A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Kuga (2019)

Kuga 1,5 benzin Ecoboost 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ford KUGA - Az újdonság (kényelmetlen) varázsa

Szöveges ítélet

Réges-régen volt egy benzines autóm. Egy 2 literes, benzines Ford Sierra. Aki ismeri, tudja, hogy miért szerettem. Nagy hely, erős motor, kényelem, miegymás. Aztán vettem egy Mondeo MK II-t. Ez is benzines volt, de csak 1,6-os. Érződött is rajta a gyengeség. 20-adik évében járt, amikor döntés született: Cserélni kell! Alacsony autó nem kell, nem leszünk fiatalabbak. Legyen SUV! Az összes európai márka és a távol-keletiek is excel-be kerültek, aztán végül minden okoskodás ellenére gyors döntés született. KUGA. Miért? Márkahűség? Áh, dehogy. Hiszen egyéni konfigurációra már nincs lehetőség, de van év végi készletkisöprés kedvezményekkel. és egy héten belüli átvétel. Szóval: Ford Kuga, 1,5 benzin, Ecoboost, Business.

Az autó másfél hónapos. Megtett km: 1800 km. Vegyes használatban fedélzeti computer szerinti átlagfogyasztás 8,9L/100km. A tényleges matekot nem számoltam. Nyers motor, óvatos voltam vele. Lassan véget ér a „bejáratós” korszak. Lehet majd szintet lépni.

Mi van benne? Tolatóradar hátul, Sync3, ülésfűtés, kormányfűtés, elöl - hátul ködlámpa, elektromos kézifék, visszagurulás-gátló, hangvezérlés, tempomat, fűthető első szélvédő és külső tükör, start-stop rendszer, multi-funkciós kormány, esőérzékelős ablaktörlő, állítható kormányoszlop. (biztosan kimaradt még valami)

Mi hiányzik? A kormányfűtést, a visszagurulás-gátlót, a start-stop rendszert és a fűthető tükröket bármikor elcserélném egy első parkoló-radarért. Valamint elviselnék még egy vonóhorgot is. Na, nem utánfutó rángatás miatt, hanem kerékpártartót rászerelni.

Ami tetszik: tolatóradar hátul, hangvezérlés, fűthető első szélvédő.

Ami az agyamra megy: start-stop rendszer. Ez egy hülyeség, de lehet, hogy csak én nem érzem ennek a szükségességét. de indítás után rögtön kikapcsolom.

Tapasztalatok:
A helykínálat bőséges. Elöl is, hátul is, a csomagtartóban is. Hátsó ülésen zárt térdekkel tudok ülni a 190 cm-es magasságom ellenére is. Mindeközben a 191 cm-es fiam az előttem levő ülésben kényelmesen, szinte nyújtott lábakkal ül.
Motor erős, jól gyorsít. Nyílván ennyi idő után még nem volt megnyaggatva, de a 150 LE-höz tartozó nyomatéknak a hétköznapokban elégnek kell lennie.
Váltó pontos, kényelmesen, rövid úton kapcsolható.
Futómű: Kicsit kemény, de nem kell citroenes lágyságot várni.
Egyértelmű, nagy hatásfokkal működő fékek.
Fűtés-klíma: kétzónás, tehát kiváló.
Kormányozhatóság: Meglepően kicsi íven képes fordulni, így van bőven helyem a jobb oldalon, ami még kihasználatlan. Viszont nagyobb sebességnél hajlamos kifelé terelni az orrát. Ez egy kicsit zavaró. Az íven tartáshoz meglepően nagy erő szükséges. Ezt szoknom kell.
Kényelem: Mindenhol jól állítható, stabilan tartó ülések. KIVÉVE a vezető oldali ülést. Ez hatalmas csalódás! Másfél hónap alatt nem sikerült beállítani az ülést úgy, hogy
1. az ülőlap megfelelő távolságra legyen a pedáloktól, és közben
2. a kezeimet kényelmesen tudjam a kormányon tartani úgy, hogy a karjaim ne fáradnának el, és a háttámla dőlésszöge is megfelelő legyen.
3. a háttámla oldaltartása kemény, de keskeny. Emiatt összenyomja a vállaimat, és ezért görnyedten ülök vezetés közben,
4. az ajtó kartámasza messzebb van, mint a középső könyöktámasz, tehát „lóg” a bal vállam,
5. az ajtó kartámasza hátrafelé keskenyedik, emiatt a könyököm lecsúszik a kartámaszról,
6. az állítható kormányoszlop tengely-irányban nem húzható ki eléggé. Emiatt van az 1-2-3 pontból adódó probléma.
7. Az első ülések háttámláiból kispórolták az alsó csigolyákat megtartó vízszintes deréktámaszt.
Persze, lehet, hogy csak én vagyok igényes a vezetés közbeni kényelem fogalmát illetően, de ez a „kényelem” sajnos 6,5 M Ft-ért kevés. Lehetne mondani, hogy arra van a tesztvezetés, hogy kiderüljenek ezek a hiányosságok, de ezek nem derülnek ki 10-15 km futás alatt.

Szerviz-tapasztalat még nincs, viszont néhány negatív vélemény ellenére nekem kellemes meglepetés volt az Ivanics-kereskedés értékesítőjének segítőkészsége, udvariassága. A szerviz áraival majd később szembesülök.
(up-date: 1500 km utáni olaj + szűrőcsere 24 000 Ft, szervizes infó alapján az egy év utáni kötelező szerviz mai áron kb. 55 000 Ft)

Összegzés:
1. A fentiek miatt nem javaslom ezt a modellt magas embereknek.
2. Remélem, hogy a fogyasztás idővel becsúszik a 7,5 L/100 km alá, mert ez a kb. 9 L egy kicsit sok a 20 éves kopott motorú Mondeo 7-7,3 L-es fogyasztásához képest
3. A kényelmetlen vezető oldali pozíció miatt ez a kocsi biztosan nem fog 20 évig szolgálni engem. (10 évet sem). Ám ettől függetlenül nagyon kedvelem.

És végül egy kérdés, hátha olvassa egy illetékes is:
Ennyi pénzért miért nem lehet magyar nyelvű menüt rakni az elektronikába? Miért kell a Sync 3-ban „szórakozni” az angol, és még ki tudja milyen „egzotikus” nyelvekkel? Mert pl. a telefon hangvezérlése elég érdekesen kezeli a dupla mássalhangzós hangokat. Valamint gondolom azt is, azért van a fed. comp.-ben pl. navi, hogy ne kelljen a telefon Vaze-ját (Google Maps-ét) tükrözni a kijelzőre. Akkor??? Nem lehetne egy magyar nyelvű verziót felpattintani egy visszahívás keretében? Netes fórumokon mindenki anyázik a magyarítás hiánya miatt. Felhasználói kezdeményezés kell? Én támogatom. Máris eggyel több szavazat!

Sokat gondolkodtam, hogy hány csillagot (min.1 - max.5) adjak erre a modellre. A fentiekből is látszik, hogy a megelégedettségem tkp maximális lenne, ha a vezetőülés ergonómiájának fejlesztésére még egy kicsit több időt fordítottak volna. Nekem megért volna még 2-300 ezer Ft többletet. A Sync3 pedig idővel csak-csak megoldódik.

Felszereltség: 4
Helykínálat: 5
Motor: 5
Váltó: 5
Fék: 5
Futómű: 4
Fűtés: 5
Kormányozhatóság: 4
Kényelem: 3
Sync3 3
Fogyasztás: 3

Hibalista

- Még semmi javítani való. Eddig egy olajcsere volt.

Ide hordtam szervizbe

Ford Ivanics, Székesfehérvár

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2019
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Mondeo II Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Kuga 2019 (2021)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)