Bárányb?rben szelíd farkas
Szöveges ítélet
Kellemes, igazi családi autó. A 2.5-ös motor 170 lóereje és 225 nm-es nyomatéka nem egetver?, de gyakorlatilag 1000-7000 r/min-ig folyamatosan húz, legalább a nyomaték 85%-a rendelkezésre áll. Ráadásul nagyon közvetlen a gáz reakció, és szeret felpörögni. Az autó igen csendes, az 1.2-es G Astrám, legalább másfélszer olyan hangos, de mégis nekem nagyon tetszett a hangja. Kicsit sokat fogyaszt, f?leg, ha az ember a kresz szabályokat nem szószerint betartva atózik, ilyenkor 11-12 liter is lecsúszik, de nyugodtabban, még mindig jó tempóban akár 8.5-9 literrel is elgurulhatunk. Általában megszoktam nézegetni a gyári adatokat is, (gyorsulás, végsebesség) és pl. a Volvomnál azt tapasztaltam, hogy a gyár pilótájának nálamnál kétszer nehezebb lába volt, és valahogy nekem nem sikerült a gyári végsebességig hajszolnom, de a Mondeonál sikerült a gyári adatokat túlszárnyalnom, 0-100 km/h 7.8 sec alatt tudtam felhajszolni (igaz 225-ös gumikkal, és kiapcsolt kipörgésgátlóval, a széria 195-ös gumiknál bekapcsolt kipörgésgátlóval 8.7 sec kellet, a gyári adat 8.5 sec) a végsebességet nem tudtam pontosan megnézni, de legyen elég annyi, hogy (természetesen egy német autópályán) kiakasztottam a 240-ig kalibrált sebességmér?t. (240km/h 5900-at forgott, és én 6400-ig tudtam/mertem felrángatni, persze még 195-ös gumikkal, a 225-ös garnitúrával nem volt alkalmam kipróbálni, de valószínüleg azzal kisseb a végsebessége, de a gyári 225 km/h-nál azért így is több.) A legnagyobb hátránya az hogy els?kerék meghajtásos, és sajnos nincs benne differenciálzár sem, ráadásul er?sen orrnehéz, ezért ha forszírozott tempójú kanyarban gázt adunk er?sen alul kormányzott, de ha egy picit túlhúzzuk a kormányt és elvesszük a gázt, táncaba vihet? a hátulja, és a gáz finom adagolásával szép, s?t élvezetes íveket produkálhatunk, persze csakis kikapcsolt kipörgésgátlóval, bekapcsolt állapotban ugyanis menthetetlenül alulkormnyzott a gép. Az utastér nem túlzottan, de azért kielégít? mértékben tágas, azels? üléseknek kíváló oldaltarása van, hihetetlen de jobban tarja az embert, mint a Subaru Impreza WRX-ben (az STI-ben nem ültem még). A csomagtartó elég nagy és egész jól pakolható, az utastér különösebben nem variálható, a hátso ülést lehet 2:1 arányan ledönteni, illetve az anyósülést teljesen hátra dötve lehet egész hosszú tárgyakat is vinni. Ami nem tetszett, az hogy nem nagyon lehet olcsó tet?tartót találni a kocsihoz, illetve, hogy nagyon sokat vesztett az értékéb?l, 4 év alatt 800000 Ft-t.
Hibalista
- két oldali tompított, 4 fék betét, kipufogó kilyukadt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 940 Gl | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
