Szebb, mint a RAV4, de sajnos Ford
Szöveges ítélet
A korábbi autómat, amit nagyon szerettem azért cseréltem le, mert akkoriban kezdődött az agyhalál, hogy a dízel autókat ki fogják tiltani a városokból és én nem szerettem volna, ha ezért hátrány ér. Utólag belátva ez elég rossz döntés volt, egyrészt, mert olcsón tudtam csak eladni az amúgy meghafull felszereltségű alig 100e kilométer futott hibátlan autómat, másrészt azóta sem tiltották ki egyetlen városból sem a dízel autókat.
Teljesen elektromos autóhoz 2021 – ben még elég nagy bátorság kellett, ezért tölthető hibrid autókat kerestem. A választék ekkoriban elég gyér volt, a VW Csoport, a Hyundai/KIA mellett még a PSA – nak voltak modelljei, de ezek kismotoros turbófeltöltős változatai robotizált váltóval (talán a PSA EAT8 – al) még ma is mókásnak tűnnek. A Ford a Toyota licenszre építve előbb jött ki a tölthető verzióval, mint maga a Toyota, ezért elkezdem utána olvasni és elmentem több tesztvezetésre is. Sokat hezitáltam, a Kuga ülései nagyon kényelmetlenek, a belső kialakítása egy Focus – é és olyan extrák nem voltak rendelhetők, amit az előző autómban megszoktam és szerettem végül egy A betűs lízing cég leírta azt a számot, amit kértem így megrendeltem. Olvastam itt lelkes véleményt erről az autóról, hát én jót csak annyit tudok mondani, hogy a motor/váltó (amihez a Ford - nak semmi köze) az tényleg jó, minden más egy kalap szar. A mi történetünk ott kezdődött, hogy az átvétel után 5 nappal már vihettem vissza a kereskedésbe, nagyobb tempónál olyan vibráció volt az autóban, hogy az ülések zörögtek az autóban. A gyári continental abroncsból kettőt cseréltek, mert szálszakadtak voltak. A csere azonban nem javított a problémán maradt a vibráció. Ez után egy hónapot töltött az autó a szervizben, bevizsgálták de annyival sikerült a problémát lezárni, hogy a vibráció mértéke határértéken belül van. Azóta megszoktam, jobb nem lett. Pár hónapja azt tapasztaltam, hogy kormányzás valahogy más lett, sávközépen tartáshoz lényegében rángatni kellet a kormányt, ami hosszabb utaknál kifejezetten idegesítő és fárasztó. A szervizben bevizsgálták elintézték azzal, hogy kapcsoljam ki az aktív kormányzást és jó lesz. Nem lett jobb. Van e mellet egy családi Kodiaq és a feleségemnek egy szintén PHEV Niro furamód azokkal nincs ilyen probléma, de ezt is megszoktam. Olyanokért nyilván nincs okom háborogni, amit a vásárláskor elfogadtam, de azért megemlíteném, hogy a rugózása nagyon kemény, ráz minden úthibán és sajnos a kerekek felől jön is a dübögés ilyenkor, zörög belül minden, a hátsó biztonsági öv csatt folyamatosan kalapálja az ülés melletti műanyag elemet, a „prémium” hifi inkább csak dübörög, az ablakok néha nem zárhatóak csak 3-4 próbálkozás után (így pl., ha a távirányítóról zárom a tetőt és az ablakokat, akkor érdemes ellenőrizni, mert van, hogy lent marad), a Vignale „bőr” üléseinek az alsó rögzítései leválnak, ami a combhajlatban karistolja a lábamat, csak elektromos módban a klíma nem hűt rendesen, ha a gyerek a hátsó olvasó lámpát felkapcsolva hagyta, akkor azt nem lehet ám csak úgy lekapcsolni a már lezárt autónál, ehhez újra kell indítani és csak utána lehet kikapcsolni, nem lehet az amúgy rettentő lassan működő applikáción a hűtés/fűtést előre beállítani csak, ha az autó a töltőn van, autópályán a motorháztető úgy libeg, hogy rettegek, hogy mikor repül le. Ami jó az váltó, az autó amúgy elég dinamikus, de nagy kanyarokat nem bírja, mert nehéz mint a sár, az adaptív LED jó, az elektromos hatótáv jó időben tudja az 55-60 kilométert, télen ez egy 10-el kevesebb, a kijelző jó, de nem lenne baj, ha lehetne konfigurálgatni. Én nem vártam meg a négyéves lízing végét, kértem, hogy cseréljünk, azt gondolom, hogy ha egy ilyen autó annyiba kerül, mint egy Tesla, akkor ne kelljen kompromisszumokkal együtt éljek. De ez egy Ford és én azt tapasztaltam, hogy nagy a kabát ennek a gyártónak, nincs tapasztalata se a hibrid, se az elektromos autók terén, a szerviz sem igazán tudott/akart segíteni ezért megrendeltem helyette a Model Y – t. Én nem akarok senkit lebeszélni erről a modellről, lehet, hogy az enyém még egy első szériás darab és időközben javítottak rajta. Mi agglomerációban élünk, tökéletesen megfelel a hatótáv egy fővárosi oda-vissza út során, amúgy hosszabb utakra ott az erős motor jó fogyasztással, külföld is abszolválható, de itt inkább már a csomagtartó mérete a szűk keresztmetszet. Ha csak a mi kis városunkban használom van, hogy hetekig nem indul el benne a benzinmotor. Az elmúlt évek során szerencsére több alkalommal is részt vehettem autó teszteken, így ki tudtam próbálni a RAV4 PHEV – et, ami kicsit nagyobb, erősebb, de még mindig ronda, a Mazda CX60 hatalmas autó, de belül nem tágasabb és a robotizált váltója nagyon rossz, a KIA Sorento nagy, de hiába a turbós motor gyenge, a robotizált váltója ennek is rossz, a DS7 az valami rettenet és ezek is valamint a hasonló méretű de már elektromos autók is mind csak drágábbak, tehát, ha innen nézzük ez egy jó választás, ha együtt tudunk élni a hibáival. Én passzoltam.
Hibalista
- Gyári hibás Continental gumiabroncs, ablakemelő, üléskárpit.
Ide hordtam szervizbe
Ivanics - Méhész utca
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | C4 Picasso 2.0 HDi EAT6 | Következő autója? | Model Y |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
