Vagány családi autó
Szöveges ítélet
Korábbi autóm egy Mondeo volt, amivel nagyon meg voltam elégedve. Ezért eredetileg szintén egy ilyen típust terveztem vásárolni, de elcsábultam. Kipróbáltam pár SUV/Crossover típust, és utána egy „hagyományos” sedan-t már nem éreztem olyan izgalmasnak. Unalmas volt, hiszen kb 10 évig ugyanilyenben koptattam az ülést. Ráadásul városi életet élek, a korábbi autómat túl nagynak éreztem a belvárosban. Az új Mondeo erre még ráteszt +20 centit, ez sok. Ezzel szemben, a Kuga a maga 4,54 méterével jelentősen rövidebb (kb 40 cm), viszont belül a térérzet megfelelő. Kellően tágas, igazi családi autó.
A gyerekek nőnek, az ő igényeiket is ki kell elégíteni: Hátul is nagy ahely, a hátsó üléstámlák dőlése állítható ez nagyon tetszik nekik, és ami a legfontosabb, van a hátsó üléssorhoz is szellőző rostély. Ez a korábbi nyűglődések miatt peremfeltétel lett.
Az új 2017-es modellben sok minden része az alapfelszereltségnek: Alapból jár a navigáció, automata kézifék, automata vissza gurulás gátló, start-stop rendszer, kulcs nélküli indítás, hang vezérlés stb. Így ebben a kategóriában a Kuga tűnt a legjobb vételnek.
A tesztvezetésnél döntöttem el, hogy ez kell nekem. Más konkurens típusokhoz képest sokkal izgalmasabb volt vezetni. Nagyon jó a futómű, igen erősnek ható motor, vezetés közben folyamatos volt a mosoly az arcomon.
Július végén vettem át az autót, azóta 10ezer kilométert vezettem vele. A fogyasztása városban dugózva 9,5 liter, ami teljesen megegyezik a korábbi két literes autómmal, annyi különbséggel, hogy ez kb 300 kilóval nehezebb. Országúton 5-6 liter, autópályán 7 - 7,5 liter az átlag. Tekintve az autó súlyát ezt én jónak tartom.
A motor nagyon halk, persze gyorsítsál szépen hallani, ilyenkor nagyon sportos benyomást kelt, mintha legalább egy hengerrel több dolgozna.
Gyakorlatilag egy benzines motort gyártanak hozzá, a pénztárnál lehet fizetni a lóerőkért:
A maximális nyomaték 240 Nm, amit 1600-as fordulattól lead. Az alapárban a 120 Le-változat van, ebben 3000-fordulaton szabályoz le a számítógép, addig ezt az értéket folyamatosan tartja.
Az általam választott 150 Le változatnál 4000-es fordulatig van meg ez a nyomaték 200ezer forintos felárért. A legerősebb 182 Le változat 5000 -es fordulatig tartja ugyanezt.
Nyilván vezetési stílustól is függ, de én 4ezer fölé ritkán pörgetem a motort, nem életszerű, (ha csak nem versenyzel a piros lámpánál) de a 3-4ezres tartományt gyakran használom, ezért választottam a 150 Le-ős változatot, és nem bántam meg. Egy másodpercet ráver gyorsulásban az előző autómra úgy, hogy ez ahhoz képest egy „tank”.
Autópályán 170 ig erősen húz, onnantól érezni, hogy a légellenállása magas, de azért teszi a dolgát. 180-as tempónál sem hangos, nyugodt utazósebességnek tűnhet annak, aki szert száguldozni. (De ez nem én vagyok, és a végsebességet sem próbáltam ki, ami 200km/h)
A városi lét sokkal élhetőbb ilyen dimenziók mellett. Ebben sokat segít a parkolási segéd is, ami a „körberadar” mellé gyakorlatilag ingyen jár. Olyan helyekre is beparkol, ahova én meg sem próbálnék. A fekvőrendőrök, a rossz minőségű utak, vasúti átkelők mintha nem is alattunk futnának, alig érezni ezekből valamit.
Megfigyelhető, hogy egy átlag autó lényegesen lassabban tud ezeken átkelni biztonsággal, mint egy ilyen SUV. Nyilván ehhez köze van a viszonylag nagy kerekeknek, ennek egy hátránya van: elég drága a gumi ebben a méretben.
A csomagtartó bőséges, bár a hivatalos adat nem tűnik soknak: 456liter. Viszont a hátsó üléssort a gyerekeim szinte függőleges pozícióban használják, így máris több hely van pakolni. Arról nem beszélve, hogy a magas autó (170cm) engedi, hogy hosszú utakra lényegesen többet pakoljunk a névlegesnél. Magam is meglepődtem mennyi mindent be tudtunk pakolni nyaralásra.
A belső tér tágas, de a műszerfal elég megosztó. Az anyagok minősége látszatra kevésbé de tapintásra jók, sok bőrfelülettel, de nem ez az erőssége az autónak. Ennél vannak szebb belsők is ebben a kategóriában. (De alapvetően nem bútort választunk ilyenkor a nappaliba, hanem autót használatra.) Viszont ergonomikus a kialakítás, minden kapcsolónak kijelzőnek a helye pontosan és jól ki van találva. A színvilág is nagyon tetszetős, bár elsőre fura az a kék alapszín. Az esti fényei nagyon barátságosak, megnyugtatók. Talán a tempomat gombjai lehetnének kézre állóbbak.
A szellőztetés maximumon kicsit hangos, az elején zavart, korábban nem ehhez szoktam. Továbbá a szélvédő párátlanítás sincs túlbonyolítva, és hideg motornál nem működik. A sebességváltója elég barátságos, könnyen „betalál”, ez kellemes meglepetés volt.
Maradtam a gyári alap hifinél, nem bízom már a Sony-ban, felárként 140ezret kérnek érte. Jól döntöttem, a gyári hifim jobban szól, mint a korábbi kocsimban a feláras Sony hifi. A menü egyszerű, gyorsan tanulható, a telefon kapcsolat tökéletes, a hang vezérlés nagyszerű, azóta nem is használok gombokat, csak ha nagyon muszáj. Egy csalódás van, az Apple Carplay: Ettől lényegesen többet vártam, a Ford gyári megoldásai használhatóbbak.
Vannak extrák amik, ha hasznosak már nem mond le róla az ember, a következő autójába is kell: Nálam a téli csomag ilyen. A technika fejlődik manapság ebben a csomagban már a kormányfűtés is benne van, illetve három fokozatú az ülés fűtés.
Összességében jó választásnak tartom, ár érték arányban a kategória legjobbja szerintem. Tökéletes családi autó úgy, hogy közben van egy kis vagánysága a hétköznapokban. A család minden tagja imádja.
30000 km után:
Gond nélkül teszi a dolgát.
Egy 3600 km -es nyaralást 4 fővel teljesen megpakolva kb 7.2 literes átlaggal hozta.
Hibalista
- Egyik indexlámpában láttam vízcseppeket, de ezt szó nélkül cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi BP 11. kerület
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Még nem tudom.. talán egy új Kuga? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |