A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Ka (1996-2007)

Ka StreetKa 1.6 ICE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Terhes gördeszka

Szöveges ítélet

(Elore is elnezest az ekezetek miatt..)
Miutan kezhez kaptam a friss jogsimat, "azonnal" kocsit kellett venni.

Az Angliaban uralkodo biztositas arak es a rendelkezesre allo keret, hamar leszukitette a kort. Utolag nezve, elhamarkodott dontes volt, de sokat tanultam. Hajtott a vagy es nem szerettem volna kommersz autot, meg is lett az ara. Egy szombati delutan talaltam ra a hirdetesre. 10 eves, ket uleses kabrio, full extra (futott ulesek, klima, vaszon es kemeny teto, futott ablakok/tukrok, kodlampa elol, hatul), az ar is elfogadhato, nincs is messze. 3 oraval kesobb mar le is raktam ra a foglalot. Masnap delelott mentem is felvenni, miutan befizettem ra az adot es a biztositast.

Egy Ford StreetKa ICE edition "boldog" tulajdonosa lettem. A Ford ezen modelje az olasz Pininfarina gyaraban lett epitve (utolag ugy nez ki a szieszta idoben szortak ossze). 3 kulonbozo felszereltsegben erkezett, az ICE volt a jeghegy csucsa. Belulrol egy normal KA muszerfal nehany krom efektussal feltupirozva es raktak egy alu valto gombot is (a Ford Puma-bol) a rettento hosszu valto vegere. Minden muanyag es zorog.

A motorterben egy 1.6-os 8 szelepes Duratec 94 lovas motor dobog, valahonnan Ramszesz farao korabol. Kicsit lomhanak tunik a tobb mint 1 tonnas tomeghez.


Orultem mint majom a farkanak, pedig sok volt a figyelmezteto jel.
A nagy revulet 300km-ig tartott, amikor is szetlotte a futes szelepet es elment az osszes hutoviz. Az automentos tagsagom most jol jott, hazahoztak, majd rendeltem uj szelepet es kicsereltem. Utanna jo volt megint 50km-ig, amikor a kiegyenlito tartaly robbant fel. Minden jel a hengerfej tomitesre mutatott. Mar temettem szerencsetlent. Elvittem egy helyi szervizbe, ahol kiderult, hogy minden halott a hutes rendszerben. Radiator eldugulva, vizpumpa ugy pisil mint az a kisfiu Brusszelben, termosztat kuka es a ventilator sem indul. 5 nappal es £420-al kesobb minden ok volt. Azota ez a resze rendben van. 5 hettel a vasarlas utan megadta magat a legkondi kompresszor (ez most ugy is marad egy darabig), majd behalt az utas oldalan az elso szelvedo futes. Szetkaptam , megmeregettem, megkapja a 12V-ot a szelvedo, tehat valahol uvegen belul a futes szalban lesz a bibi. Kozben, hogy izgalmas legyen a hatso ablak futes es elhunyt.
Az elejetol kezdve visitott a szij amikor elinditottam, tehat azt is csereltuk a feszitovel egyutt, amibol elfogyott a csapagy az evek alatt.
Itt ott rohad egy kicsit, talan 2 helyen talaltam egy 10 forintos nagysagu felholyagosodast. Az legutobbi muszaki jegyzokonyv szerint a hatso kerek felfuggesztesek is lognak. A gyorsulasrol ne beszeljunk, eleg lassan indul be, de ha lenduletbe jon, utanna elegge elviselheto...varosban. A fokozatok nagyon rovidek, igy autopalyan 100-as temponal mar 4500 korul porog otosben. A varosban megissza az arvak konnyet is. Olyan hangos, hogy zene nelkul elviselhetetlen lenne benne huzamossabb ideig orszaguton.

Na de vannak pozitivumok is:
- igaz hogy nem egy macso-mobil es talan anno a Ford a noi vasarlokat celozta ezzel, de igen nagy elmeny vezetni (amikor mukodik).
- nagyon alacsonyon van az egesz es sokkal szelesebb mint a normal KA. Ehhez meg hozzajon az iszonyu kemeny rugozas es adott is a gokart elmeny. A korforgalomba tobbet megyek vele keresztbe mint normalissan, kanyarokban iszonyu jo. Igaz a kaszni kicsit nyeklik es a kemeny tetovel szerelve katyus uton ugy recseg-ropog mintha szet akarna esni. A kormanyzas nagyon direkt , igaz a szervo olyan allapotban van benne, hogy jobb nem beszelni rola.
- nem kell senkit haza vinni buli utan, mivel ket uleses (egy nekem + egy az asszonynak) :D
- a meretehez kepest eleg nagy a csomagtarto
- az elso autom, az enyem :)
- nagyon olcso hozza minden es konnyu szerelni

2 nappal a haza hozatal utan nekialltam a forumokat olvasgatni es sajnos tobb a negativ mint pozitiv iromany. Legtobben probalnak szabadulni tole, ezert van, hogy egy 10 eves autonak atlagban 5-9 tulajdonosa volt. Iszonyu sok baj van veluk es minden egyes nap vegen mikor hazaerek es nem doglott be, elmormolok egy gyors imat. Most ez van, ezt kell szeretni es kihuzni vele egy darabig. Lecke megtanulva, legkozelebb sokkal ovatosabban.

Hogy kinek tudnam ajanlani? Ha valaki rendelkezik alapveto szereloi ismeretekkel es szeretne valami fun hobbi autot. De jol nezze meg mielott megveszi...

Hibalista

- - vizpumpa - - futes szabalyzo szelep - - elso/ hatso ablak futes - - egesz hutorendszer - - legkondi kompresszor - - szij feszito

Ide hordtam szervizbe

London - Burlington Motors - Csaladi biznisz, most voltak 60 evessek. Nagyon kedvezo aron, becsuletes munkat vegeznek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? csakis japan...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Ka 1996 (1996)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)