A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Kuga (2013)

Kuga 1,5 Ecoboost turbós-benzines 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető FORD Kuga 1,5 ecoboost!

Szöveges ítélet

2017 augusztus végén kaptam meg a Ford Kuga 1,5 Ecoboost Business kategóriájú turbós-benzines kocsimat. Előzőleg egy Opel Antara 2,2 diesel hasonlóan SUV kocsim volt. A váltás oka legfőképpen a részecskeszűrő okozta tisztogatás miatt történt. Ettől függetlenül nagyon jó kocsi volt az Antara is. Hozzátartozik, hogy nagyon keveset hajtok az autóimba. Legfeljebb 10-12 ezer km évente. Kár talán ezért a dieselek felárát kifizetni. Megjegyezném nem is könnyű manapság egy diesel autót eladni. Biztosan érezhető lesz a későbbiekben a mostani Ford hasonlítgatása az Opelhez. Talán ez nem baj.

A különbség a kettő autó között 1-2 cm az Opel javára. A Ford tömege azonban csaknem 400 kg-al könnyebb. Többnyire a Fordot tartják külsőre szebbnek. Ez ugye szubjektív dolog. Nekem külsőre inkább talán az Antara.
Beülve azonban kellemesebb a kép. Szebb és komfortosabb anyagok. A minőségi érzet jobb. A futóműve egyértelműen jobb. Stabilabb az autó és ennek ellenére sokkal kulturáltabb, csendesebb a talajhibák elnyelése. A kormány is precízebb. A váltó kicsit hosszabb úton működik, de pontosabb és vajszerű.

Eddig rendben, de mi lesz a motorral?
A félelmemet a kisebb teljesítmény és dizeles nyomaték hiánya jelezte elő. Féltem a lényegesen magasabb fogyasztástól is.
Nos meglepődtem. A nyilvánvalóan lényegesen csendesebb turbós motor 1500-as fordulatszám felett meglepően agilis. A nyomaték hosszan rendelkezésre áll. A gyorsulása remek. A mérés alapján jobb, mint az Antará-é. Kicsit ugyan munkásabb a feladat ennek elérése, mert pörgetni és váltani kell, ha szeretnénk gyorsulni. A fogyasztás ilyenkor persze nagyon magas. Ha azonban normálisan használjuk a fedélzeti számítógép alapján 7,1 l/100. Ez több, mint jó még akkor is, ha csal a komputer. (0,6-0,7 literrel ez magasabba valóságban), de még nagyon nyers azért ez a motor. Megjegyezném az új kocsi átadása után alig jutottam el az első benzinkútig (3 km). Itt aztán a 60 literes tankba sikerült belepréselnem 63,3 litert. No akkor most a tank vagy a kút? Mindenestre egy 100 km-es etapot ráérősen a komputer szerint tempomattal 5,1 l/100-al abszolvált!! (60-100 km/óra) Meglepett, hogy 50-el simán megy 5 sőt 6-os fokozatban is. Persze ezt nem ajánlom, de nem reszket. Nos a félelmem eloszlott, s a motor is rendben van.

Az extrák.
Az ülés és kormányfűtés kicsit gyenge. Az ülések kényelmesek. A kétzónás klíma és szellőzés viszont remek és jól irányítható. Az elektromos kéziféket nem szeretem, de megszoktam. Kicsit ez bizonytalanul működik. Hátramenetben nehezen old ki automatikusan. A lejtmenet asszisztens remek. A start/stop rendszer sajnos minden indítás után aktív, de kikapcsolható. Nem szeretem. Ami nagyon idegesít, hogy záráskor az első tükrök minden alkalommal befordulnak. Kár, hogy ezt nem lehet menüben kikapcsolni, mert gombbal is be lehet hajtani. A komputer magyarul nem tud. Talán még Mongolt is lehet kapcsolni, de......magyart nem. A NAVI is ennek megfelelően nem tud magyarul és nehezen konfigurálható. Szép, de a telefonom IGO-ja lényegesen jobb, kezelhetőbb. Képtelen voltam rávenni például arra, hogy nem akarok autópályára menni. Szépnek szép a nagy és színes kijelző. A Bloouth és USB ebből mindjárt kettő is jól működik.
Az extrák közé került parkolást segítő rendszer. Alapból nincs első parkolóradar, de szerettem volna, s így csomagban 90 eFt és ezt is kaptam. Nem bízok benne, de ha van időm kipróbálom és jól működik. Tényleg jól. Megtalálja a helyet is és utána már csak a gázt-féket kell kezelni. Tekeri a kormányt és pontosan be-kiáll. Ráadásul ezt gyorsan teszi. A feleségem mindenesetre örül ennek a lehetőségnek.

Röviden első nekifutásra ennyit szerettem volna. Később,majd folytatom. Vélhetően, majd ennek a kocsinak is lesz kis chippelése. Ennek a motornak egyébként van egy 185 LE-s változata is. Ehhez nem lehetett ilyen motort rendelni.

Összegezve jó választás aki Ford Kugát vesz ezzel a motorral. Megfelelően gyors és takarékos. Ár-érték optimális.

Hibalista

- Eddig semmi. Remélhetőleg ez így is marad!

Ide hordtam szervizbe

Siófok.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Antara 2,2 diesel Következő autója? Nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Kuga 2013 (2013)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)