A pénznyel?
Szöveges ítélet
Nos, a Mondeo családunk els? autójaként 1993-ban került hozzánk, 35.000 futott km-rel a motorjában és egészen tavaly ?szig szolgált minket. A verda, b?r kárpit kivételével full-extrás volt.A vásárlást követ? kb. 3 éven át nem volt vele különösebb probléma, bár hozzátenném, hogy a tempomat nagyjából 1 hónapon belül tönkrement és mivel csak horribilis összegért lehetett volna életet lehelni belé, ezt a funkciót végleg mell?ztük. A problémák a fentebb említett 3 év után kezd?dtek el...és gyakorlatilag egészen az eladásig, szinte hónapról hónapra "adták egymásnak a kilincset". Ami tönkrement, meghibásodott listaszer?en ( a teljesség igénye nélkül ):
- H?t?rendszer
- Klíma
- Fedélzeti computer
- Fordulatszámmér?
- Üzemanyag szintmér?
- Ablakemel?k
- Központizár
- Gyújtáskapcsoló
- Önindító
- Teljes motorblokk ( ill. annak cseréje )
- Lengéscsillapítók
- további apró, ámde annál idegesít?bb hibák ( roszdásodás stb. )
Néhány év alatt az autónak gyakorlatilag nem volt olyan része, ami ne lett volna javítva, ne kellett volna javítani. A költségek tekintetében annyira "elszálltunk", hogy amit az autóra költöttünk, abból b?ven lehetett volna egy új gépet vásárolni. A csúcsot mindenképpen az jelentette, amikor a motorblokk leégett, s ezt - akkori áron - kb.150.000 forintért cserélték ki. Persze a költségekhez nagyban hozzájárult az is, hogy a szervízekben nem éppen a legkorrektebb módon kezelték a problémákat.
Ami a pozítívumokat illeti; az autó a maga 136 lóerejével egy igazi er?gép volt, simán vitte a 200-210 km/h sebességet úgy, hogy motorzaj minimális maradt. A nagy motor és súly ellenére a Mondeo pörg?s és dinamikus vezethet?séget kínált. Fogyasztás tekintetében nagy étvággyal bírt, autópályán megette a 11-12 lityit, míg városban f?leg a nyári forróságban még ennél is többet gurított le a torkán. Az autóbels?t maximális igényességgel és izléssel alakították ki; az ülések kényelmesek, a huzat plüss anyaga finom ( ám sérülékeny ), a m?szerfal átlátható és könnyen kezelhet?, izléses formavilággal rendelkezett, bár egy kicsit nyikorgós, kopogós volt. Bár fels?-középkategóriás járm?r?l van szó, a hátsó utasoknak, pont a vastag és tömör ülések miatt már igen csak kucorognia kellett. Az autó formavilágát azonban nagyon eltalálták, igazi dögös, városi ragadozó képzetét keltette.
Sajnos a magas szervízköltségek és a viszonylagos megbízhatalansága miatt ezt az évjáratot nem nagyon ajánlom senkinek. Egyébként, az újabb Mondeók már - állítólag - sokkal jobbak.
Hibalista
- Gyakorlatilag minden elromlott rajta, amit el lehet képzelni.
Ide hordtam szervizbe
Ford Budaörs ( már megsz?nt ). Ott csapták be az embert, ahol csak lehetett. A hibákat az esetek 80%-ban hiányosan, vagy egyáltalán nem orvosolták, nem is beszélve arról, hogy lassan dolgoztak.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Auto Fort. Egy fokkal jobb, mint a Ford Budaörs. Itt is megpróbáltak átvágni, de némi határozott felépéssel és az szalonvezet? helyszínre hívásával gyorsan megtáltosodtak.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | nem volt el?z? autóm | Következő autója? | Renault Megane |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
