak, aki papírra merte vetni az agadoló tervrajzát, és méretezését). Először is a tengely alulméretezett, ezért szokott eltörni. És persze azért, mert az adagoló tengelyéről hajtják meg pl. a szervoszivattyút. Ha meghúzom a szíjat, feszítem az adagolótengelyt, ha nem húzom meg a szíjat, akkor az csúszik. Már javasolták, hogy vegyek rá egy Bosch adagolót (kb. 300e), de azzal kopogós lesz a hangja és nem lesz immobiliser sem. :( Szóval, ha szétmegy, majd megjavítom. Összességében egy nagyon szerethető autó, csak mindig legyen félretéve a párna alatt legalább 100ezer HUF, hogy a nem várt javításokat gyorsan el lehessen végezni.
Hibalista
- Jobb hátsó kerékcsapágy (30e); Adagolótengely tört 2x is (15e bontóból, majd 70e az új); Adagoló - előtöltés szabályozó mágnesszelep (24e); Adagolóban csapágytörés (50e); Kuplungszett és kinyomócsapágy (mindenestől 90e); hátsó sárvédőívek korrodeálódtak (50e); Alapjárat-beállító motor (25e);
Ide hordtam szervizbe
Zsolti
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
András
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
