A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Maverick (2001)

Maverick 3.0 V6 XLT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ha egyszer belendül...

Szöveges ítélet

Üdvözlet!

Ez egy méltatlanul mellőzőtt autó, de aki szereti az amerikai érzést, annak mindenképpen érdemes megfontolni. Európába 2 féle motorral hozták, az egyik egy 2.3-as négyhengeres 150 lóval, a másik egy 3 literes, V6-os 204 lóval. Ez utóbbival ajánlom, és erről szól az ítélet is. Az XLT pedig a full extrát jelöli. Na ez amerikai full extra, szóval nem egy németes luxusautó, hanem teljesen más. Van hozzá 4 fokozatú automata váltó (3+1 overdrive), börkárpit, bőrkormány, 2 ülésfűtés, középső tároló doboz kb. 12 db CD-nek, ami elé még odafér egy kicsi és egy nagy flakon üdítő is (ezért kivehető a poharas betét - ugye USA kocsi, kóla kultúra :-), egy rakás szivargyújtó aljzat, 4 elektromos ablak, motoros vezetőülés, tempomat, 6-os cd váltós hi-fi a középkonzolban - távrecsegővel a kormányon, hatalmas motoros tükrök, 6 légzsák, motoros napfénytető, automata 4x4 hajtás, 16 collos alufelnik, ködlámpák elől-hátul, és egy szuperül variálható hátsó traktus. Na ez az amerikai full-extra, ami azért ha igazán bevalljuk magunknak, teljesen elég. Ami ott kinn majdnem alap, az nálunk luxusba hajlik.
A kocsi legjobb része a motorja. Nagyon szép hangon gurgulázó USA V6, nem olyan steril, mint a németeké. Ha csak kicsit tapossuk és cruisingolunk vele, akkor a legjobb a gurgulázást hallgatni, a nyomaték már a pincétől megvan. Városban mindent megold 1500-2000-es fordulaton, tehát teljesen nyugodtan lehet vele közelekedni, de inkább szeret 65-70 km/h-ra beállni, mint 50-re, szóval figyelni kell rá. A másik legjobb pont a váltó. 3 sebesség plusz egy 4. overdrive, vagyis kímélő fokozat, amihez békasegge fordulatszám társul. A kocsi üresen 2 tonna, ehhez van 204 lóerőnk. Alapból kettesből indul, majd mindjárt teszi a 3-ast, majd 50-nél beteszi a 4-et. Ilyen stílus melett lehet vele 10 litert is fogyasztani, feltéve, ha finoman gyorsítunk, és nem hajtjuk 110 km/h-nál gyorsabban. Van a gépnak viszont egy másik arca is. Ilyenkor a kezdés: üresben megtúráztatjuk, amit csak 4500-as fordulatig enged, aztán letilt. Na, erre dühbe jövünk :-), és behúzzuk a váltót egyesbe, majd lepadlózzuk...és a gurgulázásból mindjárt V6-os üvöltés lesz, a kocsi nekilódul és úgy kilövi a 2 tonnát, hogy mindenki ámul-bámul. Sajnos az egyes csak 80 km/h-ig (!) jó :-), ezért ott már húznunk kell egy kettest vagy be kel tennünk D-be. Innen is megy rendesen, és folytatja az előrenyomulást. Ha akarjuk elvált, de ha tovább padlózzuk, akkor csak megy, és meg sem áll 200 km/h-ig, ahol "letilt". Na, tehát, az pedig úgy megy, hogy 200-nál rakja a 4. overdrive fokozatot, amiben már nem gyorsul tovább. Szóval jellemző a motor erejére, hogy a teljes sebességtartományt csak 3 fokozattal fedték le. (Nem is értem minek fejleszt a Lexus 8 fokozatú váltót?) A maximum, amit meg lehet vele itatni, az kb. 25-30 liter/100km, és ezt úgy, hogy pályán 200-zal tépünk, teljes terheléssel (ez már több, mint 2.6 tonna!). Ilyenkor az ember legszívesebben a nyugtatóért nyúlna, mert szemmel láthatóan ereszkedik a benzinszintmérő mutatója! De ha volt nagyhangú utasunk, nem baj, a motor ilyenkor túlüvölti egy jó kis kick-down-ra, és megy a vonat.. :-) A minimum meg 10 liter, ahogy már írtam, de átlagban benn lehet maradni 15 liter körül. A városi boyracerek is bámulnak meg a többi kocsi is, amikor megérkezik mögéjük a nagyvas. Szóval a hajtáslánc kiváló, és élvezetes. A futómű úgyszintén kiváló a sok lengőkarral. A fékek is jók, bár mivel az automatán nincs motorfék, ezért kemény 50000 km-t ki is bírnak, aztán jön a csere tárcsástul. Na még a váltóhoz annyit, hogy Winkler Úr Toyotájához hasonlóan ezen is van a váltógomb oldalán egy "overdrive off" gombocska, amivel észrevétlenül hüvelykujjal kikapcsolahatjuk a 4-et, vagyis betehetjük 3-asba mondjuk lendületes autózáskor. (Szóval még nem halt ki a megoldás :-) Ez akkor jó, amikor főúton 160-nal tépünk és elérünk egy emelkedőt. Az a csodálatos, hogy észrevétlenül kapcsol, és az utasok csak a motorhang emelkedését veszik észre. Úgy le lehet tolni vele bármelyik prémiumszedánt, hogy a tükörben is eltűnik. Eközben a motor alig forog 3-4 ezret. A 200-at bárhol eléri, nem kell neki autópálya.
Na, a tempomat nagyon jó, de sajnos csak 50 km/h felett kapcsolhatjuk be. A hifi szépen szól, a bőrülések kényelmesek, jól tartanak. A lámpák nagyon jól világítanak, a kormányzés kicsit túlszervósított, úgy kell bemasszírozni a kanyarokba, ha gyorsan megyünk, de tényleg. A fekvőrendőrökön gázzal szoktam átmenni, azokat meg se érzi. A futómű sokkal jobb, mint némelyik sportos középkategóriás kocsié, mert itt 2 tonnával bánik el a sok lengőkar. A 4x4 nagyon jó, bár külön meg kell tanulni kezelni. Télen lehet igazán állatkodni vele. Az ember a havon lepadlózza, a kocsi bevált egyesbe, és kipörgeti a hátsó kerekeket (mert alapból hátul hajt!) majd utána ha kell, ráküldi a hajtás egy részét az elsőkre. Namost ha jól éreztem havon, kick-down-ra egyenesben egy pillanat alatt küld előre is nyomatékot, és ekkor 4 kipörgő kerekünk van, és mászik előre a nagyvas. Kanyarban egy pillanattal tovább vár mielőtt előre is megy nyomaték, aztán úgy berántja az ívre az elejét, hogy ellenkormányozni kell. :-) Igen jó móka, akkorákat lehet vele bródszájdolni, mint egy busszal, de közben nem dobja el a seggét végleg, mint egy BMW vagy Merci, csak rajzolom a nyolcasokat a hóba a parkolóban. :-D
Terepen is voltam vele, nagy huplikon, sárban, vízben is elment, a motor ereje meg a 4x4 sok helyről kihúzza, feltéve ha van rajta komolyabb terepgumi, és nem ássuk el magunkat. A 2 tonnának köszönhetően nehezen borul, inkább oldalazva is, de lecsúszik a hegyről (na ilyenkor ne legyen kő a kerék útjában, mert akkor borulunk!).
A belső térben osztva dönthető a hátsó ülőlap és az üléstámla is, és ekkor sík felületet kapunk. Két ember simán befekhet aludni hálózsákban és még a válluk sem ér össze. Elvisz a 120 literes, fekete kukazsákból 8-10-et telerakva, ez több, mint 1 köbméter, persze nem plafonig, csak úgy lazán beállítva. Ja, a hátsó ajtó olyan nehéz, hogy egy nő alig tudja lecsukni, még egy férfi is csak 2 kézzel, ja, és a hátsó ablak is külön nyitható, szóval nagyon praktikus. Nem mellesleg lazán elhúz egy nagy lakókocsit is, simán tartja vele a 140 km/h-t, szóval erős a gép és masszív.
Újonnan volt 10 milla, használtan 4 évesen már csak 4-5 milla, de a nagy motoros kocsik mind ilyenek. Élvezetes, hatalmas, és egy praktikus, óriási, luxusba hajló kombi meg terepjáró egyben. Egyszer élünk!

Hibalista

- A kötelező szervízeken kívül semmi baja nem volt, csak a féktárcsacsere, meg 2 db csavar kihullott az utastérben a középső tárolódoboz oldalából, de azokat visszatettem. Nagyon megbízható a gép.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Maverick 2001

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)