A nagy egymásra találás
Szöveges ítélet
Az autót úgy vettem, hogy előtte csak videókat, teszteket láttam illetve olvastam róla. Még csak nem is vezettem. 10 másodpercre tudtam beleülni, mielőtt kidobtak volna (járványzárlat volt). Éppen gondolkodtam valamikor dec-jan hónapokban, hogy hova tegyem a pénzt és úgy döntöttem, hogy energiába tolom. Rendeltem a háztetőre napcellákat és az aktuális autócserét 1 évvel korábbanra hoztam. Nyolc éves Swift-et éreztem kicsinek és hangosnak (na.) Megjegyzem a Swiftnek semmi baja nem volt 110.000 km-en keresztül 3 kisebb izzócserét leszámítva. Jól megvoltunk, jó volt benne, hogy minden parkolóba be tudtam állni, de kellet valami komolyabb. Inkább kombiban gondolkodtam pl. Mazda 6, de annak nem volt konnektorosa és a támogatás, az támogatás.
A konnektoros hibrid azért kellett, mert a közeli célpontok tisztán árammal elérhetőek, nagyobb utakra, meg ott a rendes és tisztességes 2,5-ös benzinmotor.
Az autót február végén rendeltem és június közepén vettem át. Eddigre felkerültek a napcellák is, már csak át kell vennie a szolgáltatónak és mehet az elektron a kocsiba bele. Németországban élek, elvileg elég gyorsan megy ez.
Az autóval elégedett vagyok. Teljes felszereltséggel vettem (Vignale), kivéve hamutartó. Ha van áram az akkuban, akkor a teljes teljesítményt le tudja hívni, ami 225 LE. Ez nekem bőven elég normális, időnként dinamikusabb vezetéshez. Ritkán megyek 160-al, inkább 140 környékén pályázok itt is. Kipróbáltam a 2000. km környékén a 200-at, hamar elérte. Nem tudok indokot találni több lóerőhöz ill. nagyobb nyomatékhoz. Ez pont úgy jó, ahogy van.
19 colos felnivel vettem - a 20-tol tartottam a feszes rugózás miatt. Ez is bevált. Nem imbolyog, stabilan fekszik az úton, végig jól érzem benne magam. Természetesen a rugózás feszesebb mint sok más esetben, de nem zavaró macskakövön sem.
A tesztekben említettek még pár dolgot a rugózáson kívűl, mint pl. ülések, műanyagok minősége, stb.
Azt tudni kell, hogy nem prémium autónak van gyártva, de a Vignale felszereltség próbál ebbe az irányba kacsintani. Az ülés nekem és egyetemista gyerekeimnek kényelmes elől és hátul egyaránt, a csomagtartó mérete elsőre megfelelőnek tűnik, ha esetleg nem, vettem kereszttartót a tetőcsomagtartóhoz.
Nagyon tetszik, hogy csendes. Hangtalanul suhan és az autópályán néha felmordul a motor, majd elhalkul. Nagyon király. Számomra jól átgondolt sok felesleges sallangtól mentes autónak tűnik. A panorámatető nyílása lehetne egy leheletnyit nagyobb és igen, ja, jó, hogy eszembe jút: vezessék ismételten be az inkvizíciót és dobják mágjára azt, aki a kalaptartónak nevezett vízszintes szúnyoghálót, vagy mi a bánatot tervezte. Értem én, hogy a hátsó üléssor előretolható és/vagy hátradönthető tehát kell a rugalmasság, de ez katasztrófa.
Kipróbáltam minden vezetéstámogatást. Működnek. Eddig 2.000 km alatt 1 esetben tévesztette el az intelligens tempomat a sebességtáblát. Sávtartás, vészfékezés, sebességlimit, dugóasszisztens, mind-mind teszi a dolgát.
Sima konnektorról 5,5 h alatt töltöm fel 14kWh-val, jelenleg kb 70+ km-t tud vele megtenni városban úgy, hogy a kinti hőmérséklet 15-25 között ingadozik. Mentem vele nagyobb utat úgy, hogy nulla töltöttséggel indultam el. Ebben az esetben 5,5 liter körül volt az országúti + kevés autópálya benzinfogyasztása. Természetesen minden lassításánál tölt.
Úgy érzem, hogy jól egymásra találtunk, én nagyon elégedett vagyok vele. Nem vagyok autómániás, használom oszt ennyi. Nem hasonlítom a Swifthez, mert nem lehet, egészen más világ természetesen. A saját helyén viszont ott van. Újabban nem adnak valamiért motortakaró műanyag izét (átvételkor feltűnt a hiánya), de szóltam az eladónak, hogy az nekem hiányzik és postán utánam küldött egy újat 3 nap múlva.
-----------------------------------------
Ma van 2022.01.09. Közben mentem az autóval egy "keveset", így az óra állása 16800 km. Túl vagyunk 2 nagyobb, családos utazáson és egy csomó város környéki és városi használaton.
Pöpec autó, kényelmes, megbízható. Elég nagynak bizonyult a csomagtartója, kellemes a fogyasztása. Nincsenek konkrét számítasaim. Számomra az a lényeg, hogy a helyi közlekedés kijön tisztán árammal, amit leszámítva a téli hónapokat, teljes mértékben a tetőről hozom le.
Most télen más adatok jelentkeznek, a hőmérséklet 0-5 C közötti. Egy töltéssel 50+ km-t tud menni. Amennyiben a fűtés, kormány- és ülésfűtések is be vannak kapcsolva, akkor jóval kevesebb. Nem mértem, de nyilvánvaló. Sikerült párszor a parkoló-automatikát kipróbálni és nem vagyok biztos benne, hogy nekem jobban sikerült volna beállnom. Lehet, hogy sűrűbben fogom használni. Minek tornászni a volán körül, ha nem muszáj?
Panasz, hiba eddig még nincs. Maradok az eredeti véleménynél. Nagyon elégedett vagyok.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | passz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
