Egyedi amerikai tank
Szöveges ítélet
A Ford Maverick-hoz tettem, mert sajnos még saját típuskategóriája sincs a listában.
Magyarországon ebből az autóból van kb. 20-25 db. Még ismeretlen, és ráadásul ezért mindenki megnézi, rácsodálkozik. USA-ban nagyon elterjedt, jó ára van, ár-érték aránya nagyon jó. Pl. a taxik nagy része New York-ban már ilyen autó.
Hibrid meghajtású SUV, kompakt terepjáró. 40-50 km/h-ig a 90LE elektromotor hajtja, néma csendben. Félelmetes érzés némán gurulni egy terepjáróval, és tudni, hogy akkumulátorokról megy az egész, az olajipar meg éppen lapíthat. Menet közben automatikusan lekapcsolja a benzinmotort 50 alatt, és finom pedálkezeléssel 10-15 km-t is el tudsz menni csak elektromotorral, például budai rakparton araszolva no benzin, csak az elektronok. ;-)
Létezik már konnektorról tölthető változata, 5-6 óra töltéssel elmegy 60 km-t, csak elektromotorral. Na, ez már a jövő. Egyébként 130 LE-s benzinmotor van még hozzá, így kb. összesen 170-190 LE-t tud leadni, a benzinmotor 2300 cm3-is.
Kényelmes autó, élvezet vezetni, amerikai logika szerint nagyon jól kiszolgálja a sofőrt, és persze mindent kijelez, villog.
Kb. 2-3 hónap, míg megszokod a menettulajdonságait, 2005-ös Ford Mondeo kombiból ültem át (magas építés, 4x4 kerék állandóan, elektronikus automata váltó, tempomat).
Istenné kellene avatni, aki kitalálta az automata váltót, budapesti dugóban óriási adomány, azóta sokkal jobban viselem a dugókat, hogy nem kell 1-2-üres között váltogatni, és 50x kuplungolni 50 méteren.
Terepjáró képessége: egy négykerekes traktor. Bevisz a méteres hóba, és kihoz, csúszós úton tapad, terepen megy, mint a tank.
Magas építése miatt átlátni a forgalmat, nem az előtted lévő csomagtartóját vagy rendszámát nézed, jó érzés, hogy messze előre látsz, tudod, mi van elől, hol van dugó, leállás, 10 autóval előre látod, ki fékez már, hol van gikszer. Szerencsére nem az a brutálisan nagy terepjáró, közepes, még elfogadható méretű autó.
Nem egy robbanékony sportkocsi, sztrádán max. 140-150 km/h szeret, de nem is kell több már, emelkedőn hajlamos legyengülni, vissza kell kapcsoltatni az aut. váltóval.
Az elektronikai rendszere érzékeny, minden hibát vagy lehetséges gondot kijelez előre, minden része a kocsinak elektronikai érzékelővel van összekötve.
Beltere kényelmes egy 4 tagú családnak, csomagtere közepes, felfelé jól pakolható, hátsó ülései osztva dönthetőek. Nekem bézs és szürke a beltere, nagyon elegáns, de többször kell tisztítani, mint a feketét.
Tekintélyes, markáns, egyedi megjelenésű kocsi, szép, arányos formája van, amerikásan szögletes kicsit, még sokszor rácsodálkozom, hogy megnézik, megállítanak a parkolóban, kérdeznek róla.
Először nagyon vegyes benyomásaim voltak róla, aztán megszerettem, és alkalmazkodtam hozzá kicsit én is, elvégre nagy, magas terepjáró, nem lapos szériaautó.
Néhány videó youtube-ról:
http://www.youtube.com/watch?v=qPH7NZsxsH8
http://www.youtube.com/watch?v=3zxRwFMIAyQ
http://www.youtube.com/watch?v=IjfisnZuTM4&feature=related
Hibalista
- Gumicserénél lekapták a légnyomás érzékelő szenzort - a gumiszerelő figyelmetlenségéből. - Vmelyik keréknél kis, szakaszos nyikorgás nagy fékezés után 2-3 percig. Vszleg fékbetét. - Tanksapka cserénél kijelzett az elektronika, hogy a gyárit vissza kellene rakni, kedves sofőr.
Ide hordtam szervizbe
Érden, megbízható szerelő, Escape Hybrid specialista
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo kombi, 2005 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |