Az ésszerű választás
Szöveges ítélet
Ez a második Kuga-m, előtte egy 1.5 literes benzines 150LE -s volt, business felszereltséggel. Ez egy fullos St Line, 180LE diesel motorral, összkerék meghajtással, minden földi jóval.
Manapság divat szidni a diesel motorokat, de nekem valahogyan sokkal jobban bejön a karaktere mint a turbós benzinesnek (bár az is jó volt).
De itt a 180LE és a nyomatékosság sokkal jobban illik ehhez az autóhoz. Viszonylag sokat megyek, ezért is gazdaságosabb nekem a diesel.
Az ST line esetén a megjelenés is sokkal sportosabb, színre fújt szinte minden, nagyon tetszik.
Felszereltségét tekintve majdnem minden megtalálható benne.
Amik nagyon praktikusak:
elektromos csomagtér ajtó, amit lábbal is lehet nyitni. Bevásárláskor tényleg jó tud lenni.
Tolatókamera segít a parkolásban.
Szélvédőfűtés (előző Fordjaimban is volt) királyság amikor mindenki kaparászik én meg csak beülök és 1percen belül leolvad.
Kormányfűtésért nem fizetnék külön, de a csomag része nagyon jó tud lenni.
Napfénytető elhúzható, a gyerekek nagyon szeretik. Itt egyedül az nem tetszik, hogy a jobb oldalánál nyiszog valami műanyag. Ha a kezemet odateszem, elhallgat. Valami apróság lesz, de nem sikerült megszüntetni zsírzással, olajozással sem.
Az összkerékhajtás nagyon jó dolog (pontosabban intelligens összkerék).Normál közlekedéskor csak az elsők vannak hajtva, de ha kell, akkor a hátsók is. Gyorsításkor is nagyon jól jön, lámpánál elinduláskor betapad, nem kapar el a kerék, ki lehet lőni vele. Kissé jeges úton nagyon jól jött az összkerékhajtás, szépen tette a dolgát és arra ment az autó amerre szerettem volna.
A csomagtartó elég nagy, elférünk benne 2 gyerekkel is.
Ülések kényelmesek, jó ez a félbőr kivitel.
A magától ki/be parkolást talán ha 2x eddig kipróbáltam, jó tudni, hogy itt tart a technika, de nem használom.
Ami zavaró az autóban a műszerfal műanyag elemei enyhén recsegnek, zörögnek hallkan.
A pótkereket (mankókerék) érdemes vásárláskor rendelni, mert utólag drága.
Jól áll neki a 18" és 19" gyári kerék, bár a 19" már kicsit kemény ezekre a jó magyar utakra. Egyébként jól bírja az utakat, a lengéscsillapító kicsit keményebb az ST Line felszereltségnél. Az úttartása kanyarokban is kiváló, jól tapad, nem dülöngél. Szép nagy autó, kényelmes, van benne hely bőven. A kissé magas ülés pozíció hamar megszokható (az asszony Focusába fura beülni olyan lentre).
A lámpa kanyarkövetős bi-xenon, nagyon jól lehet vele látni este, jó a fény elosztása, a kanyarkövetés is remek dolog, bevilágítja az utat, ahová éppen fordulok.
A hátsó lámpa az ST Line -nál másabb mint a többi felszereltségnél, ez nekem sokkal jobban tetszik.
Hibalista
- Csak a napfénytető jobb oldali műanyag zsanérja nyiszog, amit hamarosan szervízben is megnéznek.
Ide hordtam szervizbe
Szakszervíz...
Ami fura, de ez Ford előírás, hogy a kötelező szerviznél nem cserélnek levegőszűrőt. Csak 60.000km után. Ezt elég nagy hülyeségnek tartom, mivel kiszedtem, megnéztem, hogy milyen állapotban van. Ezt magamnak cseréltem ki, gyári 4.000 Ft., 4 csavar.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kuga, Focus | Következő autója? | E Class |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |